Zowiezo de GS niet wegdoen. O O O wat is die mooi.
Ze zijn beide erg mooi. Wel heb ik de voorkeur voor de GS. Ik denk eigenlijk vooral ook dat de GS langer mooi blijft. Die band bij de Breitling zou op den duur kunnen gaan vervelen, ondanks dat het erg mooi is.
Oh ja, en die GS is natuurlijk discontinued, dus zal iets lastiger zijn ooit terug te kopen, maar dat zou ik niet als beslissende facotr meenemen.
Uiteindelijk is er maar 1 persoon die dit allemaal echt weet natuurlijk, maar dat weet je zelf ook wel.
denk je niet dat het leuk zou zijn ze alle twee te hebben?
Ik zou voor de Breitling gaan. Mooi model, datum mooi gedaan en met afstand een prachtige band.
Easy! De Breitling. Alleen al voor de band, daarnaast gewoon een mooier horloge vind ik.
Lekker 2 prachtige GMT’s in je collectie hebben.
GS houden, Breitling vaker gepast! super mooi horloge, alleen zelf de trekker niet overgehaald.
Jammer van het uurwerk voor dit prijskaartje. Misschien een mooie in het blauwe gedeelte scoren en samen met de GS in de collectie.
Vind ik ook
Alleen ik moet zeggen dat dit uurwerk wel heel verfijnd aanvoelt. Opwinden gaat ontzettend soepel en licht. Vergelijkbaar met bijv een seamaster 300m. Ook de bezel actie is erg fijn.
Ik heb ook een super ocean heritage gehad en dat was op beide vlakken echt een heel stuk minder
Dus ik weet niet wat ze ermee doen bij breitling maar het voelt bij verre niet als een standaard ETA
Ja het zal ook zeker niet slecht zijn! Met passen heb ik niet aan de kroon gedraaid haha, maar ik had wel verwacht van Breitling dat ze hier een in-house in hadden gedaan.
Verder is het wel een prachtig horloge qua looks en pasvorm, en die band he! Dat is wel iets speciaals vind ik zelf.
Zeer sterke voorkeur voor de Grand Seiko!
Ik had het verwacht van een horloge in deze prijsklasse. Ik had t dan weer niet van breitling verwacht
Neen. High accuracy quartz. Op GS-niveau afgewerkt, service window van 50 jaar, 9 jewels, thermisch gecompenseerd, loopt volgens opgave binnen 10 seconden/jaar. De mijne doet nu jaar na jaar ~2 seconden/jaar. Inderdaad: strikt genomen nog steeds quartz. Maar het verhaal achter dit caliber is beter dan dat van eender welk gedecoreerd ETA uurwerk
Precies
Maar waarom kiezen? Neem de Breitling erbij
Snap je punt helemaal, alleen ik wil mechanisch boven Quartz altijd.
waarom ? Nou omdat het mechanische aspect dat de werking zo mooi is gemaakt dat het geen batterij nodig heeft mij vreugde doet.
Dat hij daarom een paar seconden per dag achter of voor loopt boeit mij niet.
Dus ja de GS Quartz is echt heel goed , maar voor mij geeft dit voor nu nog geen voldoening aan mijn hobby.
Voor de rest heb je helemaal gelijk
De voldoening die het mij geeft is het feit dat het 1.) grab 'n go is en je 2.) altijd de juiste tijd daar waar je bent én thuis bij de hand hebt. Ik was voor mijn vorige werkgever veel onderweg in Azie en de Verenigde Staten en dan is een HAQ traveller GMT écht van meerwaarde. Strikt genomen kan ik nu prima zonder maar het is door de jaren heen een beetje mijn daily beater geworden
Dat is toch top.
Zo moet het ook zijn, je koopt een horloge die bij je past en die je voldoening geeft.
Voor jou dus de beste keuze.
Ik zeg niks meer aan doen
On topic : ik zou nog steeds voor de breitling gaan
Breitling, all day
Hoewel ik min of meer een Seiko fanboy ben, vind ik in dit geval (GMT in het bijzonder) de Breitling mooier.
Allebei heel ander blauw.GS is zwart blauw, Breitling grijsblauw dus gewoon erbij kopen. Breitling heeft trouwens supergoed ontspiegeld saffier, nog meer reden
Als het gaat om het gebruikers doel zijnde GMT, dan vind ik de GS vele malen praktischer.
Ik ben op zich wel Breitling fan, maar deze band vind ik echt absoluut niet mooi.
Moest het tussen deze twee gaan, dan de GS voor mij.
Zou het gaan om de looks van de kleur, pffff, dan zeker Breitling.
Succes met je keuze!