Mee eens en voor ons liefhebbers is het super. Maar ik vind het wel een beetje een doodsteek voor een Zwiterse merk van luxe horloges.
Topper👍. Ons 2020/2021 model is echt een vooruitgang op het vorige model. Cleanere dial, Cleanere bezel en een super mooie nieuwe clasp. Als kers op de taart in plaats van vol polished nu half gebrushed waardoor het horloge extra mooi met het licht speelt maar toch iets meer lowkey is. Zeer content mee.
Persoonlijk mis ik het papierwerk niet en de QR code die je direct doorlinked naar de officiële Breitling website is ook een 100% vooruitgang. Bij een eventuele verkoop weet men meteen dat het een echte klok betreft. Perfect geregeld. Wat levert men er op in? Een iets uitgebreider boekje, een elektronisch led garantiekaart een papieren certificaat…so be it. Lig ik echt niet wakker van.
Ik koop een klok om te dragen, niet om naar wat papiertjes te staren en een gebruiksaanwijzing heb ik van mijn leven nog nooit geopend…
Ik ben er ook zeker heel blij mee.
Mijne loopt echter ongeveer 8 seconden voor per etmaal.
Mag ik vragen hoe jij dit ervaart?
Ik leg hem weg 's avonds verticaal, met de kroon omhoog, dan is het ongeveer 6 seconden.
Heb dit de dealer laten weten, we kijken het aan, anders maar terug om af te stellen.
Groet,
Ed
Ik dacht net hetzelfde!
Over box/papers, weet niet of het ligt aan het feit dat ik werkzaam ben in de “packaging”’ industrie, maar dit is voor mij toch belangrijk. Ja, het horloge blijft hetzelfde, maar voelt toch specialer aan.
Moet eerlijk zijn dat dit wat teleurstellend was bij mijn Cartier. Ze gebruiken geen omdozen meer en zelfs geen cartier-tag. De doos zelf is wel nog leuk en herkenbaar, maar ook geen topkwaliteit. Zelf mijn Pelagos kwam in een dubbele omdoos.
Heb nog geen vast gehad maar de Omega dozen zien er wel altijd keurig uit. Bijvoorbeeld het pasport bij die VC die hier onlangs passeerde… fantastisch toch?
Het is een luxe artikel… er gaan sowieso veel te veel grondstoffen, tijd en energie in zo’n horloge. Die verpakking zal nu echt het verschil niet maken.
Ik zag op hun website ook bij een limited edition “one of 250” in plaats van het werkelijke nummer erbij of doen meer merken dat?
Ook Beknibbeling?
Yes die beknibbeling stond ook al in mijn openingspost.
Ik denk niet dat het niet beknibbelen is wat ze doen, maar uitvlakken. Vroeger was Breitling bling en voor een specifiek publiek. Door het uitvlakken spreek je een groter publiek aan = meer winst.
Een caseback vroeger met conversie tabel etc was voor echte liefhebbers, nu lijkt niemand er nog naar (zie maar naar Rolex, de meest saaie caseback ooit en iedereen vind dit goed).
De dials worden sterieler, retro is populair dus hier ook veel heruitgaves, politiek correct willen zijn door eco etc, …
Zijn vele verbeteringen (incl de mooie breitling stores) maar ook vele missers in mijn ogen. De endurance reeks, avenger gmt zonder gmt bezel en breitling nato banden zijn de grootste missers in mijn ogen
Een voorbeeldje hoe het wel moet
Ik vind een caseback bij een Breitling vaker mooier dan de dial, nu verpesten ze het gehele horloge
Doen ze goed bij Breitling,…en bij PP nog een beetje beter.
Dat heb je verdient
Waarheid!
Toch blijft het voor mij voelen als beknibbelen. Bij een LE vind ik het juist tof een nummer te hebben waarbij het voelt als een uniek horloge.
Mee eens, gelukkig is 80% van mijn collectie een genummerde LE, met de laagste range 24 stuks tot de hoogste range 6969 stuks.
Jammer, deze ontwikkeling
horlogewappie mode aan
Als een horloge niet exact genummerd is kan je meer uitbrengen dan aangegeven. Wat houdt Breitling tegen om ipv de beloofde *1000 stuks lekker 1100 stuks uit te brengen en nog steeds 1 van 1000 te schrijven op het horloge
horlogewappie mode uit
Ik vond die bakeliet dozen altijd wel mooi van Breitling, ondanks dat ze nogal snel kapot gaan.
Zelfs mijn Seiko alpinist kwam met een dubbele doos.