Zeker, maar dit ligt aan het aantal computers dat deel is van het netwerk. Dit zou Rolex nou eigenlijk ook moeten doen en dan inzichtelijk voor klanten, zodat de grijze handel meteen klaar is.
hahha ja maar dan wel de correcte tekst he: No. … of 1500ish
Het zal er in de toekomst op neerkomen dat herkomst en onderhoudshistorie met 100% zekerheid sluitend is. Dat is natuurlijk leuk voor de toekomstige occasion koper. Maar je bent als eigenaar minder geneigd om nog maar een externe horlogemaker te gaan voor onderhoud. Want je hebt dan ongetwijfeld garantie, zolang je bij de AD blijft aankloppen.
Want alleen de AD’s zullen data in de blockchain aan kunnen passen. Rolex doet nu ook “iets” (of gaat iets doen) met hun garantie pasjes.
Alle nerds worden wakker!
Blockchain, ledgers, Rolex yeah …
maar goed alle lol ter zijde. Dit is gewoon armoede he, alles om maar de winstmarge hoger te maken. Zwitsers moet staan voor de beste kwaliteit, niet voor de beste winstmarge…
Bij blockchain zijn er een aantal computers die samen de chain zijn. Elke computer is een onderdeel.
Nee. De blocks, grote pakketten data waarin een groot aantal transacties zijn vastgelegd, worden gevalideerd door het netwerk en aan de chain toegevoegd.
Stel je voor dat een block een bladzijde is in een grootboek, de chain.
Als er op een computer een transactie gemaakt wordt, wordt dat op elke computer vastgelegd zodat het niet terug te draaien is als bijvoorbeeld een van de computers geackt wordt.
De transactie wordt op de blockchain vastgelegd welke gecontroleerd en uitleesbaar is waardoor alle transactie herleidbaar zijn.
Want hoewel een computer onderdeel van het netwerk is zijn ze niet zodaning gekoppeld dat je ze allemaal tegelijk kan hacken. Bij de bitcoinblockchain zijn er inmiddels zoveel computers deel van het netwerk
De blockchain is geheel niet afhankelijk van een netwerk van computers voor de verificatie. Het verifiëren kan zelfs offline plaatsvinden.
dat een transactie zoveel stroom kost dat zweden er een dag op kan draaien.
Dat is hevig overdreven, het gehele stroomverbruik van Bitcoin over een jaar kan idd een klein land een jaar op draaien. Er zijn wel meer dan 365 transacties per jaar…
Beter even verdiepen erin voordat je iets roept.
Bedankt voor het corrigeren, ik ben zeker geen expert, alleen het stukje over stroomverbruik meen ik ergens gelezen te hebben.
Bedankt voor deze waardevolle toevoeging, ik zal er niks mee doen.
Ik ook niet hoor maar het is een noodzakelijk kwaad om mijn hobby’s te financieren
Hoezo, zit je in cryptocurrency? Leg eens uit?
Ik heb inderdaad geen Patek.
Ik heb gewoon niets met verpakkingen.
Als er een nieuw horloge komt haal ik hem uit de doos, en die doos verdwijnt in een kast en komt er ooit weer eens uit als ik een horloge verkoop.
Ik ga nooit eens een uurtje horlogedozen zitten kijken.
@Rik, niet hier graag. In off topic is een crypto topic … kunnen we het hier weer over de beknibbeling van Breitling hebben.
Daar zit dus een verschil in. Nee, mijn Rolex en JLC dozen bekijk ik ook niet maar jah, dat ene merk
Dan gaan we wel heel offtopic denk ik.
Maar je registreert je op een exchange, maakt geld over, drukt op een paar knopjes en als je de volgende dag kijkt kan je een nieuw horloge hebben ‘verdiend’ of je bent alles kwijt
Interresant, ik zelf zou voor wat minder risico gaan en gewoon dividend beleggen dan komt dat horloge er over een paar jaar wel. Maar ik heb misschien ook meer te verliezen.
Cryptomunten…
Laten we het weer over breitling hebben.
Doosjes zijn onzin en een watchpouch is veel nuttiger. Verder kan breitling meer besparen door een faillissement aan te vragen.
Ik vind dat Breitling best mooie verpakking(sdingetjes) heeft. Zou het echt zonde vinden als ze daar mee stoppen. Ik heb bijv. ook veel plezier beleefd bij de verpakking van mijn Omega Speedmaster Pro! De boekjes? Heb er regelmatig even doorheen gebladerd enzo. Gewoon leuk.
Hahaha, da’s waar!
Dat.
Ik vind het allemaal wel goede verandering eigenlijk. Is echt kwestie van smaak. Nu is het raar en over tijdje waren ze misschien wel 1 van de eerste. Gravering kan ik me nog in vinden. En vind 1 van 1500 ook best wel lekker klinken. 1 van het geheel, 1 van iets speciaals. Een nummertje ben ik al zo vaak.