Ik geniet nu al ruim een jaar van mijn mooie Colt 41mm automaat. Echter blijft de datum zeer zelden hangen en wordt ie niet volledig verzet, zie foto.
Enig idee hoe dit kan? Ik verzet de datum maar zelden en als ik dat doe zorg ik dat de kleine wijzer in de onderste helft zit. (tussen 3 en 9).
Ik heb deze Colt bij de Breitling store in Roermond gekocht, dus er zit nog garantie op. Ik ga echter niet graag terug naar Roermond ivm de afstand.
Mocht ik ermee naar een Breitling dealer willen, heeft iemand nog een goede tip in omgeving Eindhoven of Noord-Brabant?
Ja hij werkt verder helemaal goed. Ook de datum.
Alleen af- en toe blijft ie dus hangen zoals op de foto. Ik heb 'm nu als test even handmatig op de 26e gezet, om te kijken of het weer gebeurt als ie vannacht naar 27 moet wisselen.
Ik ben bv. met mijn Panerai, (boutique edition) bij de conciƫrge van Panerai Europe in Amsterdam besteld, voor garantie bij een AD in het zuiden geweest en kreeg 75 euro handlingkosten, als ik een ander Panerai wel bij deze AD had gekocht waren evt kosten part of the deal.
Volgens mij is het gebruikelijk als hij niet de omzet heeft genomen.
Ik heb hetzelfde verhaal @Petteflet, maar dan voor een Omega en een AD in Laren, die me kosten in rekening bracht voor een vrijwel nieuwe Omega afgestempeld bij S&C Eindhoven (problemen aan de sluiting van de band) ātja meneer, niet hier gekochtā. Ben toen alsnog naar S&C gegaan, niet in Eindhoven trouwens.
De reparatie/vervanging zou volledig onder garantie afgewikkeld worden, daar geen enkel misverstand over. Rolex is/was overigens hetzelfde verhaal hoor. Heb wel eens een Lex binnengebracht bij Gassan, met een garantiekaart van (toen nog) Heetman. Kreeg keurig de verzendkosten naar Brussel in rekening. Vond ik uiteraard ook wat van! Het was voor mij evenwel goedkoper dan naar Rotjeknor rijden, ik geloof toen iets van 40 euro.
Heb dat ook gezegd toen ik te horen kreeg dat ik afhandelings- & verzendkosten zelf mocht betalen. Ze waren het helemaal met me eens, iets van āu heeft helemaal gelijk meneerā maar toch ā¦
Kopen met 30% (of meer??) korting en dan naar de dichtste bij AD gaan, ik kan begrijp dat hij zou niet dat fijn vinden
Nu Eindhoven/Roermond is ook niet de andere kant van de wereld
Dat is dan jammer voor de AD in kwestie, zij zijn dealer van een merk die voor deze aanpak kiest. Dat kan je de consument dus niet kwalijk nemen, het is niet alsof het horloge via het grijze circuit is aangeschaft.
Als AD hoort dat stukje service verlenen er nu eenmaal bij, en anders moeten ze die kosten maar op het merk verhalen welke ze vertegenwoordigen.
Soms koop je een occasion die nog in de garantie zit. De Seiko die ik nu om heb is door de eerste eigenaar in Dordrecht gekocht, heeft nog 23 maanden garantie. Als er wat mee zou zijn, ga ik toch echt eerst even bij een Seiko dealer hier in de buurt proberen ā¦
Wel de andere kant van Nederland.
Hoewel? Dat hangt natuurlijk af van waar je huis woont.
Eens. Maar cf. de garantievoorwaarden hoeven ze dat dus niet te doen, alleen de reparatie/vervanging valt onder de garantie. Daar wringt het. Het hangt erg af, denk ik, van de servicegerichtheid van de winkel waar je binnenloopt. Het gevolg van mijn eerdere voorbeeld is dat ik nooit wat zal kopen bij de Omega AD in Laren. Eerste indruk telt enne, die was door dit āformele akefietjeā niet zo fijn hoewel ze formeel helemaal gelijk hebben. Ik had echter op een beetje service van de zaak gehoopt.