Breitling en Panerai voor Rolex Datejust?

De geflopte modellen zijn later het meest gewild. Als de gekte is losgebarsten :yum:

2 likes

Feit blijft dat de verhoudingen totaal anders zijn dan de 36mm versie. De nieuwe DJ41 is in verhouding meer gelijk aan de 36mm.

Blijft inderdaad een kwestie van smaak, maar kijk alleen eens naar die belachelijk kleine kroon.

Ik zie dat voor een DJ niet snel gebeuren.

Waar de gekte toeslaat weten we nooit precies vantevoren. Daarom is het ook gekte.

En stopgezette productie kan tot schaatste leiden
dat maakt modellen dan inderdaad weer gewild. Heel benieuwd waf ze over een jaar of 10 doen. Overigens speelt dat geen rol bij mn uiteindelijke keuze.

Dat de kroon eigenlijk te klein is ben ik met je eens, deze is gelijk aan de kroon van de 36mm. De kroon van de DJII en de DJ41 zijn volgens mij echter gelijk.

1 like

Ohhhhhhhhhhhhh
Screendump!

1 like

Vind de pan t mooiste als je deze ooit verkoopt


1 like

Het is in het verleden volgens mij nog niet gebeurd met de DJ. Het is dan ook het meest geproduceerde model. Dus hoewel relatief kort in productie geweest, schaars zullen ze niet worden.

@Trinacria

De datejust is erg fijntjes en blingy met zo’n wufte fluted bezel.

Past dat bij je?
Dat is de vraag.

Lijkt me niet als je Breitling en Panerai mooi vindt.
Dat zijn toch wel kannonnetjes.

Ik draag ook wel niet-kanonnen hoor ;-).
Denk daarnaast dat de smaak in de loop wel kan veranderen

1 like

Precies dit dus, grappig. Ik had van de week een Milgauss van een dame om. Jeetje wat een dikkert!:cold_sweat:Ze vond hem af en toe te zwaar
ik heb zelf de DJII met Oysterband gehad en draag nu een DJ41 en die draagt idd een stuk kleiner (en platter) zit om mijn 16,5cm prima. Ik heb dan nu wel een jubilee
en boy wat zit ie goed​:crazy_face: maar ik weet niet of ik er twee horloges voor zou opofferen in jouw geval. Je lijkt veel plezier van je horloges te hebben
(als je er nou uitgekeken was, of ben je dat ook?:thinking: Of het Rolex je gewoon te pakken?:stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ik zou de Panerai inruilen voor de DJ. Hoewel ik een Rolex- liefhebber ben vind ik die Breitling wel erg mooi! Je hebt dan een dresswatch en een sportwatch
 mooi duo! :heart_eyes:

Succes met de keuze!

2 likes

:point_up:t2:

@Dave1979 Wijze woorden, daar sluit ik me bij aan.

1 like

Sorry, ik heb je post niet gelezen wel de titel.
Mijn keuze zou een ja zijn!

Van harte met je DJ, ik wens je veel draagplezier :wink: :+1:

Edit: Nu ook gelezen en

Eens maar wel 1 die alles kan, klassieker en gewoon mooi.

Dus als ik moest kiezen zou ik dat doen. Als het je zou lukken om de Breitling te behouden dan zou ik die erbij houden.

1 like

Ik sluit me hierbij aan!:grin:

Daarom is een duidelijke topictitel dus zo belangrijk! :wink:

1 like

Als je het mij vraagt (en dat doe je), zou ik alleen de Panerai houden en de Breitling verkopen. Als ik het inschat, heb jij meer met de Panerai dan met de Breitling. De Breitling kan je makkelijker nog eens opnieuw kopen als je wil. Dan houd je twee totaal verschillende horloges om tegen elkaar in te dragen.

1 like

Vandaag precies 7 weken geleden ging ik over stag. Na de nodige bedenktijd ruilde ik mijn Breitling SOH 46 en mijn Panerai 111 in voor een Rolex Datejust (met dank aan @TheWolf). De 41, two tone om precies te zijn. Zoals @EricPP hierboven al voorspelde: als de twijfel ontstaat, is de keuze eigenlijk al gemaakt.
Nu ik de DJ al enkele weken in mijn bezit heb kan ik de balans wel opmaken. Van tevoren dacht ik dat ik er misschien wel spijt van zou kunnen krijgen. Immers, je gaat van twee in mijn ogen mooie horloges naar Ă©Ă©n. Van een blauwe met een stralende Milanese band en een zwarte met een heel specifieke uitstraling naar Ă©Ă©n. Van twee grote horloges (46 mm respectievelijk 44 mm) naar een relatief kleine (39,7 mm; of zo je wilt: 41 mm). Ontstond er een gat? Gemis? Heimwee naar een groter horloge?
Niets van dat alles was het geval. Vanaf dag 1 is het een feest de DJ te dragen. Een in mijn ogen perfecte maat voor mijn pols van 18,5 cm. Een heerlijke zwarte sunburst, een uurwerk om u tegen te zeggen (de afwijking bedraagt zo’n halve seconde per dag). Maar bovenal: wat brengt die fluted bezel, in combinatie met de jubilee en de two tone telkens weer een enorme variatie op het netvlies teweeg. Vaak betrap ik mezelf erop dat ik naar het horloge kijk zonder de tijd te willen weten.
Na een tijdje dromen denk ik dat ik een blijver gevonden heb in de DJ (en heel heel voorzichtig denk ik soms aan een Submariner als aanvulling op de DJ, maar da’s voor in de toekomst
).

14 likes

Wat een prachtige DJ! Ook chapeau voor de maker van deze foto. De scherpe fluted bezel komt mooi tot zijn recht, mede door de juiste belichtingsomstandigheden en scherpe opnamelens. Gefeliciteerd!

2 likes