Deze heeft zelfs stiekem een “Citizen” uurwerk
Dit waren de Italiaanse Frecce Tricolori en niet de Red Arrows, maar is verder volstrekt niet relevant mbt dat zeer recente zeer droevige ongeval met dramatische afloop. Snap je punt verder.
Tip voor twijfelende mensen die (vintage) Breitling (nog) een kans willen geven. Scoor een oude Chronolog op marktplaats . Helaas moet je ook voor deze gratis winkel-folders wel betalen these days, ondanks dat er geen kroontje te bespeuren is….
Ga hier vervolgens lekker in bladeren en lezen. Dikke kans dat je iets ziet wat je echt heel mooi vindt en als je vervolgens op C24 kijkt ben je positief verrast hoe weinig ze kosten (meestal…)
Welk uurwerk er ook maar in moge zitten, horloges met een gat in de wzijerplaat wat groter is dan de as van een wijzer zijn voor mij een dikke brute neen. Open hartjes, jongens… Sorry voor wie er van houdt, ik vind het verschrikkelijk.
Dat iets geen verkoop-argument betekent in mijn wereld wil niet zeggen dat ik het horloge niet waardeer, uiteraard. Hij blijft leuk.
Yup. Ik zie dat als ondergewaardeerd.
Wauw, lekkere set
Ik zie geen gat. Alleen verzonken subdials. Dat zijn geen gaten, Henk. Da witte gij ook. Die JLC lijkt zo OK. Wel raar bij een jasje en overhemd, maar dat terzijde.
Ik postte het meer vanwege Citizen, omdat je daar zelf wat moois van hebt. Overigens maken ze daar ook gewoon normale calibers bij La Joux Perret (onderdeel van Citizen) zonder gat in de wijzerplaat.
Sorry. Ik werd afgeleid door dat gat. Maar LJP zijn prima uurwerken. Zoals mensen hier wellicht weten ben ik geen in-house fetisjist.
Nou ja. Boven die subdials zit een gat in de dial groter dan het wijzerasgat. Met een rood en witte markering.
Dat is een gat.
Ik weet het. Maar had net gedoken, en na het douchen op de duikclub gelijk netjes door naar een nette bijeenkomst.
Dan neem ik niet 2 verschillende horloges mee. Dat laat ik dan aan jou over
Dat is wel exact de kledingsmaak die je bij een Breitling of JLC zou verwachten. NG.
Erg mooie Citizen trouwens.
Ik merk dat dat zeker het geval is! In de kringen waarin ik zakelijk verkeer zie ik dat men merken als Patek Philippe, JLC Audemars Piguet e.d. draagt. Ik proef ook een wat afkeer tegen Breitling (maar tegenwoordig ook Rolex trouwens, ook een prachtig merk)
Ik heb een erg diverse smaak en vind Breitling een mooi merk met een prachtige heritage en heb een oude colt chrono en een SOH II. Ik geniet er elke dag van en vind het eigenlijk wel leuk dat het door een bepaald leeftijdscohort als niet passend wordt gezien. Beetje lekker tecalcitrant zeg maar.
En, het zal vaker gememoreerd zijn, een kwestie van smaak natuurlijk. Velen vinden Breitling wellicht niet hun smaak. Voor mij zijn de meeste Rolex modellen niet mijn smaak. Dat laat onverlet dat ik vind dat Rolex kwalitatief hoogwaardige hoogwaardige horloges maakt, een eigen design heeft en ik waardering heb hie dit merk het doet. Ik vind het dan ook leuk en begrijpelijk dat velen daarvan kunnen genieten!
Respect voor het merk Breitling, top kwaliteit. Maar al die drukbezette bezels trek ik echt niet.
Een gmt bezel heeft toch steeds (meestal) een 24u aanduiding? Of het nu breitling is of een ander merk.
De riders op de bezel zijn typisch breitling, al door vele jaren heen…