Breitling in opdracht van ?

Vandaag deze Breitling, Caliber 1351, binnen gekregen van marktplaats, vond hem gewoon te apart om hem te laten gaan…
De wijzerplaat is niet gesigneerd met Breitling maar met een tekst, het is volgens een Russische kennis geen Russisch.
Ik denk dat hij gemaakt is in opdracht van een luchtvaart maatschappij.
Weet iemand wat er staat?
Het bandje van Buran hoort er geloof ik niet bij…

1 like

het is Grieks

“Luchthaven Olympia” ofzo

de band is wel Russisch “Buran SSSR”

1 like

Volgens mij is het Grieks! Nieuwe band erop, poetsen en je hebt een prachtige vintage dresswatch!

Ja dat dacht ik ook ik ga zo maar naar de plaatselijke griek haha…
Mooi nieuw bandje erop en klaar is kees.
Vraagje is 150 euro een redelijke prijs?

Olympic Airways
https://translate.google.nl/?ie=UTF-8&hl=nl&client=tw-ob#el/en/ολυμπιακος%20αεροπορια

Ik zou een foto van het uurwerk vragen… Enkel Breitling op de caseback lijkt me mager.

1 like

Ik heb hem ook gevonden op eBay.
Schijnt een Landeron 523 uurwerk te hebben.
En dat is het weer jammer dat ik er te weinig verstand van heb…
Misschien een topic maken om te vragen of het uurwerk Landeron 523 is…
De prijs valt me in ieder geval niet tegen…

Dit is de eerste keer dat ik iets Breitling gerelateerd zie in combinatie met Landeron. Ik heb ook nooit gehoord van Landeron niet-chrono uurwerken. Ik zie iets onder het balanswiel staan. Kun je dat lezen?

Nee hij is nu dicht en ik durf hem niet open te maken…
Ach misschien moet ik maar gewoon blij zijn met het horloge.

Hier staat een vergelijkbaar horloge op ebay, alleen dan wel met Breitling op de dial:

En volgens de verkoper ook een landeron 523

Dus toch Landeron 523…ik ga er maar vanuit dat die van mij dat dan ook heeft.

Hier kun je het inderdaad mooi zien staan onder het balanswiel.

Deze komt van bekende Henk. Breitling lijkt er meer opgetekend dan gegraveerd. Twijfel over de echtheid.

1 like

binnenkant achter deksel , staat daar een serie nummer in ?

Ik ook, omdat ik nog niet eerder een Breitling-Landeron connectie gezien heb. Het lijkt me mogelijk dat deze in een batch met dezelfde uurwerken zijn gefabriceerd en dat het referentienummer niet bekend staat in het boek van Richter. Op die van Henk staat trouwens helemaal geen referentienummer, rode vlag!

Een Landeron 532 heeft al vaker op het forum gestaan.

En dan is nu dus de vraag of het een echte Breitling is?
En wat mij ook bezig houd is of deze Henk een betrouwbare verkoper is of dat ik flink in de maling ben genomen?

Gezien ReneJK al lijkt te twijfelen aan zijn reactie te zien vrees ik het ergste…

Wow wow wow, maar ik twijfelde eerder :astonished: