@Brick heeft de mooiste Breitling van heel HF
Breitling is de laatste jaren goed bezig. Geef het nog een beetje en ze zijn van hun “oude imago” af.
@Brick heeft de mooiste Breitling van heel HF
Breitling is de laatste jaren goed bezig. Geef het nog een beetje en ze zijn van hun “oude imago” af.
Echt…?
Had ik niet aan zien komen.
Speciaal voor jou, ff je Breitling hart beetje opgloeien .
Geniet mijnheer.
Ik vind wel leuk.
Binnen de horloge wereld is er geregeld best een mening over Breitling.
Vaak is het het allemaal net niet.
Buiten dit wereldje om is Breitling meer wow.
Daarnaast, aardig wat verkooppunten die ook echt verkopen, dus denk dat dat ook wel iets zegt.
Voor mij, vind het veelal een mooi merk.
Heb er enkele behouden na de grote schoonmaak, omdat mooi.
Breitling kost wel geld. Daar hebben we vele toch wel een beetje moeite mee en laten het alleen al om die reden aan hun pols voorbij gaan.
Ze hebben karakter. En dan heb je mensen die ze super vinden, en mensen die ze afschuwelijk vinden. Je hebt de juiste soort nog niet gevonden
In de foto’s hierboven een paar wekelijk prachtige gezien en meerdere spuuglelijke.
Het ligt helemaal aan het horloge en helemaal niet aan het merk.
Grappig dat jij het “old skool” noemt terwijl ik het “moderne Breitling” noem. In mijn wereld is dit een old skool Breitling:
Breitling Chronomats uit de jaren 40. Klassiekers. Prachtig spul.
De jaren 50 co-pilot spullen.
En hun eind jaren 60 spullen, toen ze samen met Hamilton en Heuer in de race zaten voor de eerste automatische chronograaf.
Maar mijn favoriete Breitling zal je niet verbazen. De jaren 40 Premier serie.
@anon53002072EV, als je nou zegt “vroeger was alles beter”, prima, maar de jaren 90 horen daar voor mij niet bij zoals je ziet.
Oh, en zoals je uit m’n jaren 40, 50 en 60 betoog kunt halen:
Ik kan jaren 90 Breitling wel hebben, maar ik zou het zelf nooit kopen. Dat gezegd hebbende vind ik een jaren 90 Breitling altijd nog leuker dan welke APRO dan ook.
Eens.
Jaren 90 altijd overslaan .
Alleen…er is altijd wel iets wat je toch weer te pakken weet te krijgen.
De chronomat heeft dat bij mij weten te doen.
Ik vind het echt een gaaf ding, kan het niet ontkennen.
Deze die jij toont
Breitling vind ik een stoer merk. Niks mis mee lijkt me.
Jouw wereld? Hoe bedoel je dat?
Wat betekent APRO?
Ik vind Breitling altijd wel geinig. Vaak alleen te groot.
Moderne colt, die 90s goudstalen dingen zoals Mozaiek laat zien ook.
Ik heb niets met Breitling specifiek. Vaak te groot en te glimmend. Heb zelf wel een hele fijne in de collectie, dus zeg zeker geen nee tegen een Breitling voordat ik hem heb gezien.
Ja deze is perfect zeg.
Die grote drukke chronos krijg ik hoofdpijn van en ogen goedkoop. Breitling zat altijd een beetje in mijn allergie, maar de 3 handers vind charmant.
ftfy.
Hoe fouter hoe beter.
Ik vond Breitling vroeger wat te opzichtig en lomp maar ben er de laatste paar jaar helemaal van terug gekomen. Echt een onderscheidend merk doordat het altijd herkenbaar is en door de scherpe details, speciale designfeatures en afwerking
Een paar exen
Simpel: In mijn beleving, in mijn hoofd.
Ik ken Breitling omwille van het feit dat ze in de jaren 30 en 40 instrumenteel geweest zijn in de uitvinding van de chronograaf zoals wij die kennen met meerdere pushers, of überhaupt de pusher die niet in de kroon zit. Ze hebben de RAF ook nog bevoorraad, ze hebben de Navitimer uiteraard uitgevonden, maar hoofdzakelijk staan ze voor mij aan de wieg van de chronograaf. Punt.
De jaren 90 is weliswaar wel de eerste iteratie van Breitling die ik ooit zag (was opschietende tiener in 1990), maar omdat ik het bedrijf bekijk vanuit het perspectief van hun geschiedenis blijven de jaren 90 “Moderne Breitling”. Bovendien zijn de jaren 40 de facto voor de jaren 90 geweest, en is jaren 40 dus de facto old skool.
Vandaar mijn liefde voor de huidige modellen SuperOcean (want throwback naar jaren 60 en 70 Breitling duikers) en de Premier B09 serie (want throwback naar 1940 Breitling Premier modellen). Dat zijn de “old skool” modellen.
Wow. Wow. Jij bent een gelukkig man, want ik wordt hier aan mijn kant dood gegooid met de Royal Oak en al z’n afgeleiden. Spuugzat, dat ben ik inmiddels van die rare geïntegreerde bracelets geworden. Echt spuugzat.
Waarbij, in mijn wereld is de Royal Oak ook maar een hommage aan de oorspronkelijke Zenith Defy uit 1969.
Foutje…
irl ken ik dus niemand die er een heeft