Breitling fake? Ja.

Ziet er oppervlakkig echt uit.
Alleen een twijfel bij de B op de grote secondewijzer….
Met alleen ‘n foto is het moeilijk; is de verkoper bekend, betrouwbaar etc???

3 likes

Op degene die ik online nog kan vinden is alles hetzelfde. Inclusief het font van de datumschijf, de b op de secondewijzer en hoe tachymetre eruit ziet.

1 like

Mijn gevoel is “echt”, maar ik ben geen expert.
Ik hoop wel dat de prijs goed is, want de patina is stevig.

3 likes

Och, kijk die arme lumepip helemaal kapot. Een lumesip.

11 likes

Ik vermoed ook echt. Ik zie geen rode vlaggen o.b.v. de foto’s.

Helaas wel :rofl:

4 likes

TL3 :grin:

Maar wat het horloge betreft; ik vermoed echt. Breitlings kunnen er best een beetje ‘gaar’ uit zien als ze wat ouder zijn. Vooral de duikers met de glimmende kast en duikring, al dan niet na een polijstbeurtje. Check bijvoorbeeld dit draadje (spoiler; hij bleek echt) :point_down:

2 likes

Net als elke Breitling uit die tijd.

7 likes

Ik heb in de afgelopen decennia best wel wat Breitling horloges in bezit gehad en nu ook nog. Dit specifieke model heb ik niet gehad en via de foto’s is het ook niet mogelijk om een echte goede beoordeling te doen, dus onder voorbehoud: behalve dat hij er slecht uit ziet, zie ik ook geen rode vlaggen. Volgens mij is het gewoon een flink gedragen en weinig gekoesterde Breitling. :slightly_smiling_face:

1 like

Ik dacht al even echt en nu ik het commentaar van @HorloG zie ben ik helemaal overtuigd.

Eén ding is zeker, dit is geen safe-queen geweest maar de eigenaarvheeft hem gedragen bij koken, tuinieren, sporten en zware sloopwerkzaakheden.

Beurtje, polijsten en goede foto’s en er staat een heel ander horloge op het plaatje!

2 likes

Ik zou hem nog open laten voordat ik hem aanschaf
Er zijn zeer goede replica’s van deze Chronomat-reeks en ik zou op mijn hoede zijn voor dit model dat mij zonder papieren wordt gepresenteerd
Aan de andere kant zou ik, gezien de staat, zelfs als het een echte is, deze voorbij laten gaan, omdat hij niet echt goed behandeld lijkt te zijn geweest.

2 likes

Als je o.a. kijkt naar de asjes waar de chronowijzers op zijn gemonteerd en de afstand van de datumschijf tot de wijzerplaat ben ik er vrij zeker van dat het hier om een fake gaat.

Ik heb nog nooit een echte Chronomat gehad, maar is dit “normaal” bij een horloge in dit segment?? :thinking:

8063ead1750bbd8e7fbf4ac97db9970147f34d0b_2_690x487

1 like

Ehm, ik heb bij gedragen horloges heel wat ergere schade aan schroeven enz gezien…

1 like

Zelfs als het een echte is, dan is dit horloge toch in een matige conditie? Ik zou hem alleen kopen als er een heel lage prijs gevraagd wordt. Sterker nog, ik zou hem overslaan.

2 likes

De positie is bepaald adhv de gulden snede.

2 likes

hier zie ik niet teveel schade maar de centrering van de schroef !! :expressionless:

2 likes

Ik vind alle gravures erg onscherp (rond) maar misschien is dat normaal :thinking:

1 like

Travel case lijkt in ieder geval echt, de kwaliteit van die dingen is drama bij breitling🫣

1 like

Zit bij mij netjes in het midden, kroon vind ik ook minder mooi dan bij de mijne. (Ik heb wel een iets ander model)

5 likes

Ik vind hem wel oké eigenlijk. Buitenkant van bakeliet met opgelegd logo :+1: En dat leer dat vergaan is aan de binnenkant in normaal, hebben Patek doosjes van die leeftijd ook.

Maareh, had er al iemand gevraagd om foto’s van het uurwerk?

1 like