Breitling Crosswind of Omega seamaster planet ocean

Hallo mede forummers,

Ik heb toch enig sinds een luxeprobleem. Ik heb de Breitling Crosswind type b13355 van 2001 een echte top klok vind ik zelf. Maar zit met een schuin oog te kijken naar de Omega seamaster planet ocean type 2200.51.00 op staal.Je wilt gewoon weer eens wat anders en wil eigelijk een wat rustiger ogende klok je wordt ouder en met de jaren verander je soms ook van model klokken , uiterlijk enz. Collega’s van mij vinden dit een achteruitgang tov de Breitling, is dat zo? ik twijfel.

Mijn vraag: is de overgang naar Omega een vooruitgang tov de Breitling of niet? uurwerk Breitling het bekende caliber 13 op basis van Valjoux 7750 tegen de Eta 2894-2 met co axiale aandrijving type 2500 in de Omega.

Collega’s zeggen je bent gek! ik ga dus enigsinds twijfelen omdat ik op dit moment de Breitling te koop heb aangeboden en de aandacht en interesse voor mijn klok stijgt.

Zal de Breitling in de toekomst qua waarde stijgen? de Crosswind wordt namelijk sinds 2007 niet meer gebouwd. Eerlijk gezegd weet ik het even niet.

Hoop op een antwoord van mede forummers, ik ben benieuwd. Mogelijk helpen jullie mij over de streep om wel of niet over te stappen ben benieuwd naar jullie meningen.

Gr Henk.

Ben je al eens naar een juwelier geweest om de omega om je pols te zien? Een horloge kan dan zo tegenvallen.
Ik laat me leiden door wat ik mooi vind, en waar ik van geniet als ik het horloge om heb. Niet of de waarde in de toekomst stijgt.

Ik ben er overigens van overtuigd dat als mensen horloges kopen in deze prijsklassen, de overwegingen veelal emotioneel zullen zijn en niet rationeel. En bij emotie kan niemand je adviseren.

Maar weining horloges stijgen over time echt in waarde dus als het daar vanaf hangt zou ik mijn geld echt anders investeren. Beide modellen zijn echter tamelijk courant waardoor de afschrijving, zodra ‘de kop’ eraf is wel zal meevallen.

Of je er op achteruit gaat is een kwestie van perceptie, ik ken ook mensen die voor geen goud met een breitling zouden willen rondlopen, andersom niet trouwens. Geloof dat de eerste batches van het co-axial 2500 uurwerk wat problemen gaf maar inmiddels is opgelost. Niet alle horlogemakers staan te springen om dit uurwerk te servicen dit is echter een kwestie van tijd. Immers, vrijwel alle Omega’s worden tegenwoordig met en co-axial uitgerust dus de leercurve en bereidwilligheid zal wel toenemen naarmate er meer in de omloop zijn en men toch business wilt hebben.

Welke te kiezen is een kwestie van smaak. Zoals gesuggereerd, ga ze eens passen om te kijken waar je een beter gevoel bij hebt.

leeuwentemmer Schreef:

Niet
alle horlogemakers staan te springen om dit
uurwerk te servicen dit is echter een kwestie van
tijd. Immers, vrijwel alle Omega’s worden
tegenwoordig met en co-axial uitgerust dus de
leercurve en bereidwilligheid zal wel toenemen
naarmate er meer in de omloop zijn en men toch
business wilt hebben.

Ik hoorde deze week van een horlogemaker dat Swatch horlogemakers om de zoveel tijd uitnodigt in Brussel. Daar worden de laatste technieken toegelicht en onderhouds- en reparatiebeschrijvingen gegeven. Hebben beide partijen baat bij denk ik. Dit zal dus op termijn inderdaad weinig problemen opleveren.

Waarom zeggen ze dat je gek bent?
Uiteindelijk ben jij degene die de klok draagt dus je moet voor jezelf bepalen wat je leuk vind.
Maar ja, als je de Breitling vanaf 2001 nog steeds mooi even vind zal het lastig zijn om een keuze te maken.

Suc6

Ik vind de PO vele malen mooier dan de Crosswind. Ik zou dus voor de Omega gaan. Dat is ook waar jij je keus volgens mij op moet baseren: wat vind je mooier.

Interessant! Ik ga zaterdag eens kijken naar een PO. Ik ben benieuwd of ik 'm in tweede instanties ook mooi vind. Vorige week heb ik de PO van medeforummer Kris (U R a Bus) om mijn pols gehad. Moooooi! Maar of ik dit nu ook nog vind, blijkt zaterdag.

Menno

thieuster Schreef:

Interessant! Ik ga zaterdag eens kijken naar een
PO. Ik ben benieuwd of ik 'm in tweede instanties
ook mooi vind. Vorige week heb ik de PO van
medeforummer Kris (U R a Bus) om mijn pols gehad.
Moooooi! Maar of ik dit nu ook nog vind, blijkt
zaterdag.

