De Breitling Emergency heeft me altijd al getrokken door de gimmick waar je niet mee mag spelen.
En toen kwam de Mission uitvoering met subdials die ik nog mooier vind. Ik heb er een paar vraagjes/bedenkingen over.
De klok is best fors. Ik vraag me daarom af of de lugs er ver uit steken. Of buigen ze mooi met de pols mee, zoals op een Pellikaan?
Ik hoor verhalen over dat de batterijen op een speciale manier vervangen moet worden en dat ze daarom teruggestuurd moeten worden naar Breitling. Ik hoor echter ook verhalen dat een beetje horlogemaker dit ook kan en sommigen zeggen dat je het met een beetje handigheid ook zelf kan. Iemand die dit zelf vervangen kan toelichten? En als ik het toch zou willen laten doen echter zonder meteen nieuwe pakkingen, polijstbeurt en een etui erbij hoef, waar zou dit in Nederland kunnen? En wat zouden de kosten ervan zijn?
Even de antwoorden waarbij ik je zeker kan helpen - ik heb een digitale Emergency, maar net zoals velen nooit duiken met een duikhorloge, vlieg ik zelden. Dus ik kocht hem voornamelijk voor de looks.
Ik heb normale polsen en draag een Emergency met UTC module. De Breitling Super Avenger is echter te groot voor mij.
Je kan het zeer makkelijk zelf, op watchuseek staat er een tutorial met foto’s. Effe zoeken
Dus een bekwame horlogemaker kan dit ook. Ik ken er alvast eentje in België
Ik dacht dat Breitling wel een gewone batterijwissel deed, maar de laatste prijs die ik daarvan hoorde was 85 euro ::o
Donno…
Veel te veel…
Aan een metalen band ( ook schandalig duur ) zou ik wel geld geven, omdat er geen alternatieven voor zijn.
Maar koop je een goede aftermarket band van een gereputeerd merk, en koop een gesp afzonderlijk.
Destijds waren de doornsluitingen iets van een 15 euro. Het zal nu iets meer zijn, maar toch betaalbaar.
En als je de band draagt, ziet geen kat dat er binnenin " Breitling " is geprint - iets wat overigens met het dragen ook vervaagd.
cy-change-33499.html) dat frequentie 121.5 is
al
enige jaren niet meer in gebruik voor
alarmmelding. Ik vroeg me af hoe het er
tegenwoordig en in de (nabije) toekomst ermee
zit.
Wordt de frequentie nog wel gebruikt in
vliegtuigen en voor localisering?
De Emergency heeft tegenwoordig een nieuwe functie
bijgekregen
cy-change-33499.html) dat frequentie 121.5 is
al
enige jaren niet meer in gebruik voor
alarmmelding. Ik vroeg me af hoe het er
tegenwoordig en in de (nabije) toekomst ermee
zit.
Wordt de frequentie nog wel gebruikt in
vliegtuigen en voor localisering?
De Emergency heeft tegenwoordig een nieuwe functie
bijgekregen
ik heb een digitale Emergency, maar net zoals
velen nooit duiken met een duikhorloge, vlieg ik
zelden. Dus ik kocht hem voornamelijk voor de
looks.
Ik heb normale polsen en draag een Emergency
met UTC module. De Breitling Super Avenger is
echter te groot voor mij.
Mijn polsen zijn denk ik iets minder fors dan ‘normaal’. Hoewel ik ook langere mensen ben tegengekomen met dunnere polsen… dus tja. Blijft altijd toch zelf om de pols proberen. Maar toch fijn om te horen dat ie ook weer niet bekend staat als een “stoeptegel”.
Je kan het zeer makkelijk zelf, op watchuseek
staat er een tutorial met foto’s. Effe zoeken
Dus een bekwame horlogemaker kan dit ook. Ik ken
er alvast eentje in België
Ik dacht dat Breitling wel een gewone
batterijwissel deed, maar de laatste prijs die ik
daarvan hoorde was 85 euro ::o
Nogmaals bedankt voor de link. Maar zou het bij een Mission niet anders werken? Misschien ook met de verbeterde waterdichtheid. Of zou het alleen aan de schroefkroon liggen?
