Heb het Breitling topic al gevraagd maar geen reactie nog.
Dus dan maar algemeen.
Ik zit eraan te denken een Breitling colt quartz dagelijks te gaan gebruiken tijdens de arbeid in weer en wind.
Zou zo een oude rakker dit nog wel aankunnen?
Onderhoud, @PeterLC kan een algemene horlogemaker bij dit soort horloges gewoon uit de voeten?
Dus pakkingen enzo aankomen zodat waterdichtheid een zekerheid is?
Ik ben benieuwd, heb al een voorstel klaar liggen waar ik uiterlijk morgen akkoord op moet gaan.
Ja, het is natuurlijk eigenlijk een ‘tool watch’. Als je 'm goed waterdicht kan laten maken en jij vindt het niet zonde, dan kun je dat m.i. gewoon doen.
Dit model is waarschijnlijk al ouder dan 20 jaar.
Die op de foto heeft er zo te zien al een historie op zitten, als jij hem verder wil gebruiken, prima.
De vraag wat wil je er aan besteden? Als je er nieuwe pakkingen opzet + de aanschafprijs, ben je dan niet beter af met iets anders?
Precies… gaat vooral om het model.
Niet specifiek over die op de foto.
Tussen de 4 en 700 ongeveer… moet lukken heb ik het idee. Bij twijfel niet uiteraard en die twijfel is er nog.
Iets anders, Nope… heb ik al en heb dit al een heel poosje in de kop en wie weet nu eens doorzetten.
Vast. Maar dat gaat niet gebeuren .
1 wat nog nieuw te koop is kopen we nieuw.
2 heb nu een seiko die als werkbeater om de pols gaat. Prima, maar dat was het dan ook meteen.
Gewoon prima, zo een Breitling geeft net wat extra’s denk ik zo en dat is leuk.
Is natuurlijk is persoonlijke vraag. Zelf zou ik deze wel als beater kunnen gebruiken, maar zoals meerdere leden al hebben gezegd, hangt het er wel vanaf wat je er dan als beater mee gaat doen, zoals @sanderbbb ook al aangeeft.
Zelf zou ik eerder kiezen voor een Vostok Amphibia, Seiko SKX of een Seiko Mini Turtle. Die zijn als algemene beater prima en daar kan je bijna alles mee doen. Succes!
Wat in zo’n keuze uiteraard wel een rol speelt is of je het horloge nog kunt vervangen, wanneer hij echt kapot gaat door het ‘beatergebruik’. Ik bedoel ‘vervangen’ wat betreft je eigen financiële mogelijkheden.
Als het mijn lievelingshorloge zou zijn, en ik zou hem na jaren serieus sparen eindelijk hebben kunnen kopen, dan zou ik hem niet snel als beater gaan gebruiken. Ik zou niet het risico lopen willen dat ik hem niet weer opnieuw kon gaan kopen, of opnieuw jaren moest sparen…