Ik heb net nog even in de kledingkast gekeken, maar m’n sortering gele dan wel oranje stropdassen is beperkt
Hoe kom je überhaupt aan twee stuks hiervan? Ik zou oranje houden.
Lang verhaal, korte versie is dat ik alles los heb gekocht, dus horloges en beide modules, vooral dat laatste was een flinke zoektocht. Ze zijn ontzettend zeldzaam. Destijds iets van 900 euro in de Breitling prijslijst bij de toch al flink geprijsde Emergency dus ze zijn niet heel veel verkocht en net als de E1 natuurlijk al jaren uit productie. En de look van een matching UTC is natuurlijk uniek op z’n zachts gezegd… maar wel echt typisch Breitling!
Had eerst de oranje compleet en later is daar de gele bij gekomen. Vooral de gele UTC was grappig, die had ik eerder dan het horloge. Jaren geleden mailtje gestuurd naar Breitling USA voor de oranje module. Die hadden ze nergens meer. Kreeg toen paar weken later plotseling nog een mail van een Breitling boutique in de buurt van New York, die hadden de mail blijkbaar geforward gekregen van B-USA. De shopmanager vertelde dat ze nog een vergeten gele gevonden had, new old stock met de helemaal onvindbare originele kalfslederen UTC band erbij. Nog steeds flink prijsje, maar toch maar gedaan. Probleem was alleen dat ze absoluuut niet buiten de USA wilde versturen, maar het geluk wilde dat een vriendin van me in NY was en die heeft een omweg gemaakt en m meegenomen.
Oranje om je linker en geel om je rechterenkel😜
Oranje in de hoop dat… iets met voetbal enzo
Geel houden imho
Eigenlijk met de verhalen in het achterhoofd vind ik nu dat je ze beide moet houden…
Eigenlijk eigenlijk vind ik dat je de zwarte erbij moet kopen om het trio compleet te krijgen…
Is dat niet beter???
ik vind de gele het mooist!
Best wel ja, maar wel enorme verschillen tussen de oude nieuwe versies. De non SQ versies met de “playdough” cijfers zijn veel minder gewild.
En verder zijn de verschillen tussen E2 en E1 natuurlijk helemaal gigantisch alhoewel de E2 wel een vrije val maakt gezien de praktische ondraagbaarheid voor hobbyisten , in tegenstelling tot de E1.
De gele vind ik te flets. Oranje houden dus
Mochten er liefhebbers zijn, na lang beraad en consultatie van de hier ontvangen adviezen is de gele te vinden op een vrij bekende Nederlands verkoopsite. Zal hier binnenkort ook advertentie plaatsen.
Hmm…ik heb ook een gele. En eveneens met UTC module.
Ben waarschijnlijk te laat, maar de oranje krijgt je aan de straatstenen niet kwijt…
Ik zou de gele houden. Dat is IMHO de échte Emergency kleur.
Past volgens mij nog vrij goed bij een blauw overhemd.
Ik heb ook ooit eens een coral Superocean willen kopen, maar uiteindelijk niet gedaan…
Geel en oranje zijn sowieso moeilijke kleuren.
Heb dan maar een oranje Seiko gekocht - gelukkig maar - want die draag ik niet al te vaak.
Het enige jammere aan de Emergency vind ik zijn beperkte waterdichtheid.
Een horloge dat je EMERGENCY noemt zou imho toch 500m waterdicht moeten zijn…
Dank voor je reactie Marc.
Ik volg de emergency-markt al jaren en oranje gaat toch redelijk ok, net als geel. Wellicht is blauw of grijs wat makkelijker, maar natuurlijk veel te braaf voor een dergelijk horloge!. De Emergency is het horloge wat deze kleuren kan hebben.
Ik draag meerdere horloges en degene waar ik het meeste complimenten over kreeg BY FAR is m’n oranje emergency, overiens wel met zwarte rubber diver strap, zo draag ik 'm het meest.
Dit kan trouwems ook iets zeggen over m’n andere horloges haha!
Waterdichtheid had wat beter gekund, helemaal mee eens.
Blijkbaar vond Breitling dit genoeg, als het maar tegen wat golfjes kan…
Voor de rest blijft het een verschrikkelijk cool horloge en technisch hoogstandje. Alle credits voor Dassault, die hebben de zender ontworpen en Breitling heeft er “slechts” een uurwerk op geplakt.
Dassault? Bouwt ook vrij blitse bizzjets, man wat een mooie dingen!
De Coral Superocean zeg je? Heb ik ook gehad, kortstondig, snel weer verkocht. Best een aardig ding, mooie kast maar de wijzerplaat was gewoon te eenvoudig afgewerkt. Opgelegde cijfers en matching kleur lume van wijzers en cijfers waren een dikke plus geweest!
De gele moet écht weg. Veel kum je er niet voor vragen, de lelekerd!!
En voor een klein prijsje koop ik m direkt, WoW!!!
Volledig mee eens
Haha…indeed
Btw…geel!
Allebei weg doen en een terug kopen met een blauwe of zwarte wijzerplaat
Ben een groot Breitling fan, maar deze modellen kunnen mij nimmer bekoren. Zou ze beide wegdoen.
Ik heb 3 gele Breitlings (erg hé ) - Een Seawolf, een Chrono Avenger M1 en de Emergency.
De twee eerste zijn verschrikkelijk waterdicht
Alleen jammer dat de zomer in onze landen zo kort is, want geel is echt een zomerkleurtje.
De Emergency (en ook de Seawolf) zijn supergoed afleesbaar.
De Seawolf en de M1 spoel ik na het dragen eens af, samen met een drupje handzeep, en dat titanium is nog steeds als nieuw!
De Emergency durf ik echter niet onder de kraan te houden.