Breitling kopen via Chrono24 aanbieder Duitsland

Ik heb een Breitling gezien op chrono24, aanbieder Fabel uit Berlijn, online reseller uit Duitsland en juwelier, aanbieder in Nederland . Prijsverschil ruim 600 euro, ik vraag aan de Nederlander of er nog wat aan de prijs kan worden gedaan.

Krijg als correct antwoord… “Ik weet dat er meerdere aanbieders scherpere prijzen aanbieden, dit zijn echter geen van allen officiele dealers. Daarnaast is het zo dat horloges indien geleverd via grijs kanaal en bekend bij Breitling direct worden uitgesloten van garantie op basis van kastnummer wat geregistreerd wordt, u kunt hierover ook navraag doen bij Koster (importeur Breitling Nederland ), en wetgeving is ook vrij helder hierover, alleen het verkooppunt dient u garantie te geven andere punten niet.”

Oké ik snap dat een online shop minder overhead heeft en scherper kan aanbieden, maar het verschil is wel erg groot… Fabel heeft goede referenties, zegt officieel gecertificeerd te leveren, nieuw etc etc etc.

Gaat mij om de opmerking over de garantie. Is dat waarheid of bangmakerij…

En heeft iemand ervaring met Breitling aankopen in het buitenland en garantie registratie en service beurten van zijn/haar klok bij Breitling?

Ben erg benieuwd.

Ik lees even mee.
Sta ook op het punt om er 1 aan te schaffen in uk

Garantie is altijd de verantwoordelijkheid van de verkoper.
Die verkoopt aan jou, niet de fabrikant.

Check de Breitling website :
Any person having purchased a Breitling watch or chronograph from an authorized Breitling retailer can claim cover under the international warranty by showing the electronic Breitling international warranty card to any authorized Breitling retailer or distributor, as well as to any authorized Breitling service center.

Dus met gestempelde garantiekaart door een AD zit je goed :grinning:

Wat heb je gezien en voor welke prijs, wie weet zijn er andere aanbieders hier op Hf die je kunnen helpen…

En daar begint het hele verhaal, is Fabel uit Berlijn een door Breitling erkende retailer? Als je op de site van Breitling gaat kijken komt Fabel er niet op in Berlijn (Wempe op de Kurfürstendamm 215 zit het dichtst bij Fabel die op de Leibnizstraße 32 zit (als ik de correcte gegevens van de door TS bedoelde dealer in Berlijn heb :innocent:)). En zelfs los daar van als een “erkende” retailer hier niet wenst mee te werken met jou welk wettelijk dwangmiddel heb je? Immers wettelijk moet de garantie gegeven worden door de verkoper, en niet de fabrikant. Verkoper zit dus in het buitenland, maar ook de fabrikant zit in het buitenland (zelfs buiten de EU), en zelfs de website waar je de rechten zou kunnen proberen op te claimen zit ook in het buitenland…

Neen kopen in het buitenland, en waarschijnlijk geen erkende retailer, zal meer dan waarschijnlijk inhouden dat je voor de garantie ook op die verkoper zal moeten terugvallen (wat niet altijd een probleem hoeft te zijn, want sommige zullen heel zeker hun “taak” heel ernstig nemen).

Je moet enkel voor jezelf uitmaken of je voor die extra service de premium prijs wilt betalen of niet :wink:

1 like

Kijk hier even:

Ook bij een grijze dealer zijn de kaarten meestal door een AD gewoon afgestepmpeld toch?

Kan zijn dat het dealerschap niet op het adres van de fysieke winkel geregistreerd staat, maar op het adres waar de online shop gevestigd is. Is niet per se heel logisch, maar voordat je de winkel afschrijft zou ik een importeur/Breitling zelf contacteren om dit te checken.

Is er een groot prijsverschil met wat een dealer in Nederland je aan kan bieden? Zo niet dan zou ik gewoon een Nederlandse dealer binnen lopen.

Misschien is het een idee om de verkoper op chrono24 een berichtje te sturen om te vragen hoe het zit? Als je heel cheeky wil zijn kan je zelfs nog onder de vraagprijs bieden.
Grappig dat de AD zo spastisch doet over de grijze handel, terwijl zij toch die bedrijfstak van voorraad voorzien. Vaak gewoon met net niet geheel ingevulde garantiekaarten zodat je gewoon recht hebt op fabrieksgarantie…

1 like

De eeuwige discussie… We willen allemaal een grijze handel prijs betalen en dezelfde service als bij de AD…

De grijze dealer heeft hem ook gewoon van een AD. Vraag anders eens of hij een foto stuurt van de garantiekaart dan zie je gelijk de naam van de AD die hem oorspronkelijk heeft geleverd en ook met de datum. Let wel: Breitling heeft digitale garantiekaarten zoals op onderstaande foto. Als deze kaart er niet bijzit vergeet de garantie dan maar. Op zich een overweging voor het prijsverschil maar dan weet je dat je in de buidel moet tasten bij een garantieissue.

