Lijkt mij stug dat een juwelier het van je afpakt.
Lijkt mij ook maar een producent als Breitling zal dat zeker doen.
Dat zeiden ze bij Breitling Parijs zelf. Op zich snap ik het wel
Toch vreemd, want het gaat hier om het in bezit hebben van. Mag niet zomaar ingenomen worden mocht het niet kloppen, lijkt mij?
Blijkbaar zijn de wat oudere modellen alleen aan de binnenkant gegraveerd. Nu zetten ze het réf nummer onder het serienummer. (Of andersom haha, ik ben niet zo thuis in de horloges. Vriend wel maar dit is zijn eerste « echte » horloge)
Lijkt me wel, namaak is gewoon een inbreuk op IER ‘het merk’ Breitling kan daar iets aan doen. Ik denk niet dat een willekeurige juwelier het zomaar mag, die kunnen wel contact opnemen met Breitling en vragen of zij stappen willen ondernemen en het bijv. in opdracht van Breitling in beslag nemen. Zo werkt het in Nederland in ieder geval en ik denk in de hele EU.
Als je nep geld bij de bank probeert te storten en die machine merkt het (of de medewerker) neemt de bank het ook in beslag, dat zou dan ook niet mogen?
Durf ik niet te zeggen. Weet alleen dat het hebben van nepgeld al verboden is.
In Frankrijk is het in het bezit hebben van Fakes verboden geloof ik… dus je zou het dan niet eens mogen hebben.
Welkom op HF, ziet er legit uit. En als hij nep is, zal Breitling dat ongetwijfeld vastleggen en kun je met dat document naar de verkoopsite. Krijg je vermoedelijk gewoon je geld terug.
PS ben je ook een gravin die in zo’n mooi kasteel in Frankrijk woont, gewoon benieuwd omdat dit je forumnaam is
Haha zou je wel denken bijna hè? Nee we hebben een cute Hans en grietje huisje met wel een soort kasteel sleutels Mijn achternaam en beroep rijmen en lijken een soort van op Gravin. Vandaar.
Ja ik denk ook als je dan een document krijgt van Breitling dat je je geld krijgt, ze waren ook erg behulpzaam en kijken ook naar de foto’s. Morgen hopelijk antwoord. Wat een stress voor zo’n horloge. Ik geef er niets om, doe mij maar een mooie 2cv
Een bankbiljet (dat wil zeggen, het papier en de drukinkt) is en blijft (meestal) eigendom van de uitgevende bank. De nominale waarde is eigendom van de houder. Het biljet is aan de houder in bruikleen verstrekt om als drager van de nominale waarde te dienen. Zover ik weet is dit in Nederland (en Europa) van toepassing.
Bij een horloge is dat natuurlijk niet het geval, dus geen goed vergelijk. Het recht op gebruik van een merknaam is natuurlijk wel voorbehouden aan de eigenaar van de betreffende merknaam.
Hopelijk blijkt het de moeite waard! Je vriend z’n horloge, dan jij een 2CV! Zo’n vriendin zoek ik ook, tevreden met een 2CV. Zolang ik er niet in hoef te rijden
Kan toch onderdeel zijn van de voorwaarden waarmee beide partijen vooraf akkoord gaan?
Ik heb er geen problemen mee als ze het afpakken. Maar ik denk dat de vork anders in de steel zit. Eerder een taak van douane dan juwelier. En zo’n mondelinge overeenstemming is natuurlijk onzin.
Nee hoor, geen onzin. Mensen onderling, of klant- onderneming kunnen heel veel vastleggen/ overeenkomen, bovendien is het schiftelijk
Oh trouwens, ik lees net dat ze gebeld hebben. Nouja niet schriftelijk dan dus, maar mondelinge overeenkomst vooraf is wel degelijk geldig hoor
Nog 1 vraag. Hij weegt 83 gram ( alleen de klok) en online staat 86,3.
Oja nog 1 vraag hoe wordt de dikte gemeten als het glas bol is? Meet je die bolling ook mee?
De expert ( niet van breitling) heeft nu geen tijd. Een veiling expert zegt ook dat het er echt uitziet. Dus als 83 gram kan, zeuren we niet meer :-))))
Kijk eens of op de ring van het horloge een B staat.
Moet je wel heel goed kijken is dan een kleine B van Breitling
Ik weet dat dit bij alle Breitling horloges staat.
Maar dit is een apart type.
Succes
Ik ben zeker geen expert en in mijn ogen ziet het er allemaal goed uit, maar ik vind het vreemd dat ik deze exacte configuratie van plaatsing van Breitling op de wijzerplaat samen met wijzers die geen lume hebben, online niet kan vinden. Ook de index op 3 uur lijkt lume te hebben, dat zie ik bij andere exemplaren waarvan de wijzers geen lume hebben, niet terug.
Wat een klantvriendelijke benadering zeg!