Het lijken mij wel mooie horloges. Maar ik zou ze toch eerst in het echt moeten zien. Maar eindelijk weer een eigen uurwerk voor Breitling. Vind ik toch wel fantastisch hoor. Maar ja, ik ben een Breitling fan weet je.
Ik vind het ding er een beeje goedkoop (lees: kitscherig) uitzien. De aansluiting van de band aan de kast vind ik ook niet mooi opgelost, maar nu ben ik ook geen grote Breitling fan, behalve die grote pannekoek dan.
Ik vind ook niet alle modellen van breitling even mooi,blijft een kwestie van smaak.
Het nieuwe "eigen"uurwerk vind ik wel mooi en indrukwekkend en wat ik goed vind is dat het herkenbaar Breitling is en blijft en dat blijft toch de kracht van dit merk.
Over smaak valt niet te twisten maar het model komt op mij over als modern, robuust, gedurfd (voor Breitling) en wellicht vernieuwend. “Wellicht vernieuwend” omdat het best weleens een nieuwe richting voor Breitling zou kunnen zijn. Sterker nog, ik denk dat dit het geval is. De nieuwe opzet van Breitling gaan we vanaf nu beleven!!!
Ik beleef heel sterk het BMW 5-serie gevoel. Nét uit vind ik het meestal een verloren kans. Maar na een tijdje begrijp ik niet dat je ooit zo’n oude hebt kunnen kopen.
En als ik mijn Super-Avenger vergelijk met de Cronomat B01 komt de eerst genoemde ineens wat minder strak en krachtig over… Oh jee…
Jur
Voor dat geld zou ik persoonlijk toch andere keuzes maken op horloge gebied. heeft Seiko geen manufactuur voor rond de 400 euro… Vind die van Xxof overigens wel fraai, alleen die band heb ik weinig mee.
Gouden accenten, nou nee… Maar die zwarte vind ik prachtig. Strak, en dat terwijl ik Breitling meestal wat te ‘barok’ vind, om het vriendelijk uit te drukken.
Voor dat geld zou ik persoonlijk toch andere
keuzes maken op horloge gebied. heeft Seiko geen
manufactuur voor rond de 400 euro… Vind die van
Xxof overigens wel fraai, alleen die band heb ik
weinig mee.
Dank voor het compliment. De band draagt erg lekker maar ik moet toegeven dat ik hem ook vaak met een bruine croco band met Breitling vlindersluiting draag. Dat oogt een stuk rustiger/sportiever
Dat valt me echt mee, die prijs. Wel denk ik dat de Breitling prijzen voor manufactuur modellen in de toekomst flink zullen stijgen, wat ik overigens niet hoop. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Breitling zich op dit prijssegment gaat richten met eigen uurwerken. We hebben het al zo vaak gezien bij andere merken die met een manufactuur komen.
Pak je de absolute niches, dan heb je gelijk. Dan moet zo`n merk je overigens wel liggen. Kijk je bij de wat populairdere merken dan is alles op grote schaal in kopie beschikbaar, ook JLC. Althans, ik dacht dat je dat bedoelde met ‘op iedere straathoek verkrijgbaar’.