Breitling Chronomat sterrenhemel!

Mag u voorstellen aan mijn Breitling Chronomat blauwe plaat met sterrenhemel :smiley:

Tja, eigenlijk is het gewoon jammer dat het zo moeilijk is om zo’n mooie blauwe plaat zo te maken dat de tand des tijds er geen vat op heeft. Sommigen noemen het patina, maar het kan net zo goed oxidatie heten als je het mij vraagt.

In het verleden heb ik weleens van deze blauwe platen gezien waar het blauw helemaal vanaf was. Zelf vind ik het bij mijn horloge eerlijk gezegd wel apart, mooi zelfs, of ben ik niet goed bij mijn hoofd :+

Breitling zelf heeft er onder garantie een ‘nieuwe’ blauwe plaat ingezet, maar dat was een plaat uit de vorige serie van de Chronomat en dat blauw vind ik niet mooi en dus heb ik de originele weer terug laten plaatsen.

Hier wat foto’s met mijn telefoon genomen, want in real-life ziet hij er beter uit. Wat vinden jullie ervan?

Bijzondere uit zichzelf ontstane modificatie, maar lijkt wel of het zo hoort.

Hij kan het goed hebben imo(tu)

Uniek in zijn soort (tu)

Deze plaat is kapot. Moet een nieuwe in…

Ik vind het wel wat hebben :slight_smile:

Is het alleen op he blauw? Of ook op de sub-dials?

Groet,
Ronald

Mag ik vragen hoe oud dit hotloge is ?
Los van de vraag of het mooi is vind ik het vreemd.
Als een schilderij of aardewerk potje uit de middeleeuwen nog perfect in tact is, waarom valt dan bij Breiling na pakweg 25jaar de verf eraf.
Het lijkt erop dat we het accepteren met het excuus dat het patina is.
Maarja dit is slechts mijn mening.
Grt,
Harold

Ik vind het wel mooi eigenlijk.

Ik vind het ook niet zo mooi, maar het schijnt dat blauw een van de meest delicate kleuren is voor een wijzerplaat.

Als je houdt van sterretjes, ga je beter voor een Omega Megaquartz Stardust dial :wink:

Mooi,lijkt op het sterrenstelsel Pleïade.
:z

Mooi, de breitling astrolog.
Maar eigenlijk zou het niet mogen kunnen.

vind mooi,maar eigenlijk schandalig dat het kan,het horloge is toch niet zo oud,en koste een vermogen.

Heeft wel wat. Maar hoe ontstaat nu zoiets, komt dit door vocht.
Normaal gesproken zit de wijzerplaat achter glas. En in de meeste gevallen is hij dan toch ook luchtdicht?

Eigenlijk heeft het wel wat…

Is dit exemplaar NL-geleverd of een gebruikt exemplaar uit Azie - waar de luchtvochtigheid groter is?

Zenith* Schreef:

Heeft wel wat. Maar hoe ontstaat nu zoiets, komt
dit door vocht.
Normaal gesproken zit de wijzerplaat achter glas.
En in de meeste gevallen is hij dan toch ook
luchtdicht?

het kan ook komen door een electrolytische reactie
tussen metaaldeeltjes
in de “verf” en het metaal van een wijzerplaat,

Apart om zo te zien mooi horloge!

Ik vind het een mooie uitstraling hebben ondanks dat het eigenlijk niet zou horen.

Het horloge is 10 jaar oud dus daar zo het niet aan mogen liggen.

Ik heb weleens een Breitling Headwind en een Breitling Twin Sixty, waarbij de plaat volledig goudkleurig was geworden.

Op de foto’s is het niet zo goed te zien, maar de plekjes zijn goudkleurig en ze zitten alleen op het blauw en niet op de sub-dials.

Het ziet er op zich wel gaaf uit, maar het zou toch niet mogelijk moeten zijn.

ben t met de rest eens dat t er nu wel mooie uitziet, maar dat t niet zou mogen imho. ik zeg ook nu, want straks worden die stippen alsmaar groter en groter en dan zou ik t niet meer mooi vinden.

bovendien, mn blauwe seamaster is zo n 5 jaar.ouder en de wijzerplaat ziet er nog picobello uit. de secondewijzertip is wel wat lichter geworden in de loop er tijd. dan dan weer wel :stuck_out_tongue:

Marc-B1 Schreef:

Ik vind het ook niet zo mooi, maar het schijnt dat
blauw een van de meest delicate kleuren is voor
een wijzerplaat.

Als je houdt van sterretjes, ga je beter voor een
Omega Megaquartz Stardust dial :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=x_HVQInlqsg

jeetje, dat zou wel iets zijn voor n damesklok. maar zie t niet graag op n herenklok, zoveel bling.