Breitling en Panerai voor Rolex Datejust?

In 2014 kocht ik het horloge dat ik al een tijdje graag wilde hebben, een nieuwe blauwe Breitling Superocean Heritage 46 op Milanese. Een heerlijk horloge, dat erg fijn draagt om mijn 18 cm brede polsen.

In de loop der tijd ging ik me steeds meer verdiepen in Panerai en kocht ik een prachtige en geservicede PAM00111 uit 2007 (H-serie), is smetteloze staat. Ook een heerlijk horloge, dat ik veel draag en combineer met verschillende kwaliteitsbanden.

De laatste tijd echter raak ik steeds meer in de ban van een Rolex Datejust II (41 mm) met fluted bezel. De prachtige afwerking, de kleuren van de wijzerplaat (vooral blauw, zwart en rhodium vind ik prachtig) en de uitstraling fascineren me.

Ik merk tevens dat ik wellicht enigszins neig naar een iets kleiner horloge dan de SOH en de Breitling.

Als ik de Rolex zou aanschaffen, dan zou ik de SOH en de Panerai verkopen. Twijfel alom dus. Immers, de SOH en de Panerai zijn, in mijn ogen, toppers, modellen die ik altijd mooi vond. En het zijn er twee… De Rolex fascineert me, straalt nog meer klasse uit. Maar het is er maar één…

Het is een immens luxeprobleem, maar wie helpt me even de gedachten te ordenen? Met andere woorden, wat zou jullie keuze zijn en waarom?
Dank voor de hulp!

8 likes

Ik vind de Breitling het mooist, dus. Je moet kiezen wat je mooi vindt en een prettig gevoel bij hebt.

1 like

Met een Datejust heb je aan een horloge genoeg… past bij elke outfit.
Ik zou voor de DJ gaan om bovenstaande reden :+1:

1 like

Ik kan niet geloven dat ik dit ga zeggen, maar ik vind van die drie de Breitling ook het mooiste.

17 likes

Als er twijfel zit in je gedachten (en dat is zo), zou ik allebei houden, leren herwaarderen wat je hebt (2 mooie stukken) en genieten van het vooralsnog onbereikbare.

succes met je keuze!

3 likes

Ik zou gaan voor de Rolex Datejust. Heerlijk zo’n fluted bezel. Ik zou met alle plezier de Breitling en Panerai daarvoor inruilen.

1 like

Simpel, 1 + 1 = 3 oftewel gewoon lekker houden wat je hebt, die Rolex zou mij heel snel gaan vervelen, te veel Seiko-uitstraling.

4 likes

Ik zou er inderdaad nog even goed over denken …

1 like

Ik zou er 2 houden… de Breitling en de rolex erbij. Dan pan eruit.
Dan heb je een magistrale set.

4 likes

Mocht je voor de DJ gaan, kies dan de DJ41 ipv de DJII. Die heeft slankere indices en is in z’n geheel net ff iets beter in verhouding.

Succes en kies vooral zelf.

4 likes

Ik zou opteren voor de SOH en de DJ … en de Panerai eruit.

3 likes

Ik vind dat de Datejust 39 mm had moeten zijn. 41 is te groot vind ik. Ik zou mijn Pam er niet voor wegdoen. De Breitling zou ik inruilen ol een mooie sporty dresser van 38,5-39 mm.

2 likes

Sluit ik me volledig bij aan!

3 likes

In praktijk is de DJ41 toch ook maar 39,nog wat mm meen ik…

4 likes

Oei moeilijk maar ik ken ze allemaal en ik zou kiezen voor de DJ!

1 like

Op het moment dat dit soort twijfels in mijn hoofd ontstaan… dan is de keuze eigenlijk al gemaakt :wink:

Nu zit de DJ in je hoofd en die verdwijnt waarschijnlijk pas op het moment dat je er eentje hebt aangeschaft…of je daarvoor je Breitling en Panerai wilt opofferen is een tweede vraag.

Het ergste dat zou kunnen gebeuren is dat de DJ je totaal niet bevalt of dat je niet kunt leven met 1 horloge…dan weet je in ieder geval dat je geen verlies gaat lijden op de DJ en hem waarschijnlijk ook weer zo verkocht hebt…je risico is niet zo heel erg groot om het eens te proberen :wink:

2 likes

Ik vond hem net too much in ieder geval. Ik dacht niet dat ik dat ooit zou zeggen :joy:

Edit:rolex geeft toch echt 41 mm op als maat.

1 like

Die DJ is supergaaf, maar ik zou hem niet in 41 doen.
Ik kan niet geloven dat ik dit ga zeggen, maar ik vind de Panerai het mooiste. Serieus.

4 likes

Vind de Panerai ook leuker en specialer. Of Panerai houden en een OP 39 erin?

3 likes

Zou een mooie three piece collection zijn :wink:

1 like