Breitling do or don't

Door al dat geklets hier begin ik toch steeds weer meer een reparatie + service voor deze te overwegen 🫣.

12 likes

Ik vind die navitimer met zn drukke wijzerplaat steeds mooier worden. Loopt ie niet goed dattie service nodig heeft?

1 like

Vaak vind ik ze net te druk, tegelijk hebben ze toch wel modellen die aantrekkelijk zijn, dus zeker geen Breitling haat hier! Wie weet komt er wel 1 in de collectie!

Ik kan het je niet vertellen. Ik kreeg een aanvalltje bij het zien van die kraaltjes en ging schuimbekkend neer vooraleer ik een oordeel kon vellen. :slight_smile: Oh, en ik zag in het voorbij gaan minstens één ring teveel.

3 likes

Hij loopt helemaal niet meer en heb er een ongeluk mee gehad. Als je inzoomt en op de bezel bij 12 uur kijkt, zie je wel wat ik bedoel 🥹

1 like

Heerlijk toch :+1:

10 likes

kom d’r maar een @HorloG ! :smiley:

Ik vind deze avi '64 re-edition ook een zeer geslaagd model! :heart_eyes:Screenshot_20230921_214854_Chrome

10 likes

Of de 765 avi… :drooling_face::drooling_face:

11 likes

Autschh…

Laten maken idd. Zonde geld weer…
Maarja, daarna is ie weer als nieuw en ga je er zeker weten weer van genieten!

2 likes

Ik mis mijn Premier Day Date wel.
40mm, naar mijn inziens vallen er veel klanten uit de boot owv de grootte die ze hanteren…

3 likes

Ik heb een zwak voor de SOH versies, maar de nieuwe Chronomat begint ook op mij te groeien.

5 likes

Ah die is ook heel cool!

Allebei trouwens. :grin:

1 like

Ja dat pakt Breitling toch wel goed aan hoor! Die re-makes komen heel dicht bij het origineel. :call_me_hand:

De 806 is mijn favoriete re-edition, helaas niet de trekker overgehaald toen ik hem zag liggen bij de AD:

10 likes

Vroeger vind ik Breitling maar zus en zo… te veel bling…
Nu heb ik er 4 waaronder zen trio aan b09’s. Niet de best foto…

17 likes

Breitling… Voor mijn gevoel toch een beetje de Mercedes-Benz onder de horloges: sommige zijn stiekem behoorlijk verfijnd, sommige zijn vooral dik, luid en opvallend, sommige zijn niet per se mooi maar wel ontzettend lekker (een andere analogie dringt zich aan, maar die laat ik even liggen).

Daarnaast zijn er ook nog wat leuke klassiekers en youngtimers:

De beste horloge-aankoop die ik tot nu toe heb gedaan :raised_hands:

19 likes

Jammer van de ‘gerestaureerde’ wijzers op de 765 AVI , voor de rest ziet hij er prima uit , mijn favoriete ref nummer

1 like

Die moderne klatsers hebben dat nog steeds.

Maar idd die vintage re editions zijn gewoon serieus goed uitgevoerd.

Nb. Die roulleaux band vind ik dan wel weer fenomenaal bij de moderne en de neo Vintage ‘90.

alleen die horloges hè, die zijn iets minder😂

1 like

Goei fabriek bedoel je? Of geen malafide marketing?