Breitling is aan het beknibbelen

Quartz gaat er uit dan, dhr Kern?

Die Rolex tags, ankertjes en dozen zijn zo idioot geprijsd omdat handelaren dan weer prachtige “full sets” kunnen verkopen en de investering voor die prullaria betaald zich dan weer dubbel en dwars uit.

2 likes

Ûhm ikke … enne, soms meer dan eens.
Dan ga ik er even voor zitten. Jaja, da’s ook een tik! :partying_face:

Ik vind het dan ook zonde dat er steeds minder zooi meegeleverd wordt met dit soort horloges. Ecologische footprint? Mooi hoor, zo’n “wij willen alleen groene stroom als het niet in mijn eigen achtertuin staat” excuus terwijl het eigenlijk gewoon om meer winst gaat. Gok ik.

1 like

:laughing:Hahahaha een sticker op de achterkant. :joy: Ja met een stift erbij zodat je zelf kan invullen.
No. … of 1500

2 likes

De volgende Breitling wordt een “ein-zeiger” :thinking:

6 likes

Breitling groeit de laatste jaren flink dus ze zullen toch iets goed doen.
Grote doel van Kern is groter worden dan IWC en dat lijkt binnen afzienbare tijd te gaan gebeuren.

1 like

Breitling x Opel Collection

5 likes

Daarom hebben ze de papieren vervangen door een digitaal blockchain paspoort… :roll_eyes:

2 likes

Ik vind dat Breitling sowieso maar aan het ‘afsterven’ is. De modellen van nu komen niet meer bazig over en dan ook nog de opmerking “I want to sell watches, not packaging,” vind ik best triest. Koop je een horloge van een paar duizend euro geleverd in een zakje?

Ach ja, na de '97 Crosswind vond ik het wel best met Breitling en heb er geen meer gekocht sindsdien.

2 likes

Datum eraf? Is dat een idee …

3 likes

Dat kost gigantisch veel stroom dus dat is een beetje van de regen in de drup belanden.

4 likes

bubbeltjesplastic.

Haha knap gedaan. Ik schrok even, ik wist toch zeker dat m’n Colt een datum had. :grin:

1 like

Maar wat houdt dat concreet in? Behalve dat block-chain super hip is.
Het is toch niet meer dan een online portaal waar je aankoop staat geregistreerd?

Inkopen bij Sinn. Beter voor minder.

5 likes

Ligt aan hoe vaak er een transactie plaatsvindt denk ik. Ook is mijn niet helemaal duidelijk of het nu echt blockchain zoals de Bitcoin techniek is of een modernere en efficientere. Ze moeten in iedergeval niet zoveel verhandelt gaan worden als rolexen dan wordt het idd een energieslurper.

1 like

Het is een wiskundig logboek van alle transacties die met dat product hebben plaatsgevonden. Dus je hent gelijk. Hoewel het dus heel moelijk is om er fraude mee te plegen. Wel belangrijk dus om net als een auto hem binnenkort over te zetten van eigenaar bij verkoop.

1 like

Jij hebt geen Patek denk ik ?
Het openen van de doos is een ervaring op zich, schitterend !!!

3 likes

Bij blockchain zijn er een aantal computers die samen de chain zijn. Elke computer is een onderdeel. Als er op een computer een transactie gemaakt wordt, wordt dat op elke computer vastgelegd zodat het niet terug te draaien is als bijvoorbeeld een van de computers geackt wordt. Want hoewel een computer onderdeel van het netwerk is zijn ze niet zodaning gekoppeld dat je ze allemaal tegelijk kan hacken. Bij de bitcoinblockchain zijn er inmiddels zoveel computers deel van het netwerk dat een transactie zoveel stroom kost dat zweden er een dag op kan draaien.

1 like

Dat ligt helemaal aan de manier waarop de betreffende blockchain is gebaseerd proof of work vergt idd meer stroom dan proof of stake.

Daarnaast is het aantal transacties wat een Breitling van eigenaar doet veranderen nihil tov het aantal transacties wat actief verhandelde cryptovaluta’s noteren.

Breitling’s blockchain tov paspoort zal idd wel een kleinere footprint hebben.

7 likes