Breitling en Tag Heuer

Op het forum kwam ik deze lijst tegen van grijze betrouwbare dealers/handelaren:
Wim Messink (Messink Watches)
Bart Blok (Rijmelink)
Filipucci
GK Watches
Crown Guard
William Wien
Precision watches
Local-time
JK Watchstore
Exclusive Chrono
Van Schaften

Zijn er nog toevoegingen?

Ik denk dat zowel mijn man als ik voor een Omega gaan. Persoonlijk vind ik de afschrijving van de Omega en Rolex horloges wel meevallen tov Breitling en Tag Heuer. Dus kan ik het prijstechnisch wel begrijpen als er voor een jonge ocassion Breitling of Tag Heuer gekozen wordt.

1 like

dit klinkt als een vooroordeel🤔
Ik persoonlijk kijk niet naar de persoon wat die om zijn pols heeft.
Als iemand mij een stevife handdruk geeft denk ik.
zozo die is sterk, ik denk niet gelijk, zozo die komt wat tekort… verder ga ik er niet op in.:innocent:

1 like

Veel snobs hier met een voorliefde voor oude dameshorloges van max 38mm :yum:

3 likes

Precies, ik heb een oom die niet bijster intelligent is, maar wel in mijn hand knijpt.

@Patricia1
Heb mijn breitling van timepiece bank. In Antwerpen gelegen. Zeker een aanrader!

1 like

Ten2Two
Pange
WristCandy

1 like

dat zijn wel de horloges die Tag Heuer hebben gered van failissement, vooral die F1

De Isetta is ook niet de mooiste BMW

Hoe kom je erbij? :joy:

1 like

De handdruk moet ten opzichte van het persoon dat je een hand geeft kloppen.
De hoogte en of directheid waarin je hem inzet, de kracht die je uitoefent , waar je je andere hand evt laat als je een concurreerde handdrukker tegenover je hebt of wat je wilt bereiken met de handdruk.

Leuk iets om je op in te lezen en evt te gebruiken.
Kan belangrijk zijn die handdruk.
Maar of er een horloge om de pols van handdrukker hangt die je de hand schud…boeie

Kostprijs van een basis Omega uurwerk zal echt niet veel hoger liggen.

1 like

Ow ok. Maar goed als wij als consumenten bereidt zijn om het “grote” geld te betalen wat een Rolex of een Omega of een Patek ea vragen voor hun producten dan houden wij het “grote” geld ook in stand. Als consumenten besluiten om dit niet meer uit te geven dan zullen de gerenommeerde merken ook wat aan hun prijsbeleid moeten werken. Op YouTube kwam ik een filmpje tegen dat Omega de strijd met Rolex verloren had (verkeerde focus op is afwerking en prijs) en het hoofd net boven water kon houden. Nu is een Omega dit lek te boven. Bedrijven hebben ons als consumenten wel nodig om succesvol te zijn en te blijven. Ik vind het persoonlijk jammer dat de prijzen van deze gerenommeerde merken zo hoog liggen. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik geen leuke Rolex om mijn pols zou willen hebben. Helaas zijn de huidige prijzen zo hoog terwijl ik me afvraag of dit wel zo hoort te zijn. Lijkt me sterk dat de hedendaagse kwaliteit zo velen malen beter of hoger is ten opzichte van bv 20 jaar geleden. Prijs/kwaliteit is toch nog steeds hetzelfde als “vroeggah”.

Gristus van nazareth wat een klok. Heerlijk

2 likes

wcsf9
:joy::joy::joy:

On-topic: Ik heb persoonlijk echt niets maar dan ook niets met Tag Heuer, laat me altijd denken aan The Wolf of Wallstreet
Sommige Breitlings (superocean 42, navitimer, transocean) vind ik wel top, maar zou ik nooit nieuw kopen door de afschrijving.

2 likes

Tag Heuer is hier minder geliefd, vanwege gedonder in het verleden. Breitling wordt hier best warm onthaald, mijns inziens.

2 likes

Als ik me niet vergis heeft Tudor juist nooit Rolex uurwerken gebruikt.
Wel hadden ze andere onderdelen van Rolex, zoals kasten en kronen. Het uurwerk onderscheide een Rolex juist van Tudor.

Ik meen een poosje gelezen te hebben dat Tudor en Bretiling op uurwerk gebied samenwerken. Breitling stelt hun chrono uurwerk beschikbaar en Tudor hun inhouse uurwerk die uitgebreid kan worden met complicaties.

1 like

Wat voor gedonder bedoel je…?

1 like

Gedonder is wat overtrokken, maar de samensmelting van Tag en Heuer vinden de meesten niet geweldig. Ook de hoge prijzen voor relatieve basisuurwerken maakt TH minder geliefd onder de ‘kenners’.

1 like

Aha… Dank voor de uitleg.

Graag on topic en niet op de man.
Bijna kerst :face_with_raised_eyebrow:

2 likes