Breitling en Panerai voor Rolex Datejust?

Klopt, maar die doen gigantisch veel goed, maar de kastdiameter meten schijnbaar niet :stuck_out_tongue:
Ik heb hem zelf en valt inderdaad nauwelijks groter dan mijn Explorer 39mm. Heb helaas geen meetapparatuur, anders zou ik een foto erbij posten…
Zo viel de DJ41 bijvoorbeeld ook veel kleiner dan de Millgaus, maar dat heeft waarschijnlijk meer met de kast te maken die een stuk dikker en zwaarder is bij de Millgaus.

2 likes

Ik vind dat je met de Breitling en de Panerai nu meer variatie en balans hebt. De DJ als model is schitterend en tijdloos, maar ik vind hem in 41 te groot en zou hem niet als mijn enige horloge willen.

Is een gebruikte/vintage datejust in 36mm als aanvulling op jouw huidige twee een optie? Dan ben je mi helemaal compleet!

1 like

Het gaat hier om de DJ2 en niet de kleinere DJ41.
De DJ2 is niet voor niets snel uit productie genomen. Is gewoon een geflopt model die helemaal uit verhouding is.

@TS:
Mocht je de nieuwe DJ41 overwegen op jubilee en fluted, dan zou ik zonder twijfel die breitbling en pam inruilen. Als je alleen de DJ2 overweegt zou ik het zo laten.

2 likes

Die DJ 2 moet je hebben dus!!

1 like

Dank voor alle reacties tot dusverre! Een 36 erbij zou op zich niet hoeven, omdat ik er nog een kleinere Longines Conquest naast heb als dresser


en voor wat betreft de SOH nog een kleinere Superocean (42)

Die laatste 2 gaan sowieso de deur niet uit. Misschien maakt dat voor de keuze nog uit? Eerder de SOH eruit ivm de SO?

3 likes

Dank voor de tip! Die ga ik ook eens onder de loep nemen

Ik destijds wel, en dat leverde idd verrassende resultaten op:

De DJII is een ander verhaal, maar die zou ik ook oprecht niet aanraden.

2 likes

Waarom zou je die niet aanraden? En wat zijn de verschillen met de DJ41? Dacht dat de DJ2 ook nog in productie was toch? Of is dat inderdaad gestopt?

Thanks voor deze toevoeging, wist dat ik het ergens gezien had. Heb naar aanleiding van uw bericht de 36mm en ‘41’ mm gepast en de DJ41 gekozen naar tevredenheid!

Ja, dat verandert het inderdaad wel een beetje. Dan nog zou ik zelf geen 41 mm dj willen, maar je hebt de “elegante dress” met de Longines meer dan gecoverd!
Ik persoonlijk vind de SOH mooier dan de SO, maar uiteindelijk zitten ze dicht genoeg bij elkaar.

Ik zou nu zeggen: go for it! Bevalt ie niet, ben je hem zo weer kwijt

2 likes

De DJ41 is de tweede poging van rolex om de DJ in een grotere uitvoering goed tot z’n recht te laten komen. Dit was bij de DJII niet zo goed gelukt (naar mijn mening): de indices waren te dik, evenals de bezel waardoor de verhoudingen erg afweken van het oorspronkelijke model. De DJII was daardoor te ‘bonkig’. De DJ41 is de tweede poging en veel beter geslaagd qua verhoudingen waardoor het horloge sportief en tegelijkertijd toch nog elegant oogt (m.i.).
Voor zover ik weet is de DJII uit productie, al zie je soma op websites en chono24 de verkeerde aanduiding. Handiger is het om op referentienummer te zoeken.

4 likes

Dank je wel! Nuttige info!

1 like

Alle drie prachtige horloges met ook ieder een eigen “thema”. De Breitling voor de lente/zomer, de Panerai voor de herfst/winter en de Rolex voor de wat meer zakelijke kant. Als het niet om het geld gaat, zou ik ze alledrie houden. Wat ik vaak doe is een horloge wegstoppen in de doos. En als je na een half jaar nog geen 1x naar om hebt gekeken, dan kan je het net zo goed verkopen. Of als je het weer omdoet en er geen “liefde” meer is, dan ook verkopen. Meteen overhaast verkopen raad ik niemand aan. Ik draag in deze grauwe dagen ook weer andere horloges dan in de zomer. Succes!

2 likes

Het zijn wel een aantal veranderingen in één actie. Je hebt dan nog maar één horloge, waardoor je niet meer kan afwisselen. Wat je nu blijkbaar wel doet, met de twee horloges en de verschillende banden op de Panerai. Ook is het een stuk kleiner horloge en wat meer ingetogen, daar moet je misschien aan wennen en dat kan ook tegenvallen. Dan zou ik zeggen, vraag je af of je er spijt van gaat krijgen, zo niet, doe het. Indien wel, neem een ander horloge in dat formaat en zie eens hoe dat bevalt voordat je afscheid neemt van de twee toppers die je al hebt.

Zie de post van @Schiller hieronder. De DJ2 is daarnaast een van de weinige modellen van dit merk dat flink afschrijft/-schreef.

De DJ41 is een stuk beter gelukt. De Breitling zou ik er zo voor inruilen, de PAM echter niet.

3 likes

Breitling houden!! en de Panerai eruit. Rest bij sparen voor de DJ :wink:

4 likes

Dit, maar dan wel voor het huidige model (DJ41). Dus dunnere bezel en dunnere indexen.

2 likes

Als het niet hoeft zou ik je verzameling uitbreiden en niets inruilen. Maar dat is persoonlijk. Aan elk horloge zit vaak een verhaal. Een emotie of mooie herinnering. Dan moet je wel hele goede inruilprijzen krijgen om ze te verkopen. Maar… dan moet je de luxe kunnen dragen :wink:

Goede smaak overigens!

1 like

Want je wilt natuurlijk een horloge waar de verhoudingen niet van kloppen en daardoor niet mooi is?

Scheelt natuurlijk wel in prijs, een geflopt model aanschaffen. Als je hem daadwerkelijk mooi vindt gewoon kopen, dan kan je ervan profiteren momenteel.

Da’s natuurlijk altijd een kwestie van persoonlijke smaak

1 like