Bij watchfinder kan je ook horloges op afbetaling aanschaffen.
Opmerkelijk, maar als er geen markt voor was, zouden deze constructies ook niet bestaan denk ik
Zo denkt de watchfreak er inderdaad over, mijzelf incluis⦠de zolder vol met horlogedozenā¦
Maar Breitling is een mainstream merk, dat hoofdzakelijk aan mainstream horlogekopers verkoopt en dat zijn kopers die stuk gaan op een horlogedoos, een zichtbodem met zicht op een standaard uurwerkje en zien een vouwsluiting als een van de meest vernuftige technische uitvindingen in horlogeland.
Breitling heeft in 2018 150K horloges gemaakt. Dan loont het om op de euro te beknibbelen op de kostprijs van het horloge en/of randzaken. Een tendens die al jaren gaande is bij de mainstream horlogemerken. Dat krijg je als het bedrijf (en de bijbehorende KPIās) achter de producten belangrijker wordt dan de producten zelf. Over prijselasticiteit weten ze alles bij Breitling en consorten. En de lifestyle-kopende āliefhebberā wil tóch wel een Breitling om de pols, dat weet maestro Kern.
Er staat in het artikel dat @Parachrom aanhaalt nog meer verbazingwekkends. Als je een horloge inruilt bij online aankoop krijg je na schatting door een met Breitling geassocieerde firma een aankooppremie.
Extra hoog als het een Breitling is.CEO is ex-garagist allicht.
Dat is toch niks nieuws?
Niets nieuws inderdaad ,maar wat een mogelijkheden tot fraude en gesjoemel.Voor de vuist weg. Afzwakking van de tweedehandsmarkt.
Verdwijnen van leuke vintage.
Historische stukken.
Tot afwijzing van stukken van de concurrentie teneinde hun marktpositie -reputatie te schaden.
Etcā¦
Of zie het als een extra service die Breitling haar klanten biedt. Niet iedereen wil leuren op de tweedehandsmarkt.
Denk(geloof) je dat ze een marktconforme prijs zouden geven ?Ik twijfel sterk.
Lijkt mij dat Breitling hiermee zelf de Breitling occasion markt ( de occasion horloge markt die booming is ā¦) in handen wil krijgen.
Zijn meerdere grote merken mee bezigā¦
Ik begrijp de veel gedeelde verbazing niet, verandering is altijd lastig.
Uiteindelijk is het handel, met een in mijn ogen mooi product, investeerders met als doel zoveel mogelijk te verkopen cq omzet/rendement te realiseren. Ik geloof niet dat Breitling hier uniek in is kijkend naar wat er op alle vlakken en de markt gebeurd en misschien zou juist ondernemerschap en het anders doen, in mijn ogen juist bejubeld moeten worden