Breitling gevonden

Beste horlogeliefhebbers,

mijn zusje heeft een paar weken geleden tijdens haar stage een horloge gevonden (ergens in de bergen) Het gaat hier om een breitling. op de achterkant staat het volgende serienummer vermeld: B49350
ik heb even een voorbeeld gehaal van internet maar mocht het verboden zijn deze link te plaatsen dan moet een mod hem maar verwijderen.
http://thebrandedwatchcompany.co.uk/watchdescription.php?watchid=5159&watchbrandid=5 Hier lijkt ie ongeveer op. alleen tussen de gouden 15,30,45 en 0 zitten allemaal diamantjes en het bandje is van ander soort leer.
Nu heb ik twee vraagjes:
Hoe kom ik erachter of deze echt is of niet? moet ik hiervoor naar een gecertificeerde dealer toe?
Ten tweede de vraag wat ze er in godsnaam mee aan moet…
Nu heb ik zelf een breitling en daar zit redelijk wat papierwerk bij dus het lijkt me niet dat iemand zo’n horloge gaat kopen zonder papierwerk. (ivm diefstal, fake enz.) Maar zelf dragen wil ze hem ook niet. iemand dus misschien een mooi idee wat ze ermee kan doen?
Ik hoop dat jullie me met name met het eerste puntje kunnen helpen.
groetjes,

Niels

We beginnen even helemaal opnieuw.
S.v.p. on-topic reageren.

Niels, zorg voor goede foto’s dan kunnen de kenners er hun oordeel over geven.

Edit : Niels, je kunt natuurlijk je eerdere foto’s terugplaatsen maar ik denk dat het verstandiger is te wachten op duidelijkere foto’s.

Prima ik zal me hier melden wanneer ik duidelijkere foto’s heb:)

Hey, waarom zijn nu ineens alle posts weg?? Er zaten toch ook een paar nuttige tussen???

XXoF Schreef:

Hey, waarom zijn nu ineens alle posts weg?? Er
zaten toch ook een paar nuttige tussen???

Inderdaad. Maar er was ook wel het een en ander niet netjes.
Jammer (en ook niet netjes) is de de censor hier niet de moeite heeft genomen om even te melden vanwaar deze actie.
Een klein berichtje dat in verband met mesusenmezo deze draad is opgeschoond ware wel correct geweest.

Volgens mij heb ik dat toch gepost.

En dat is dan inderdaad meteen het nadeel van censuur :frowning:

Lijkt me niet het juiste topic om die discussie te gaan voeren, toch ?
On-topic dan maar weer ! :wink:

On-topic

Breng dat ding naar de politie, als de rechtmatige eigenaar zich niet meld is het horloge alsnog van jou

vrgr,

vincent

nielsieb Schreef:

Nu heb ik twee vraagjes:

Hoe kom ik erachter of deze echt is of niet? moet
ik hiervoor naar een gecertificeerde dealer toe?

Ja waarom niet is toch de makkelijkste manier… tenzij je bang bent dat ze hem daar meteen innemen omdat hij daar geregistreerd is als vermist.
Maar dan ben je toch niet bang voor he…

Ten tweede de vraag wat ze er in godsnaam mee aan
moet…

Terugbezorgen bij de rechtmatige eigenaar!

Ropa,

Ik begrijp je eerlijk gezegd niet zo goed.
Vele hebben in het door jou verwijderde topic aangeven dat hij terug moet naar de rechtmatige eigenaar.
Jouw uitganspunt zou niet moeten zijn om er achter te komen of het een echte is,maar eerder hoe we het kunnen terugkrijgen bij de eigenaar.
Ik bedoel je bent een Moderator van een horlogeforum zou dat dan niet je eerste gedachte moeten zijn?
We hebben in dit topic http://www.horlogeforum.nl/list.php?13 hoe goed we allemaal met elkaar omgaan.
Maar we gaan hier even aan het feit voorbij dat iemand een Breitling met diamantjes is kwijtgeraakt (hoeveel 20,000 euries?) en hem misschien wel heel graag terug zou willen hebben.
Kan toch niet dit :frowning:

