Betekent niet dat het altijd en overal er zo aan toe gaat.
Dan zou ik dat zeer slecht vinden en daar ook niet zomaar genoegen mee nemen.
Op een nette manier kan ik best overtuigend zijn, maar zoals gezegd ben ik zeer netjes geholpen.
Ik zeg niet dat je niet professioneel en keurig geholpen wordt, het is alleen zo dat elk merk zelf inregelt hoe een men om moet gaan met garantie als het horloge ergens anders is gekocht. In het geval van een boutique zullen ze denk ik geen kosten berekenen, een AD is daar zelfstandig in.
Ik had precies hetzelfde probleem na de garantie was verlopen met mijn Steinheart OT500. Er werd een courier naar mân huis gestuurd en na een aantal weken had ik 'm weer geserviced thuis. kostenloos. vond dit een top service.
Toen ik daar twee jaar geleden binnen ging, wist de hoofd-verkoopster mij niet eens te vertellen of de speedmaster moonwatch (het meest populaire horloge van hun meest populaire merk) een handopwinder of automaat was. Ging ze even opzoeken in de catalogus. Ik wist genoegâŚ
Vannacht heeft ie gewoon zoals het hoort gewisseld naar de 27e.
Zou het verschil kunnen maken of het horloge gedragen wordt tijdens de wissel, of dat ie (dial down) in slaapstand ligt. Meestal is dit natuurlijk het geval.
Beetje vervelend dat ie het dus random doet⌠Ik denk dat ik eens langs Huis van Pertijs ga in Breda. Zij zijn als het goed is ook een official Breitling dealer.
Is het random? Of komt het alleen voor op de 26ste van de maand.
Tja als Rolex die kosten niet wil dragen, dan kan je moeilijk verwachten dat een winkel, waar jij niks hebt gekocht, die wel voor jou gaat betalen toch?
Dat heb ik vannacht getest, maar vannacht heeft ie dus goed naar de 27e gewisseld.
Volgende test zal vanavond zijn om 'm te dragen tijdens de datumwissel. Het lijkt er dus op dat het niet datum-afhankelijk is.
Leg jij je horloge snachts dial down?
Ik zou gewoon even 12 uur doordraaien zodat je in de middag het kan testen.
Ja altijd. Heb het idee dat het uurwerk in die positie de minste weerstand heeft.
Ik denk dat het datumverzetveertje zowel iets strakker gebogen moet worden, en (beter) gesmeerd. Maar dat zouden ze in een Breitling-atelier gewoon moeten kunnen oplossen.
Bedankt voor de tip! Toevallig nog een Breitling service punt die je aan kunt raden? Of zou je gewoon naar de dichtstbijzijnde Schaap/Citroen gaan.
Dat laatste, komt-ie vanzelf in Lijnden terecht. Heb je ook weer fabrieksgarantie.
Heb net Schaap/Citroen Eindhoven gebeld. De dame vertelde dat hij dan zou worden opgestuurd naar Zwitserland. Als het binnen de garantie zou vallen zou wel alles kosteloos zijn, ook het transport.
Ik denk dat de dame misschien het technisch probleem overschat, want ik begrijp dat er dus ook service punten in Nederland zitten? Of gaat een Breitling voor ieder klein mankement naar Zwitserland?
In Lijnden in de buurt van Schiphol zit het service center van Breitling. Volgens mij gaat er helemaal niks naar Zwitserland. Maar @PeterLC kan daar vast meer over verklappen.
Als ik jou was zou ik niet teveel bellen en vragen maar gewoon inleveren en afwachten. Je hebt hem gewoon gekocht bij de importeur van Breitling (waaronder ook de outlet in Roermond valt) dus komt het vast goed.
Opsturen naar Zwitserland klinkt spannender dan naar Lijnden.
Hoi,
Ik zou aanbevelen ga eens naar de Breitling Dealer Eugene van Baal in Nijmegen.
Kijk eens op hun site.
Is een geweldige zaak en krijg je een eerlijk advies, of bel hun even staan je zeker te woord.
Ik koop er altijd mijn Breitling horloges.
Je mag hem ook niet verzetten tussen 20.00 uur en 03.00 uur in de nacht.
Kijk even op de site en bel hun even is mijn advies.
Succès,
Wim Verwers
Ach, het is niet zo dat ze alleen voor mij naar Brussel rijden dus uit een gevoel van âdeze meneer komt wellicht nog eens terug bij onsâ hadden ze me natuurlijk gewoon kunnen helpen. Kost ze niks en levert ze wellicht een vrolijke klant op.
Nu ben ik afgehaakt, maar goed Aziaten genoeg om mijn omzetverlies goed te maken âŚ