Ik heb zelf ook even moeten kijken, maar ik gok inderdaad op een servet of een deel van me overhemd, geen schunnigheden
Van 1992 tot 1996 droeg mijn toenmalige baas afwisselend 2 Breitlings. Een Chronomat Two Tone Blauw en een gele Breitling. In de beginne vond ik het wat opzichtig. Later vond ik het sierlijke en stoere horloges.
Zou deze met plezier wel eens willen.
Breitling is inderdaad niet zo populair hier, en hebben een minder goede reputatie. Terecht ?
- Een Breitling heeft meer revisie nodig
- Een Breitling is qualitatief gelijkaardig met horloges uit dezelfde prijsklasse.
0 stemmers
Ik heb nog wel wat merken vereeuwigd😆
Maar wat betreft horlogemerken is het bij Breitling gebleven, maar wat niet is kan nog komen
Ik wordt daar i.d.d. best vrolijk van, genoeg old skool n.m.m. ondanks ontbreken van Wings. Mét Wings zou ie mij 100% vrolijkheid geven! Net als deze bad boy!
Ik heb het merk weer helemaal herontdekt. De (te) grote variëteit aan modellen kan voor sommigen inderdaad een probleem zijn, maar aan de andere kant is er wel echt voor elk wat wils.
En onderschat de betaalbaarheid niet, met Breitling kun je met een vier-cijferig bedrag echt iets moois kopen of zelfs meerdere stukken, ook vol edelmetaal op leer is makkelijk haalbaar!
Ik zat gisteren nog iets op te zoeken en bladerde door wat oude chronologs en die kleurrijke boeken vol info maken nog steeds hebberig, een Rolex-catalogus bijvoorbeeld is eigenlijk echt oersaai. Toch maakt dat gezien de totaal verschillende posities van de merken blijkbaar helemaal niks uit.
Ook de collabs doen er niet toe . Deze rode rakker onlangs toegevoegd aan de collectie in nagenoeg NOS conditie met de factory sharkskin-strap (meer Breitling wordt het niet). En dat allemaal voor een habbekrats in horloge-land.
Een spectaculaire airshow van de Red Arrows spreekt toch bij veel meer mensen tot de verbeelding dan het zwaard van één of andere vage sultan dan wel duikflessen-winkel. En toch zorgen de laatste twee voor 5 figure premiums, we zijn echt gek geworden
Ik vind jouw gouden Navitimer erg mooi. Maarreh, jij weet donders goed wat ik jouw überBreitling vind.
Kom er nog maar eens in met een willekeurige ochtendfoto van de afgelopen weken, zou ik zeggen.
Klopt. Ik ken geen enkel merk wat altijd maar geslaagde modellen uit brengt. Sterker nog, het feit dat ze zoveel vreemde reut uitbrengen naast enkele tranentrekkend mooie is voor mij de hele sjeu van bijvoorbeeld een Seiko.
En dat geldt voor alle lagen van de horlogerie, of je het nou over Cartier, Breguet, Lange, Journe of Voutillainen hebt. Cartier doet in mijn ogen bovengemiddeld veel goed. Het moet gezegd. Maar ergens is dat ook weer niet zo spannend als gevarieerde merken.
Ja, dat heeft mij ook ten zeerste verbaasd. Ik ervaar het altijd als een wat drassig logo, maar alles gaat over de kop als ze genoemd worden.
De red arrows luchtshows zijn wat mij betreft een milieu-delict (en zo blijkt recentelijk een gevaar voor het publiek bovendien), maar die rooie Breitling van je is geweldig mooi. Zo leuk dat ik 'm zelfs de chrono secondewijzer vergeef.
Deze is echt cool, echt stoer mannen horloge zonder al te potserig te doen.
Vind ze veelal te mooi maar niet perse goedkoop en makkelijk te doen.
De markt Breitling is veelal wel gemakkelijker dan de gekke wereld van…
Puntje wat veel terugkomt is restwaarde, mijn inziens niet belangrijk maar voor vele wel.
Wanneer je nieuw koopt bij Breitling lever je hier wel op in, onder de hobbyisten toch ook een reden om het niet te doen.
De echte liefhebbers kopen toch wel, maar de markt kopers is dan ineens wel een stukje kleiner.
Vol goud van Breitling wint altijd
Mooi horloge. Dat is echt de jaren 90 kast, bezel en riders. Exact gelijk aan mijn Wings automatic! Persoonlijk ben ik na B01-42 helemaal afgeknapt op de kleine secondewijzer en niet werkende ‘grote’ secondewijzer…
Nee, moet je denk ik net mooi vinden of ‘wat’ mee hebben. Als er bijv. ooit een Volvo collab was gemaakt had ik die zeker willen hebben! (De luchtvaart/aero connectie is er wél!)
Nice! Is dat bij alle nieuwere modellen eigenlijk zo, niet op de plaat maar wel op de clasp?
Zou zelf nog graag eens een blauwe of zwarte bicolor Galactic 41 willen, maar die komen niet vaak voorbij…
Heb persoonlijk een beetje een haat/ liefde verhouding met Breitling. Van oudsher vond/ vind ik het een beetje een patsermerk voor foute mannen… Dessalniettemin is de Navitimer een klassieker en kan ik ook de nieuwe Superocean goed smaken.
Ik zou die superocean wel overwegen maar zou dan, voor het geld, toch eerder voor een alternatief gaan… Aquatimer of zo
Breitling is ook wel een beetje fout. Maar dat is nou net de charme van het merk vind ik. Dat ze als luxe Zwitserse horloge fabrikant robuuste en ruige horloges maken vind ik wel wat hebben. Er zijn niet veel andere merken die een soortgelijke stijl horloges maken. Ik vind persoonlijk dat Breitling over het algemeen echt mooie horloges maakt en zou een goede 75% van het aanbod ook dragen.
smaken blijven altijd verschillend, het argument dat Breitling zijn waarde minder vast houd als bv een Rolex en dat dat dan een keuze zou zijn om geen Breitling te kopen tja kan. maar ik wil het gewoon dragen en kijk eerlijk gezegd niet naar wat het horloge over 10 jaar zou doen. voor nu draag ik deze met veel plezier de super chronomat🤗
Mijn Breitling Superocean Heritage staat ook te koop in het blauwe gedeelte. Maar van ruilen komt huilen in mijn beleving. Ruilen doe ik niet aan. Kopers zijn er zeker, dus ondergeschikt? Nee dat denk ik niet. Mijn vraag is dan ook, waar baseer je de aanname ondergeschikt zijn op? Puur interesse…
Waarde ben ik het niet mee eens, de Rolex bijv. dondert harder naar beneden dan m’n Breitling, die stijgt zelfs in waarde. Die is dus redelijk stabiel…
Mijn Navitimer van 2007 is nog steeds mijn favoriet horloge. Perfect qua grootte.
Ik heb ook nog een Transocean Unitime met lederen band en een Transocean Unitime Pilot met de mesh band.
Jammer dat ze met de Transocean serie gestopt zijn. Daar zaten naar mijn mening enkele prachtige tijdloze modellen bij.
Bij de nieuwe Premier serie zitten ook enkele knappe modellen.