advies blijft om gewoon naar een dealer te gaan…

Mijn intentie zou zeker zijn om het horloge bij de rechtmatige eigenaar terug te krijgen. Nogmaals het horloge is van mijn zusje dus uiteindelijk is het haar beslissing. Ik heb haar gezegd dat ik een berichtje op dit forum zou plaatsen (hier heeft ze niet om gevraagd en ze volgt dit draadje verder ook niet). Om te vragen hoe we achter de echtheid kunnen komen en wat we ermee aanmoeten.
Ik denk dat op dit moment beide vragen duidelijk beantwoord zijn.
Op zoek naar een gecertificeerde dealer en daarna via breitling proberen de eigenaar te achterhalen. Dit zijn dus ook de dingen die ik aan haar voor ga leggen. En waarschijnlijk zal het er op neer komen dat ik met het horloge naar een dealer ga.
Nog wel een vraagje… Als ik wil weten of dit horloge als vermist geregistreerd staat en/of waar deze gekocht is kan ik dan het beste aan de dealer vragen dit uit te zoeken of zou ik ook een mailtje naar breitling kunnen sturen met het serienummer? (dit kan ik namelijk zoiezo doen aangezien ik het serieunummer wel genoteerd heb).

Peter,

Zullen we dan eerst eens proberen te bepalen of het een echte Breitling is ?
Ik denk dat in dit specifieke geval (vindplaats Spanje) er heel wat in werking gezet moet worden om het horloge bij de rechtmatige eigenaar te krijgen.
Dit traject lijkt me alleen gerechtvaardigd als het een echte Breitling betreft.
Laten we dan die weg bewandelen en mocht het een echte blijken te zijn, dan ben ik het met je eens : Dan moet ie terug naar de rechtmatige eigenaar.
Daarbij komt nog dat ik van mening ben dat we wel erg ver van het het onderwerp afweken (er werd al verondersteld dat ie wel van een vrachtwagen gevallen zou zijn ) en leek het me beter met een schone lei te beginnen.
De reacties die echt on-topic waren (echt of fake) kwamen niet verder dan een terecht verzoek om duidelijke foto’s.
Dit heb ik vervolgens dan ook in mijn post terug laten komen.
Ik hoop dat je met deze uitleg begrip hebt voor mijn standpunt.

IK heb met mijn aanschaf van een breitling gewoon de service lijn van Breitling gebeld en het nummer doorgegeven. Zij konden mij binnen 10 seconde vertellen aan welke dealer zij het horloge hadden geleverd.

zij kunnen dan toch ook aan de hand van het nummer zeggen of ie echt is?? dus 1 telefoontje is dan genoeg…

En als (wat vaker gebeurt) er een correct Breitlingnummer in een fake geslagen is??? Hoe weet Breitling dat dan…

hans

Dat zou ik dan dus als eerste doen, even bellen. Stel dat er geen correct nummer in staat weet je dat meteen. Staat er wel een correct nummer in, weet je waar hij geleverd is. Kleine moeite en kan meteen het antwoord zijn.

Ramniv Schreef:

Dat zou ik dan dus als eerste doen, even bellen.
Stel dat er geen correct nummer in staat weet je
dat meteen. Staat er wel een correct nummer in,
weet je waar hij geleverd is. Kleine moeite en kan
meteen het antwoord zijn.

mee eens je moet ergens beginnen toch?

zouden jullie mij het nummer kunnen geven dat ik hiervoor moet bellen? Ik kan op de site van breitling alleen een nummer uit zwitserland vinden? Of is dit het nummer wat ik moet bellen?

BREITLING NEDERLAND - M. KOSTER & ZONEN
POSTBUS 340
1170 AH BADHOEVEDORP
info@breitling.nl
Tel +31-(0)20-6596453 / Fax +31-(0)20-6595520

(zo moeilijk was dat niet trouwens, staat gewoon op de Breitling site onder “retailers”)