Breitling fake? Ja.

Let op!
Voordat je hier een bericht plaatst is het goed om te weten dat:

• het niet is toegestaan om hier een horloge aan te bieden voor verkoop;
  • dit geen taxatieforum is;
  • je account wordt verwijderd als je toch probeert om een horloge aan te bieden voor verkoop;
  • goede foto’s essentieel zijn als je een vraag hebt over de oorsprong of originaliteit;
  • niet iedereen die reageert of antwoord geeft, ook daadwerkelijk verstand heeft van jouw horloge.
    Als je het bovenstaande hebt gelezen, haal deze tekst dan weg en plaats je bericht!

Beste forum leden,
Mij wordt een Breitling horloge aangeboden. Ik zelf heb geen enkele kennis van Breitling maar ik heb een gevoel dat het een fake is.
Kunnen jullie iets zeggen als jullie de foto’s zien?
Dank en gegroet, Hans

3 likes

Dat klopt

2 likes

Hoe zie je dat?

1 like

Ik neig naar echt, Chronomat 44 ref. AB0110 met bruine plaat. Serienummer is geen bekende fake.

3 likes

Mij valt de datumschrijf erg op, maar dat kan ook door de foto komen.

Ik neig ook naar echt. Ik heb deze zelf als bi-color. Ik kan overmorgen als het nog nodig is vergelijkbare foto’s maken, eerder lukt niet.
Hoop niet dat ik er dan achter moet komen dat mijne ook fake is :stuck_out_tongue_winking_eye: :joy: :joy:

10 likes

Graag, de meningen zijn verdeeld.

Spannende dagen.:wink::grin:

1 like

waarom denk je zelf dat hij niet echt is?

Toch zo nep als t kan zijn? Hoop niet dat Breitling de nummers op de band er zo in zet. Evenals de afwerking van de datumschijf. ‘Tachymetre’ is ook slecht gedrukt en ook nog eens in de verkeerde kleur

Ik zie op het glas bij de grono’s twee lijntjes lopen. En het opgelegde logo op de sluiting zit wat scheef naar mijn idee. Helaas kan ik de kast niet open maken.

Wie biedt dit aan? Komen er nog doos en papieren bij? Waar twijfel je aan?

1 like

De doos zit er bij maar geen papieren.

Doos

Ziet er oppervlakkig echt uit.
Alleen een twijfel bij de B op de grote secondewijzer….
Met alleen ‘n foto is het moeilijk; is de verkoper bekend, betrouwbaar etc???

3 likes

Op degene die ik online nog kan vinden is alles hetzelfde. Inclusief het font van de datumschijf, de b op de secondewijzer en hoe tachymetre eruit ziet.

1 like

Mijn gevoel is “echt”, maar ik ben geen expert.
Ik hoop wel dat de prijs goed is, want de patina is stevig.

3 likes

Och, kijk die arme lumepip helemaal kapot. Een lumesip.

11 likes

Ik vermoed ook echt. Ik zie geen rode vlaggen o.b.v. de foto’s.

Helaas wel :rofl:

4 likes

TL3 :grin:

Maar wat het horloge betreft; ik vermoed echt. Breitlings kunnen er best een beetje ‘gaar’ uit zien als ze wat ouder zijn. Vooral de duikers met de glimmende kast en duikring, al dan niet na een polijstbeurtje. Check bijvoorbeeld dit draadje (spoiler; hij bleek echt) :point_down:

2 likes