Wat denken jullie? Ik heb ook een factuur van een schoonmaak in Engeland. Staat ook een nummer op maar dat nummer kun je schijnbaar alleen vinden als je het horloge open maakt.
Als ik hem weeg zonder bandjes weegt hij 83 gram. Op internet staat dat hij 86,3 zou moeten wegen.
Deze hoogte is 12, een heel klein beetje en op internet staat 14,1 moeten zijn. Hmm ik meet hem nu op zijn glas en dan komt hij wel bij 14. Het glas is bol en de onderkant ook.
Wat is jullie mening? Ik kan extra foto’s maken als het moet…
Hij lijkt mij OK; ook onder uitvergroting. Maar bij blijvende twijfel het beste even laten openen door iemand die echt veel verstand van Breitlings heeft. En ook de correcte dekseldoppen! Watchinside zou je kunnen proberen, of Timefix.
In deze tijd beter niet opsturen, PostNL is een drama momenteel…
Ziet er voor mij ook goed uit, tijdje achter dit type aangezeten. Open (laten) maken is idd de beste optie.
Mail naar Breitling service center kan ook helpen als je serienummer en het volledige type nummer hebt. Zij kunnen zien of het idd service heeft gehad.
We wonen in Frankrijk, en m’n vriend heeft gebeld naar breitling Parijs maar die zeggen, als wij hem nakijken en hij is nep, krijg je hem niet meer terug.
Hij heeft hem online gekocht op website die bekend is, en nu bij binnenkomst heeft hij 7 dagen de tijd om hem te laten beoordelen.
Spannend, maar wel fijn dat jullie zo snel reageren en positief zijn ! Geeft de burger rust haha
Ah dat is ook slim. We hebben een factuur van een schoonmaak waar het nummer opstaat. De naam van de vrouw op de factuur is ook iemand die bij breitling Londen werkt. Dus het zou toch ok moeten zijn dan… ik geef de tip door!
Blijkbaar zijn de wat oudere modellen alleen aan de binnenkant gegraveerd. Nu zetten ze het réf nummer onder het serienummer. (Of andersom haha, ik ben niet zo thuis in de horloges. Vriend wel maar dit is zijn eerste « echte » horloge)
Lijkt me wel, namaak is gewoon een inbreuk op IER ‘het merk’ Breitling kan daar iets aan doen. Ik denk niet dat een willekeurige juwelier het zomaar mag, die kunnen wel contact opnemen met Breitling en vragen of zij stappen willen ondernemen en het bijv. in opdracht van Breitling in beslag nemen. Zo werkt het in Nederland in ieder geval en ik denk in de hele EU.
Als je nep geld bij de bank probeert te storten en die machine merkt het (of de medewerker) neemt de bank het ook in beslag, dat zou dan ook niet mogen?
Welkom op HF, ziet er legit uit. En als hij nep is, zal Breitling dat ongetwijfeld vastleggen en kun je met dat document naar de verkoopsite. Krijg je vermoedelijk gewoon je geld terug.
PS ben je ook een gravin die in zo’n mooi kasteel in Frankrijk woont, gewoon benieuwd omdat dit je forumnaam is
Haha zou je wel denken bijna hè? Nee we hebben een cute Hans en grietje huisje met wel een soort kasteel sleutels Mijn achternaam en beroep rijmen en lijken een soort van op Gravin. Vandaar.
Ja ik denk ook als je dan een document krijgt van Breitling dat je je geld krijgt, ze waren ook erg behulpzaam en kijken ook naar de foto’s. Morgen hopelijk antwoord. Wat een stress voor zo’n horloge. Ik geef er niets om, doe mij maar een mooie 2cv
Een bankbiljet (dat wil zeggen, het papier en de drukinkt) is en blijft (meestal) eigendom van de uitgevende bank. De nominale waarde is eigendom van de houder. Het biljet is aan de houder in bruikleen verstrekt om als drager van de nominale waarde te dienen. Zover ik weet is dit in Nederland (en Europa) van toepassing.
Bij een horloge is dat natuurlijk niet het geval, dus geen goed vergelijk. Het recht op gebruik van een merknaam is natuurlijk wel voorbehouden aan de eigenaar van de betreffende merknaam.