Breitling en Tag Heuer

Het ligt maar net aan het model en van welk bouwjaar, ze hebben alle merken in mijn ogen wwl opvallende en minder opvallende modellen.
Over smaak kun je hele gesprekken voeren msar het blijft heel persoonlijk.

1 like

Ok. In de toekomst ga ik denk ik voor een Omega. Qua budget is een Rolex nooit realiseerbaar.

1 like

Idd. Over smaak valt niet te twisten.

1 like

Staar je vooral niet blind op het merk maar koop iets wat je vooral mooi vindt en lekker draagt. Uiteindelijk zijn duurdere horloges vaak niet meer als een status symbool en zijn ze na een jaar net zo gewoontjes als dat je een Seiko had gekocht.

1 like

Seiko doet dat ook :wink: En ook al langer dan Rolex, want tot in de 90s maakte Rolex gebruikt van ingekochte chrono uurwerken in de daytona’s.

2 likes

Heb n speedmaster en een datejust maar die laatste heb ik zelden om. De associatie met een “Rolex” past niet bij mij persoonlijk. Maar dat is ieders eigen mening uiteraard

1 like

als de date just te koop komt?

stuur maar ff een bericht.

1 like

Die gebruikt Pagani ook, er zijn horloges van duizenden Euro’s die een eta gebruiken terwijl er ook merken zijn die in een wat prijsgunstiger segment reeds een eigen uurwerk hebben.
Voordeel van eta/sellita is dat ze makkelijker te servicen zijn door een niet merkgebonden uurwerk hersteller.

1 like

Vandaag weer de koning vd afschrijving om de pols…:wink: Dat helaas wel dus​:scream:

6 likes

Dus uiteindelijk draait het om eigen smaak en wat je zelf het belangrijkste vindt. Rolex, Omega, Breitling en Tag Heuer zijn allemaal top merken. Het viel me alleen op dat in mijn beleving Tag Heuer en Breitling minder genoemd werden dus vandaar mijn topic. Iedereen bedankt voor het reageren.

Groetjes

1 like

Mijn Breitling Chronomat 44 heeft een B01 caliber…een inhouse ontwikkeld uurwerk :ok_hand:t2:

4 likes

Elke stalen datejust in 36mm, de Explorers, de Oyster Perpetual, zelfs de reguliere Sub vind ik persoonlijk goed onopvallend te dragen .

1 like

Dat is leuk geformuleerd.

Als je waar voor je geld wil moet je een GS kopen.

5 likes

Tag Heuer in de jaren 90 wist het prima op de markt te zetten, mooi reclameposters, sponsering, ambasadeurs, horloges die er best knap uitzagen.

Maar als het deksel gelicht werd en je de calibers zelf zag en die plastiek spacers.:disappointed: Dat was wel veel minder.
Hoewel ze wel hoger zijn gegaan in het gamma (en qua prijs) blijft dat toch spelen in mijn hoofd.

uhm? :sweat_smile::thinking:

1 like

Ja, die eerste en laatste waren het niet he.

De middenste viel mee, maar wel klein.

De nieuwprijzen van breitling en tag heuer zijn wel wat ‘te’ hoog. Dat zie je goed in hun afschrijving…
Maar op de grijze of 2ehands markt liggen de prijzen mooi en rechtvaardig vind ik. Is wel niet in-house, maar mij stoort het niet en moest er ooit een mankement of onderhoud nodig zijn kan elke horlogemaker dit gemakkelijk doen aan een aanvaardbare prijs.
Heb zelf een Breitling en zeer tevreden van. Koop wat je mooi vind, of deze nu tag heuer/breitling/Rolex is. :wink:

1 like

Hahah ja die zijn er van elke merken wel. Ik doelde meer op het gemiddelde model wat je om de pols kan mensen ziet in de omgeving.

Ik ga niet om met rappers en drugsdealers dus de meeste kinky Rolex modellen kom ik niet tegen. Vaak zijn het managers in de IT die een sub hebben en denken dat je met een heel stevige handdruk indruk maakt.

1 like

een slappe handdruk zonder horloge om geeft ook niet echt indruk.

Als je een Omega tegen list koopt heb je ook een gierende afschrijving