Breitling do or don't

@Fate_Amenable_To_Change in de haagsche tram kom ik dus wel de offshore modellen tegen :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

1 like

Ik wel. En niet alleen op het forum. Grappig genoeg buiten het forum om allemaal ICT-verkopers met een Gooische R. Ook al komen ze bij wijze van spreken uit Tubbergen. Die Gooische R moet bij zo’n APRO.

2 likes

op de zuid as moderne amsterdamse gooise R, volkskrant onder de arm en Rolex Sub om de pols

Iedereen heeft er een behoorlijk uitgesproken mening over, of die nou positief of negatief is, het maakt wat los.

Ongeacht of ik ze mooi of lelijk vind, doordat ze emotie oproepen vind ik ze geweldig. De emotie is een groot deel van wat deze hobby leuk maakt.

Ik zeg Do!

3 likes

Ik heb er zelf 2, waarbij de Superocean de horlogedoos mag verlaten. Heb er verder niks over te klagen maar vroeg het me zelf gewoon af. Bedankt voor jullie allen reactie. Een kwestie van smaak blijkt wel!

16 likes

Breitling, niks mis mee.

Momenteel zelf een bescheiden SO met een frivole wijzerplaat in bezit. :smiley:

12 likes

Ben wel een Breitling liefhebber en heb er door de jaren heen een aantal gehad.
Modellen die ik mooi vind : Avenger- Navitimer - Premier.
Modellen die ik gewoon echt niet mooi vind : SO Heritage - nieuwe Chronomat - nieuwe SuperOcean.
Al het andere zit er voor mij een beetje tussenin.

2 likes

Meerdere van m’n vrienden hebben een Breitling, mijn eerst luxe horloge was een Chronomat zo’n 20 jaar geleden. Ze maken echt wel mooie horloges. Maar in dat segment hebben ze gewoon veel concurrentie.

1 like

Breitling is één van mijn favoriete merken, maar ook binnen een merk heb ik varierende voorkeuren. Ik denk dat veel Breitling-liefhebbers het merk mooi vinden vanwege klassieke modellen, en meeste Breitling-haters vinden het merk niets vanwege een aantal bling-modellen. Zelf ben ik vooral te spreken over de modernere en iets subtielere modellen, dat geeft al weer de brede range die ze aanbieden.

M.b.t. ruilen ben ik zelden geinteresseerd in wat een ander aanbiedt. Het lijstje modellen wat ik nú zou willen hebben is op twee handen te tellen. De kans dat iemand daar net eentje van aanbiedt is vrij laag. Neem een Datejust als voorbeeld; daar zijn 30+ configuraties van, waar ik slechts geinteresseerd ben in 3-4 daarvan.

Tel daarbij op dat de prijs ook nog moet kloppen (hier op HF vragen ze vaak net iets meer dan het horloge waard is) en je komt er gewoon niet uit.

2 likes

Dank!

Fotootje dan maar.

27 likes

Ja dat is wel heuuul fraai.

1 like

Erg mooi ! :ok_hand:

1 like

Vind deze Breitling super tof. Eén van de weinige waar goud/two-tone mooi popt tegen de blauwe wijzerplaat. Je kunt echter niet ontkennen dat het een bling horloge is waar sommigen weer op afknappen. Gevoelsmatig moet je daar even doorheen om de schoonheid te waarderen.

Voor de rest genoeg Breitling modellen die ik mooi vind maar nooit zou kopen; o.a. de SOH en Chronomat B01 of grote Navitimers. Die vallen simpelweg al af omdat ze te groot zijn. Er zijn er ook bij wat ik gedrochten vind en met geld toe nog niet mee gezien wil worden, maar het feit dat Breitling ze heeft en mensen er dol op zijn maakt het voor mij een mooi merk.

Mijn favoriete horloge in de collectie is een Breitling en kans bestaat dat de volgende ook wel eens een Breitling kon worden; de Premier B09, Navitimer 41 of Avi 765 re-edition. Allen vertonen weinig gelijkenis met de Chronomat GMT die ik nu heb, behalve dat ze prachtig afgewerkt zijn.

2 likes

Ja autocorrect joh, een Breitling moet ook een beetje fout zijn anders kun je net zo goed geen Breitling nemen

2 likes

Dat zal wel toeval zijn dan!

14 likes

Ohhh, APRO was een AFKO!! :upside_down_face:

@Sean010 Is dat witte een servet???

Met of zonder ‘inhoud’?

Ja!!
@SpringDrive heeft hier zeker bijna gelijk in.
Voor mij is de mijne (je weet wel die ene) het mooist.
Maar ok, das geen eerlijke strijd wat ik vind dat gewoonweg het allermooiste horloge dat je kan kopen.

Dus, als ik de mijne even buiten den tonelen houd dan wint die van het absoluut.
Phoe, zo vet.

@Ypuh , dank en zekers mee eens.
@Sean010 nog meer horloge gerelateerde plaatjes ?
Is best nogal wat om een merk op je lijf te laten plaatsen!

2 likes

Ik heb deze nu bijna drie maanden, voor mij een van de mooiste.

17 likes

Breitling is voor mij een van de top merken, iets waar ik altijd even naar kijk. Ja; met regelmaat vind ik het niks. Maar dat vind ik ook van Omega, Tudors en grand Seikos, maar toch heeft het een aantrekkingskracht. Mijn SuperOcean 42 vind ik echt een Grail.

Het is dus vooral een kwestie van smaak maar geen unaniem negatief sentiment

1 like

Haha voel mij gevlijd bij dit bericht. :clap::pray:

Eerlijk gezegd heb ik deze ooit ook zo gekocht.
Ca. 10 jaar geleden voor de eerste keer gezien en toen dacht ik: ‘die wil ik een keer bezitten’.

Ooit een keer de behoefte gehad om deze verkopen? Zeker. Maar toch elke keer als ik deze draag weet je gewoon hoeveel geschiedenis en schoonheid in dit horloge zit. Dus. Houden.

17 likes