Menno

45,5mm op bruin croco

42mm op staal

Kan toch geen Breitling tegenop

Een horloge is per definitie een slechte investering als het de bedoeling is dat ie meer waard word in de toekomst kom je bedrogen uit dit geld slechts voor hele zeldzame horloges

zoals onderstaand james bond rolex horloge bijvoorbeeld:

http://www.steinermaastricht.nl/forms/oneProduct.asp?hidCOOK=433036667&hidGIP=84.26.74.185&hidSID=433036667&PAGE=oneProduct.asp&IDMERK=8&IDFEAT=&TYPE=&IDCATEGORIE=1&hidLANGUAGE=1&hidITEMID=1456

Ik kaap nu dit draadje een beetje, maar toch. De OP heeft het ook over een ‘investering’. Terecht merken meerdere mensen op dat je aan horloges niet altijd veel verdiend (vertel mij wat…), maar een ander belangrijk ding speelt ook een rol: het onderhoud! Volgens horen zeggen (en corrigeer me wanneer ik ongelijk heb!), is onderhoud aan een PO bepaald niet eenvoudig (lees: goedkoop). Dat gezegd hebbende, neig ik toch wel naar een horloge met een ETA uurwerk voor de onderhoudskosten. Of heb ik ongelijk?

Menno

Louis mooi he…(tu) en dan met de oranje indexen de 2200.51.00 dus geweldig!dat wordt mijn keus!

Ik moet even rechtzetten dat de waarde van de Breitling geen eens een rol speelt op dit moment.Klokken kosten geld en de meerwaarde is verwaarloosbaar , zoals werd gezegd alleen zeer exclusieve klokken worden wat meer waard.Maar daar is het mij niet om te doen. Het gaat mij meer om wat mooi is.

Heb op het net een test gelezen tussen het uurwerk van Omega de 2500c basis Eta 2894-2 en de Rolex 3135 die alweer uit 1988 stamt en de conclusie was dat allebei de uurwerken gewoon perfect doen wat ze moeten doen en dat is de tijd weergeven en elkaar zeer weinig ontlopen.

Eerlijk gezegd vond ik de Breitling Crosswind een blijver voor het leven …dat is een lange tijd zo geweest maar ja tijden veranderen en keuze’s en stijl ook.

Ik moet eerlijk bekenen dat de Breitling een geweldige klok is maar ja de Omega toont veel rustiger qua looks en dat spreekt mij des te meer aan op dit moment en hoe langer ik naar deze klok kijkt, bedankt Louis…:~

De Breitling gaat er binnekort uit, hopelijk zaterdag een nieuw baasje en dan is de weg naar de Omega vrij.

Ik heb verleden jaar de Omega al eens om de pols gehad van een collega die hem heeft, de uitvoering die Louis toont. Maar was toen absoluut niet van plan om de Breitling de deur te wijzen maar ja in een jaar kan er veel gebeuren…:slight_smile:

Was toen al onder de indruk van de Omega en de 45.5 mm is groot maar staat perfect om mijn pols van 18 cm ik persoonlijk vind hem niet te groot maar ik hou van stevig klokken en dat is ie zeker!!

Bedankt voor jullie input.

Ik vind ze allebei wel iets hebben. En goed te horen dat je voor de full size gaat. De 42mm is niet mijn cup of tea.

Tsja, persoonlijk zou ik het wel weten, zonder enige twijfel:

Snooker Schreef:

Tsja, persoonlijk zou ik het wel weten, zonder
enige twijfel:

http://www.omegawatches.com/fileadmin/images/watch
es/soldier-detail/22005100-20.png

Snooker dit is um!!! mooi he!!(tu):}

nee dit is hem :smiley:

Ik zou kiezen voor de Omega, al is de PO niet mijn favoriet uit hun collectie.

schmeink Schreef:

nee dit is hem :smiley:

http://i288.photobucket.com/albums/ll176/schmeink/
DSC01882.jpg

ohoh! hou op schei uit!!! ik sta in de startblokkenX( ook deze is mooi, maar prefereer toch de stalen band. Blijven genieten van de PO’ ik vraag mij af komt er binnenkort nog een geheel nieuw model uit van de PO of loopt dit model nog een aantal jaren door, ben best wel benieuwd? dit model loopt al mee vanaf ik dacht 2006 als het goed is? ik weet ook niet hoe lang Omega een bepaald model in de collectie houdt. Ik bedoel hiermee te zeggen, stel dat er volgend jaar een geheel nieuw model komt dan kan je altijd kijken welke keus je gaat maken ja toch.

Glenn Schreef:

Ik zou kiezen voor de Omega, al is de PO niet mijn
favoriet uit hun collectie.

+1 de PO trek mij ook niet zo. Ik zou gaan voor de klassieke Seamaster 300 co-axial met wave dial.

Stalen band is super, maar die zwartlederen met oranje stiksels van schmeink mag er ook zijn hoor. Zou ik er zeker bij bestellen, geeft je horloge toch een heel andere look!

Pas op met de nieuwe PO.

Een pak (1000€) duurder en een andere bezel (oa grijs of blauw)

Als geld niet echt een probleem is, tegen de liquidmetal (niet de nieuwe) kan weinig tegenop.