Breitling chrono Colt II (quartz) of Breitling SuperOcean chrono (automatic)

De SO chrono is idd best dik voor zijn 42mm. Wel echt een prachtige bezel. Spijt dat ik die ooit weg he gedaan :frowning:

Ik denk niet dat die te groot is, dat is ook zeker een favoriet model van mij, maar dan in het zwart en ook een stalen band.
Ik had die bijna gekocht tot ik toch een mooie 2ehands hier kon kopen van een forumlid met de typische Breitling bezel look.

@Alex093 mooie klok die je om hebt! Zoals ik al zeiā€¦ smaak verandert snel! Maar er is altijd dat ene model, dat steeds terugkomst en waar je het beste gevoel bij hebtā€¦ dat had ik met de Rolex Sub (altijd van plaatjes) totdat ik hem omhad in de winkelā€¦ toen dacht ik: zo bijzonder vind ik hem niet en viel ik voor de Breitling. Neem je tijd!

1 like

Al eens gekeken voor een Breitling Galactic met blauwe plaat?

1 like

Ik zou gaan voor de Superocean met blauwe dial. Die heb ikzelf ook en hij is prachtig. Er staat er een te koop bij Pieter Jacobs in Den Bosch voor een redelijke prijs. Zie chrono24 zoeken op A13340.

Succes,

Coos

Ik vind de bezel van de Galactic niet zo mooi als die van de modellen die ik in mijn laatste post heb genoemd.

@Coosc

Ik zie nu (door weer even op chrono24 te kijken) dat Kleen edelmetaal de Superocean Chrono en de Chronomat Evolution heeft! Kan ik ze daar alebei even passen en dan door naar Spiegelgracht juwelier in Amsterdam voor de Day Date.

Ik ga in de loop van de middag op reis :grin:

1 like

Bij Kleen langs geweest in Katwijk aan zee, heb ze beide even om kunnen hebben, chronomat evolution en de superocean chrono, ik had gehoopt dat ik er duidelijk voor 1 kan kiezen maar dat is helaas niet het gevalšŸ˜…

Helaas niet toegekomen aan de day date in amsterdam, daar maandag maar even langs

2 likes

Nogmaals, ik zou de SO nemen. Verschil is niet zo groot maar de SO heeft een dagaanduiding. Wel een blauwe zoeken natuurlijk.

Groeten en heel veel sterkte bij je keuze,

Coos

1 like

Ik vind de bovenste beetje druk persoonlijk, maar krijg ik gek genoeg wel het beste gevoel van als ik hem zo zieā€¦ welke day-date ga je bekijken? Want dat is iets heel anders dan deze horloges toch @Alex093 ?

De headwind daydate is het zelfde formaat als de Chronomat Evolution, alleen minder dik omdat het geen chronograaf is. Inderdaad een wat rustiger horloge dan de 2 die ik al heb gepast. @anon12406429EV

Waar heb je vandaag het vaakst aangedacht?

Dat gaat ie hier echt niet vertellen :wink:

4 likes

Ik zou zeker voor de evo gaan. De SO is toch echt een pure duiker. Niets mis mee natuurlijk. Echter bij een duiker met chronograaf moet je natuurlijk wel de pushes onder water kunnen gebruiken. Dat kan bij de SO niet.

Mooie Chronomat evolution gevonden voor 2700,- onderhoudspapieren zijn kwijt maar heb via Koster en Zonen weten te achterhalen dat het horloge in 2012 voor het laatst in Duitsland is gereviseerd. Ook is het horloge recent bij Wesselink en Vreeke geweest voor regulier onderhoud, echter zijn zij hiervoor niet gecertificeerd. Hier beweren ze precies het zelfde te doen als Breitling op het vervangen van de pushers en kroon na.

Horloge wordt geleverd met doos, papieren en 1 jaar garantie op het uurwerk.

Is dit een goede koop of niet?

Daarnaast lees ik op de facebook van Kleen toch een hoop positieve reacties? terwijl hij hier zo negatief wordt afgeschreven.

gr

Kijk eerst nog even op Chrono24 of daar niet iets interessants staat. Zo niet, als jij het een goede koop vindt gewoon deze bij Kleen kopenā€¦

Sorry, verwarring veroorzaakt. Horloge staat te koop bij van wonderen. Maar ik denk ook na over kleen.

Deze?

Die is niet echt subtiel. Wat een ding! Als ik hiermee op werk verschijn word ik direct weggedragen :smile:

1 like

https://www.chrono24.nl/breitling/chronomat-evolution-a13356--id6790339.htm?showAll=1

Deze

1 like

Mooi hoor!