ik heb een breitling chronomat 38 4 jaar oud deze is naar de juwelier geweest om te kijken of er iets aan moest worden gedaan hij liep 30 seconden per maand voor dus niets bijzonder, nu vond ik 800 euro wel wat veel voor een buurt na 4 jaar
dus heb ik niets laten doen en hem terug gekregen nu loopt die 5 minuten per maand voor nu vermoed ik dat er toch iets met is gebeurt, nu is mijn vraag kan het kwaad dat hij zoveel voor loopt en zijn er personen die dit ook hebben.
Ehm… Is het quartz of een mechanisch uurwerk?
Zijn er meer personen?: Je bent nooit de enige.
Van+ 30 naar +300 seconden?: Dat klopt niet.
Kan het kwaad?: Hangt er vanaf wat voor uurwerk je hebt. Sowieso laten onderzoeken. Klinkt niet goed.
Alles in verhouding Jouw horloge liep eerder zo goed als perfect op tijd. Nu ca 9 seconden per dag voor. Niet echt schokkend imho, als het een automatisch horloge is. Als ie ineens 30 seconden PER DAG zou voorlopen, is er wel iets aan de hand wat nader onderzoek vraagt.
+30 s/m is +1 seconde per dag en dat is ruim binnen specificatie, het is een mechanisch horloge geen quartz.
Nu de afwijking groter is geworden even naar een horlogemaker gaan om het te checken en afregelen.
bedankt
het lijkt er op dat er meer zijn als het binnen de specificatie valt ik vind het toch wel veel
Dit waren hosanna resultaten voor een mechanisch horloge.
Je horloge loopt nu ‘ok’. Wel een tikje buiten COSC spec al is het horloge inmiddels 4 jaar oud en kan dat gewoon.
Ik geloof niet dat ze je horloge bewust hebben verprutst als je dat impliceert.
Also IK vind dat meer als schokkend!!!
900% slechter, is voor jou nog ok?
En bovendien is het een chronometer… die “mogen” zowiezo maar -4 / +6 per dag hebben
Waarschijnlijk gemagnetiseerd…
Ik zou er mee teruggaan!!!
Nieuw ja.
Bij mij ook na 4 jaar…
Maar daar gaat het niet om…
Ik breng een horloge naar de juwelier, loopt met +1s per dag… als ik het terug krijg loopt het met +9s… dat is voor MIJ, NIET te accepteren!
Hij is niet gemagnetiseerd. +9,6 secondes per dag is buiten COSC maar niks om je echt druk om te maken. Doe een onderhoudsbeurt
Succes met bewijzen.
Ik zou wel wat rustiger te werk gaan als je de betreffende juwelier binnenstapt.
Ah joh. Gewoon die Breitling tegen de harsens van de winkelier gooien.
Als je de gemiddelde diameter en gewicht van een Breitling in overweging neemt is dat poging tot doodslag
Wie zegt dat ik niet rustig ben…
En er zijn vast genoeg juweliers die mij wel willen helpen, mocht deze niet willen…
Maar het gaat om het principe… van +1 naar +9, en dat door een bezoekje bij de juwelier… is voor iedereen ok???
Interessant…
Bewijzen gaat heel lastig worden. + dit verhaal komt vanuit TS. Wie weet is er iets anders mee gebeurd, maar verder niet schokking. Het is maar de vraag of dit bij de juwelier is gebeurd. Niet slecht bedoeld Ts.
Hoe kun je aantonen dat het bij de juwelier gebeurd is dan?
Ze hebben hem waarschijnlijk geprobeerd te reguleren hebben wss aan de fijn afregeling van de balans gezeten
Dit verhelp je zo als de amplitude ook kut is dan beurt anders alleen afregelen voor een beetje een horlogemaker is dat een werkje van niks
Maar als je harder schreeuwt heb je toch eerder je gelijk te pakken?