Breitling is weer gemaakt!!

waren 2 schroefjes kwijt van de Breitling, ik was toch zo eigenwijs om het zelf te doen met succes. batterijtje vervangen en de schroefjes, en de Breitling loopt weer dankzij Horloge24 die de schroefjes en het nieuwe batterijtje had opgestuurd. heeft er iemand tips om je horloge toch weer blinkend te krijgen zonder te polijsten?

8 likes

Fijn dat het goed is gekomen! Vast een hele geruststelling. En super dat André je zo te hulp kon schieten.

Waarom zou je hem niet willen polijsten? Als het kundig wordt gedaan krijg je een z.g.a.n. horloge ervoor terug.

1 like

nou je leest verschillende verhalen, de een zegt niet doen zonde want je polijst toch een stukje weg van je horloge waardoor je meer speling krijgt op de schakels bijvoorbeeld…

1 like

Je kan nog proberen om de band goed schoon te maken in bijvoorbeeld een ultrasoonbadje. Dan zie je meteen of de schroeven goed vastzitten. Anders blijft er enkel polijsten over lijkt me.

1 like

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat het effect van polijsten is op speling op de schakels. Maar ik vind het zelf wel prettig als een horloge weer lekker frist en blinkend is, ook al is die 20 jaar oud.

Ik heb een Seamaster gehad die bij de servicebeurt ook gepolijst is. Hij zag er weer uit als nieuw! Alleen als je goed kijkt zie je dat de bezel de scherpe puntjes (beveling) nu niet meer heeft. Dat is natuurlijk wel jammer.
Nu valt dat bij deze Breitling misschien mee. Omdat de lugs en kast toch al heel dik zijn. En als er geen diepe krassen in zitten hoeven ze misschien ook maar weinig (weg) te polijsten.

1 like

ik denk dat hoe strak hij nu is de bezel en die puntjes rondom er dan weinig van over blijft? hij is van mijn vader geweest dus ik wil hem ook niet teveel verpesten. H

ier nog wat foto’s om te oordelen.

3 likes

Zooo… Die foto is wel een afschrikkertje. Want dat ding is zo rond en ongedefinieerd geworden dat ik dan liever een miljard krassen heb.

Even goed is die Breitling kast van TS al zo rond van zichzelf, daar zitten geen bevels op die je nog weg kunt polijsten, dus ik zie het probleem er ook niet van in. :slight_smile:

Evengoed zou ik wel lang nadenken over wie ik de polijstbeurt uit liet voeren. Dat moet geen beunhaas zijn, want dan is je halve kast pleite.

Dus de eigenlijke vraag is deze: Wie kennen we in Nederland die fatsoenlijk polijst? @PowerReserveFan heeft goede ervaringen met Dik Wakker in Emmeloord, maar er zullen er vast meer zijn.

Zoals gezegd, alleen aan een polijstboer geven met goede reputatie, en dan kun je aangeven dat je niet aan die bobbels rond de bezel wilt morrelen, maar bijvoorbeeld alleen de middenkast en band wilt laten doen. Ik zeg maar wat.

Eigenlijk alleen de bezel toch? De rest van de kast was erg strak moet ik zeggen.

Ja dacht ik ook al aan. :sweat_smile: Zeker op die hoogglans gepolijste kasten van Breitling vind ik het wel mooi als ze blinken, in plaats van een miljard krassen die helemaal dof zijn.

'Hmm… ik heb daar weleens uiteenlopende reviews over gelezen. Ik durf er niet naar te zoeken.

1 like

Ik heb ook goede ervaring met Dik Wakker

1 like

Wil je me nu zeggen dat dat zo hoorde op die Seamaster? Want dan lijkt een Tag Heuer link nog strak en hoekig.

Wat ik hoor is dat z’n polijstwerk uitstekend is, maar dat je met een grote boog om z’n uurwerk-maker heen moet lopen. Dus voor puur polijsten hoor ik goede berichten.

Ik denk ook dat goede communicatie echt van levensbelang is. Als je niet heel duidelijk bent over wat je wilt kan dat natuurlijk nooit goed zijn.

1 like

met zo’n ultrasoon badje haal je toch alleen de viezigheid van je horloge? je haalt er geen krassen mee weg denk ik?

Ligt misschien aan de foto hoor. Ik vond de kast erg scherp. Brushing ook erg mooi uitgevoerd. Bezel was idd verloren. Maar die is af-fabriek al onmogelijk te draaien. :rofl:

1 like

zo zie je maar dat de originele staat van het horloge een beetje verloren gaat… ik zal er nog is goed over nadenken en rond kijken of ik hem dan nog überhaupt laat polijsten.

2 likes

Daar is in mijn beleving teveel definitie weg gehaald, maar het is een mooie illustratie van hoe intens persoonlijk mensen dat beleven. De één is blij met een mooi egaal gebrushed en gepolijst oppervlak terwijl de ander liever scherpe lijnen houdt met alle butsen van dien.

Uiteindelijk is het aan TS om daar stelling te nemen, maar ik raad zeer heldere communicatie over de voorkeuren aan.

Aan de andere kant: Je zei dat ie van je pa was geweest. Is het dan niet mooi om zijn levenservaring in die krassen om de pols te dragen?

3 likes

Dit is denk ik een beter vergelijk voor de TS:

1 like

ja dat zeg je indd ook weer mooi… maar ik dacht van als er een goede oplossing is zonder te polijsten dan zou ik dat kunnen proberen om hem toch weer een beetje blinkend te krijgen. ik heb hem al is in een kommetje met lauw water en groene zeep met een zachte tandenborstel gepoetst toen kwam er veel viezigheid vanaf tussen de schakels en sluiting. maarja de krassen krijg je daarmee niet weg.

dat ziet er niet slecht uit!! maar jouw klok is best egaal rond en mijn breitling heeft scherpe lugs en de bezel zelf ook en dat behoud je zeker niet wanneer je dat polijst!

je ziet bijvoorbeeld bij de kroon dat er best veel is weg gepolijst.

Probeer eerst met de doeken van Cape Cod, dat kan al veel doen :wink:

41C2PuX9YPL.AC

heb je daar nog poetsmiddel voor nodig of alleen de doeken?