Hm… hoop dat er ook iemand in de buurt van Den Haag zit die het zou kunnen voor een schappelijke prijs.
Donno…
Jammer. Is wel een belangrijk punt voor me. Als de frequentie totaal in onbruik is geraakt, dan heb ik beetje het gevoel dat de Breitling Emergency dan zijn nut heeft verloren. Hetzelfde heb ik met mijn Timex Datalink en Seiko Messagewatch. Die draag ik ook nooit meer.
Veel te veel…
Aan een metalen band ( ook schandalig duur ) zou
ik wel geld geven, omdat er geen alternatieven
voor zijn.
Maar koop je een goede aftermarket band van een
gereputeerd merk, en koop een gesp afzonderlijk.
Destijds waren de doornsluitingen iets van een 15
euro. Het zal nu iets meer zijn, maar toch
betaalbaar.
En als je de band draagt, ziet geen kat dat er
binnenin " Breitling " is geprint - iets wat
overigens met het dragen ook vervaagd.
Snap het helemaal. Maar toch, ik zou wel graag 1 origineel bandje met gesp willen. Het zit allemaal tussen de oren, want er zijn idd genoeg prima bandjes. Maar het maakt zeg maar het plaatje compleet. En idd, ik zou er uberhaupt de stalen band op willen.
Ad 3; ik denk niet dat wij nog mee gaan maken dat 121.5 wordt afgeschaft; het is nog steeds de internationale noodfrequentie, die door bijna ieder vliegtuig wordt uitgeluisterd (van sportvlieger tot airliner). Het is wel zo dat er geen “satelliet-service” meer wordt geleverd sinds 2009.
Zie onderstaand ICAO copy:
Lessons Learned Regarding Termination of Satellite Detection of 121.5 Hz Signals from Distress Beacons
2.3 In relation to the termination from 1 February 2009 of the COSPAS SARSAT satellite capability to detect 121.5 MHz signals from distress beacons, meaning that SAR authorities no longer have satellites providing the approximate location of 121.5 MHz distress beacons, the United States presented information describing how their SAR services had to adjust to this change. In re-training and educating people in the United States, many facts and lessons learned had to be brought to their attention, including:
a) 121.5 MHz VHF AM is still the international aeronautical voice distress frequency.
b) 121.5 MHz is still a low-power homing signal on the 406 MHz ELT and EPIRB.
c) International carriage requirements under ICAO and the International Maritime Organization (IMO) are for the 406 MHz distress beacon, and no longer the 121.5 MHz version but, national regulations may allow domestic use of 121.5 MHz distress beacons.
d) There are many 121.5 MHz ELTs and EPIRBs still in use.
e) Aircraft, and many without direction finding equipment, will hear the audible 121.5 MHz alert from these distress beacons and report them to air traffic control centres.
f) The higher the altitude of the aircraft hearing the 121.5 MHz signal, the larger the search area becomes in which the distress beacon may be located.
Probeer je de frequency toch gewoon uit… Als
de
mannen voor de deur staan weet je of ie
werkt…
Dat klopt.
(is wel een kostbare oplossing…)
Dat klopt ook. Tenzij je neergestoken in een blokhut ofzo ligt. Krijg je tevens een nieuw (gereviseerd?) klokje van Breitling. B)- Dat is ook zo een cool stukje dat hoort bij die gimmick. Mocht het echt een SAR operatie zijn, komt het vast in de kranten of op het NOS. “BREITLING HORLOGE REDT LEVENS” op de voorpagina. Ja, dan willen ze wel een horloge omruilen. Of doen ze dat omruilen tegenwoordig niet meer?
Nu ben ik wel curieus geworden… Wat kost zo’n
signaal via Emergency?
gr. Glenn
Verschilt denk ik per land? Ik las soms 30000, maar ook 8000. Misschien is die 30000 voor de vaste Breitling klanten die hardnekkig met de antenne blijven spelen