Breitling do or don't

Beste Forumleden,

Heb 2 Breitlings in mijn verzameling.
1 van de Breitlings krijgt bijna geen draagtijd en deze staat te koop op MP.

Nu heb ik hier in het blauwe gedeelte enkele horloges te koop zien staan waar ik eventueel geïnteresseerd in was met een eventuele ruil optie.

De algemene tendens was dat ze geen interesse hadden in het merk Breitling.

Is het toeval dat ik deze reacties kreeg of is Breitling hier een ondergeschikte op het forum?

Ben benieuwd naar jullie mening hier over.

Groet Roy

5 likes

Het is nogal een persoonlijk iets, niet? Ik heb niets specifieks tegen Breitling, ik vind ze alleen zelden echt mooi. Mooi genoeg om er zoveel euro’s op stuk te slaan. Dat heb ik echter met andere merken ook wel.

5 likes

ligt denk ik aan het model, de staat, de leeftijd etc. Ook de verwachting die je hebt van de waarde kan verkeerd zijn. Breitling op zich is niks mis mee, genoeg liefhebbers hier

4 likes
3 likes

8 likes

Dat idee heb ik niet. Kwestie van smaak. Breitling maakt(e) veel verschillende modellen in de loop der jaren. Sommige vind ik bijzonder mooi (Transocean Day Date A4531012/G751 b.v.), sommige ok en sommige gewoon grof en lomp. Ieder zijn/haar ding.

1 like

Breitling is lekker specifiek een zeker geen allemansvriend, desalniettemin ben ik zeker fan (van sommige modellen)

11 likes

Wat het dan weer leuk maakt, geen dertien in een dozijn.

2 likes

Gewoon top,draag ‘m zelf ook :grin:

17 likes

Bij een bepaald leeftijdscohort heeft Breitling een wat louche connotatie. Die vinden het niet voor OSM. Ik vind Breitling een fijn merk. Sommige modellen zijn te groot en grof voor me maar er is voor elk wat wils.

1 like

?

1 like

Breitling is een topmerk en dito kwaliteit! :wink:
Maar…iedereen heeft zijn eigen smaak, ik zou bepaalde andere merken ook niet willen kopen.

3 likes

OSM … dat ken je toch wel … Online Soccer Manager …

Aldus Google althans.

2 likes

Uitgesproken ontwerp, soms prachtig, soms pijn aan de ogen. Veel gehad. Geloof niet dat er een anti-Breitling beweging op HF is :sweat_smile:, gewoon een kwestie van smaak.

Ex uit mijn verzameling prachtig:

24 likes

Ons Soort Mensen. Elitaire segregatie. Ben bekend met de term en mensen die het gebruiken. Ik hoop zelf niet zo te zijn.

5 likes

Hangt van het model af. Als het van die two-tone blobby jaren 90 spullen zijn raak je mij helemaal kwijt. Zo staat er nu eentje in het blauw die gewoon niet mijn ding is.

Ik vind jaren 40 en 50 Breitling het mooist, en de moderne 40mm chronografen, de Premier B09. Een niet al te grote Navitimer is ook mooi, en ik vind de moderne duikers leuk. Sommige strakkere Colts ook.

Maar ik ken hier ook mensen op het forum die daar totaal de tegenovergestelde mening hebben, er zijn mensen die het allemaal mooi vinden, en ik ken gasten die Breitlings het liefst in een vuurkorf zien liggen knisperen.

Mileage may vary. Het is niet het meest courante merk, maar ook niet het minste.

Da’s meer Rolex in mijn beleving. Niks mis met de tweedehands autoboer die een Breitling om heeft, maar pas op wanneer ze een gouwe DD rocken.

5 likes

Ach zoals bij zoveel merken… modellen die je mooi vindt… modellen die je spuuglelijk vindt en alles ertussenin!
Ik ben wel happy met mijn twee matte Chronomat variaties… Blackbird en Yachting

Lekkere ana-digi Aerospace in vederlicht titanium

En een blauwe Navitimer

Dat is wel een wens een mooie forties Breitling chrono met geblauwde wijzers!

23 likes

Dito!

Ben vooral, sinds 1998, fan van de old skool modellen.
Mijn wens is nog eens een bicolor Galactic 41 te bezitten.

M’n huidige 3 piece old skool collectie

18 likes

Breitling vind ik cool omdat ik het in mijn jeugd cool vond. M’n oom had een '902 chronomat met een knal blauw leren bandje en ik vond dat fantastisch. En dat is blijven hangen :sweat_smile: :rofl:

5 likes

+1
Premier prachtig evenals kleine Navitimer,
Superocean vind ik ook heel mooi, maar vrij lomp.
Ondanks dat alles zie ik mij er niet snel 1 kopen.

1 like