Het is nogal een persoonlijk iets, niet? Ik heb niets specifieks tegen Breitling, ik vind ze alleen zelden echt mooi. Mooi genoeg om er zoveel euro’s op stuk te slaan. Dat heb ik echter met andere merken ook wel.
ligt denk ik aan het model, de staat, de leeftijd etc. Ook de verwachting die je hebt van de waarde kan verkeerd zijn. Breitling op zich is niks mis mee, genoeg liefhebbers hier
Dat idee heb ik niet. Kwestie van smaak. Breitling maakt(e) veel verschillende modellen in de loop der jaren. Sommige vind ik bijzonder mooi (Transocean Day Date A4531012/G751 b.v.), sommige ok en sommige gewoon grof en lomp. Ieder zijn/haar ding.
Bij een bepaald leeftijdscohort heeft Breitling een wat louche connotatie. Die vinden het niet voor OSM. Ik vind Breitling een fijn merk. Sommige modellen zijn te groot en grof voor me maar er is voor elk wat wils.
Uitgesproken ontwerp, soms prachtig, soms pijn aan de ogen. Veel gehad. Geloof niet dat er een anti-Breitling beweging op HF is , gewoon een kwestie van smaak.
Hangt van het model af. Als het van die two-tone blobby jaren 90 spullen zijn raak je mij helemaal kwijt. Zo staat er nu eentje in het blauw die gewoon niet mijn ding is.
Ik vind jaren 40 en 50 Breitling het mooist, en de moderne 40mm chronografen, de Premier B09. Een niet al te grote Navitimer is ook mooi, en ik vind de moderne duikers leuk. Sommige strakkere Colts ook.
Maar ik ken hier ook mensen op het forum die daar totaal de tegenovergestelde mening hebben, er zijn mensen die het allemaal mooi vinden, en ik ken gasten die Breitlings het liefst in een vuurkorf zien liggen knisperen.
Mileage may vary. Het is niet het meest courante merk, maar ook niet het minste.
Da’s meer Rolex in mijn beleving. Niks mis met de tweedehands autoboer die een Breitling om heeft, maar pas op wanneer ze een gouwe DD rocken.
Ach zoals bij zoveel merken… modellen die je mooi vindt… modellen die je spuuglelijk vindt en alles ertussenin!
Ik ben wel happy met mijn twee matte Chronomat variaties… Blackbird en Yachting
Breitling vind ik cool omdat ik het in mijn jeugd cool vond. M’n oom had een '902 chronomat met een knal blauw leren bandje en ik vond dat fantastisch. En dat is blijven hangen