Breitling Navitimer 43 vs. 46

Goedemiddag forumleden,

Zoals de meesten van jullie zullen weten is er een 43 mm variant van de Breitling Navitimer en een 46 mm variant. Ik zit er over na te denken om mijn exemplaar in 43 mm in te ruilen voor de versie van 46 mm, eveneens met in-house B01 uurwerk, eveneens in roségoud. Een flieger mag groot zijn en door de wijzerplaat lay-out valt hij kleiner. Mijn pols is 18,5 cm in omtrek en vrij plat. Het zou gaan om deze versie, welke tevens een gelimiteerde oplage is van 250 stuks:

Wat vinden jullie? Hierbij een poll om de consensus op het forum te ontdekken:

• Ga voor de Breitling Navitimer 46!
  • Doe het niet!

0 stemmers

Fijne avond en een prettig weekend! :blush:

2 likes

Gewoon lekker de 43mm houden. De perfecte maat voor de Navitimer. 46mm is een belachelijke maatvoering.

Check dit ziet er toch niet uit…

6 likes

Wrist shots vertekenen wel hoor. Zo lijkt hij inderdaad gigantisch! :face_with_hand_over_mouth:

46mm lijkt niet gigantisch het is gigantisch. Zeker op jouw 18.5cm pols. Lekker de 43mm houden.

2 likes

Ik vind 43mm meer op het origineel lijken dan de 46mm gigant. Ik heb ook 18,5cm polsen en moet echt niet aan die maat beginnen. Heb je een wristshot?

1 like

Als je echt een piloot bent en de functionaliteiten gaat gebruiken, ga voor de 46mm. Anders, keep it simpel & practical. Ik stond twee maanden geleden op het punt om een Navitimer 38mm* te kopen welke een prima afmeting is

(*maar werd verleid door de Tudor Prince Date-Day en had daarna geen centjes meer over)

3 likes

Dit is de 43 mm op mijn pols.

19 likes

Dit is perfect. Niks meer aan doen :ok_hand:

3 likes

Is dat de time-only variant?

Al heb ik er weinig verstand van weet ik wel wat ik mooi vind.
En dat is de 43mm.

Staat toch perfect op je pols op de foto?

1 like

Overigens interessant om te vermelden: de 43 mm heeft een solid gold case back en de 46 mm heeft een display case back. De lugwijdte is 22 mm voor de 43 en 24 mm voor de 46.

1 like

Bijna time only: er zit nog steeds een interne bezel en een datumfunctie in, prachtig formaat:

rechtmatige eigenaar foto’s: https://monochrome-watches.com/

5 likes

Ja die vind ik echt helemaal niks. Een Navitimer die geen chronograaf is, is mijns inziens geen Navitimer.

2 likes

Ik heb gestemd op; Doe het niet!

En dat zit hem niet in de 46 mm dat die te groot zou zijn… maar meer in dat ik persoonlijk de toegevoegde waarde niet direct zie. Je hebt niet echt een ander horloge om zal ik maar zeggen. Meer van hetzelfde wordt het dan.

Bij mij rijzen nog wel vragen die eventueel mee zouden spelen in de keuze om hem te switchen; die je hebt heeft net een verse service. Dikke plus om hem te houden… het getoonde exemplaar als voorbeeld nemend; die is wel erg mooi als full set… dat ontbreekt bij die je hebt dan weer. Hoeveel moet er eventueel bijgelegd worden… zaken die bij mij mee zouden spelen bij het maken van de eventuele keuze.

Luxe problemen zegt men wel eens… Waarop mijn antwoordt is; evengoed problemen :joy:

4 likes

Ik vind de non-panda wijzerplaat die in je link staan wel mooier dan de inverse panda die je nu hebt, ik zou hem persoonlijk dus wel wisselen, maar dan wel weer voor de 43 mm :sunglasses:

Overigens moet je gewoon lekker doen wat je zelf leuk vindt en je niks aantrekken van wat hier gezegd wordt. Ik draag zelf wel eens een 45 mm Tissot PRS 516 chrono op een 16 cm pols; comfortabel is anders, maar het ziet er (wat mij betreft) ook weer niet potsierlijk uit.

2 likes

Klopt, maar die in de link is ongedragen uit 2019 (als ik me niet vergis) en in de stickers.

Ongeveer €1500.

1 like

Eens :sunglasses:

1 like

Ik ook. De datum vind ik ook wat mooier.

Die zie ik hier weleens langskomen, ziet er gewoon tof uit.

1 like

Enerzijds eens. Anderzijds, ik heb een zwakte voor een “clean dial” en persoonlijk vond ik de gewone navitimer net te druk en te groot voor dagelijks gebruik.

2 likes

Ga dan voor de Superocean Heritage II, zou ik zeggen. :wink:

1 like