Overigens als het prijsverschil 600,- euro is maar zonder kaart zou ik het niet doen. Ik zou dan mijn nette kleren aan doen, je duurste horloge om doen en naar Gassan of S&C gaan en een goed gesprek aanknopen met de oudste verkoper die er rondloopt en proberen die 600,- piek of wat minder daar aan korting te regelen.

Voorbeeld garantiekaart:

2 likes

Volgens mij had @eddegroot goede ervaringen met Fabel!

Heb ook een nieuwe Breitling via Chrono24 gekocht bij een Duitse grijze dealer. Netjes met de officiële digitale garantie kaart van een officiële dealer uit Italië. Niks mis mee en van het prijsverschil heb ik wat andere horloges gekocht.
Als je een model koopt wat op voorraad is bij de grijze dealer, dan is de digitale kaart al eerder geactiveerd en je garantie wat korter, maar dan kun je wel om een foto ervan vragen.

Leuk die digitale garantiekaart, had ik nog niet gezien. Is dat een soort pasje? Op de foto lijkt het wel een flink apparaat of lijkt dat zo?

1 like

Het is een pasje van bijna een cm dik met een connector dus digitaal die kan de AD dus ergens op aansluiten en informatie op zetten. Geen ouderwetse garantiepas dus met een pen invullen e.d. zoals de meeste merken nog hebben.

Is al enkele jaren zo, ze zeggen om fraude tegen te gaan zou ook best kunnen. Ik vind het ook wel vooruitstrevend, ziet er ook cool uit. Maar er wordt nooit meer een duplicaat pas vertrekt dus zonder pas geen garantie.

1 like

thanks, inderdaad wel een apparaat dan :slight_smile: dank voor je uitleg!

1 like

Zo als door meerderde mensen hier boven al aan geen. Het maakt niet uit waar het uurwerk vandaan komt! Als er maar een geactiveerde digitaal garantie kaart bij zit.
En dan is het zo dat bij veel van die uurwerken op chrono 24 de kaarten al een tijdje lopen omdat ze zijn overgenomen zijn van erkende verkopers die tegen een ZEER gunstige prijs deze uurwerken van de hand doen.
Dus strikt genomen koop je een tweedehands uurwerk.
Maar nog met een geldige garantie termijn. wat betreft fabriek garantie

Oké even een update… Allereerst dank voor jullie bijdragen. Ik heb inmiddels een order geplaatst bij een juwelier uit België. (Ga er zelfs in persoon langs om af te handelen, giga goede prijs.
Navraag over Chrono24 aankopen leert me het volgende: Heb geen risico’s, wordt via Chrono24 mbv de trusted seller dinges / tussenrekening betaald. Leverancier volgens de reviews goed in te schatten… Ja het zal grijze import zijn echter als je op vakantie bij een juwelier koop, heb je dezelfde rechten en risico’s. Internationale garantie mits je het digitale Breitling bewijs hebt en reparatie kost toch altijd geld. Macht kein flaus aus. Oh ja …

Antwoord 1
We are no official breitling Seller but the Warranty Card will be activated from an authorized Breitling dealer so that you have full Warranty.
Watch will be delivered Full Set and no more costs are coming to you.

Antwoord 2 Even via google vertaald:

Geachte klant: Ik bevestig dat u een nieuw horloge ontvangt, compleet met alle accessoires die worden aangeboden door het moederbedrijf.

Het horloge komt van een officiële dealer en is officieel gegarandeerd. Internationale garantie is gegarandeerd.

Ik blijf tot uw volledige beschikking voor alle informatie

Met vriendelijke groet / vriendelijke groet.

Kortom gevaar zal er altijd zijn, maar indien je de juiste gecertificeerde garantie kaart hebt, is ook dat risico minimaal. En het geklets / bangmakerij van ‘zwarte lijst en uitsluiting van garantie’ is heel makkelijk te pareren. Seller ripasa will liever zelf verkopen dan concurrentie, bij nazoeken op t forum heb ik meer over hen gelezen.

Anyway… Zodra je de koop gaat afsluiten vraag je om het kast nummer en de naam van de dealer. Daarna bel je naar de importeur en vraag je de details na. De officiële dealer naam staat immers op de card. Is het niet oké dan cancel je de deal vanwege incorrecte levering. En in alle andere gevallen heb je een prachtig klok voor een scherpe prijs.
Ik ga binnenkort mijn klokkie ophalen in België.

1 like

:joy::joy:… ze zien je aankomen, succes!

1 like