Breitling en Tag Heuer

Goedemorgen horloge goeroes. Het valt mij op, of ik kan het ook gigantisch verkeerd hebben, dat Tag Heuer en Breitling minder geliefd is dan bv Rolex, Omega en andere merken. Is daar een reden voor?

Groetjes

Ja, de horloges zijn minder mooi :yum:

7 likes

Valt minder bij ons nederlanders.

In Nederland houden we van wat grijzer, wat minder opvallend, niet teveel jezelf profileren . Daar past een merk als breitling wat minder goed bij. Rolex en omega vaak wel.

2 likes

Ligt hier op het forum ook aan de stand van de maan voor sommigen geloof ik… maar het zal vooral een kwestie van smaak zijn,

2 likes

Zal te maken hebben met “collectieve smaak” Als je veel van een bepaald iets ziet word je er automatisch sneller in geïnteresseerd. Dus dat er op het forum veel Rolex en Omega te zien is versterkt dat…

Plus dat gemiddeld genomen de modellen van TH en Breitling wat uitgesprokener en opvallender zijn. Rolex en Omega zijn meestal nét iets meer “onder de radar” en dat is in ons land een plus :wink:

2 likes

Dus het is meer een smaak kwestie dan dat deze merken kwalitatief minder zijn dan Rolex en Omega? Breitling en Tag Heuer vind ik nl ook niet bepaald “goedkoop” geprijsd.

Groetjes

Is idd meer een smaak kwestie. Breitling is echt niet van mindere kwaliteit, alleen heb je pas bij de duurdere modellen een inhouse uurwerk.
Iets dat Rolex en Omega geloof ik bij alle modellen hebben.

Wat minder opvallend ? Wat minder zichzelf profileren ? Wie zijn dan toch die mensen die in op vakantie ontmoet ?

3 likes

Ja daar… haha

Met inhouse bedoel je daarmee zelf gefabriceerd? Dus Breitling en Tag Heuer kopen een BMW/Mercedes/Audi motor en bouwen hun eigen carrosserie?

Haha

Zo kun je het zien.
Ze gebruiken net als vele andere merken een eta uurwerk en passen die naar hun wensen aan.
Pas bij de duurdere modellen hebben ze alles zelf ontworpen en gemaakt.
Sommige merken hebben alleen maar eigen ontworpen en gemaakte uurwerken.

Maar of het nu een inhouse of standaard ETA uurweek is, het hoeft niets over de kwaliteit te zeggen.

1 like

ETA uurwerk is dat ook van een bepaald merk? Of zijn er ook merken die een Rolex of Omega uurwerk gebruiken?

Ik zou Tag Heuer inderdaad wel iets onder Omega en Rolex inschalen. Breitling kun je over discussiëren, maar wordt meestal toch wel als min of meer gelijk in marktpositie gezien aan Omega.

Overigens maakt Omega ook pas vrij recent de uurwerken inhouse. Dat zijn ze oa gaan doen om een wat hogere “kwalitietsperceptie” te krijgen volgens mij…

ETA is een bedrijf (eigendom van de Swatch group overigens, dat ook eigenaar is van Omega) dat alleen maar uurwerken maakt.

Omega en Rolex delen hun eigen uurwerken niet, dat is namelijk precies een van de dingen die die merken “exclusiever” maakt.

2 likes

Ja, verschrikkelijk lelijk…:wink:

19 likes

ETA is gewoon een Zwitsers uurwerk merk die uurwerken produceert (kort gezegd).

Tudor bijv. die gebruikt ETA en Rolex uurwerken.
Verder weet ik het zo niet wie er nog meer Omega of Rolex uurwerken gebruikt, ik denk haast niemand.

Klopt heeeuuuul lelijk.

3 likes

Kijk hier eens voor een aardig overzicht van de HF leden collectie "Nationale" Horlogetelling 2018 HF leden POLL

Dus het is voor de koper om te bepalen waar hij of zij voor gaat: een horloge met een inhouse uurwerk of een horloge met een ingekochte uurwerk. Zoals bv dat er bij McLaren een Mercedes motor in ligt en Ferrari alles zelf bouwt inclusief motor.