Breitling Navitimer 43 vs. 46

Een echte piloot gaat niet een navitimer gebruiken om dingen uit te rekenen.

43 houden, @Jurtz :+1:

3 likes

1500 erbij… als je dan een full set hebt; in top staat zoals die je nu hebt; en je vindt hem :heart_eyes: Dan schuif ik naar het doen kamp :sunglasses:

1 like

Inderdaad, had ik nog gemist; die oogt ook net even wat luxueuzer :ok_hand:

1 like

De oudere modellen niet

3 likes

I agree for 100% with you sir :sunglasses::+1:

2 likes

Ik heb voor “doe het niet gestemd”, want je wilde je 43mm verkopen, voor een reden mij niet bekend. Maar om deze dan in te ruilen op een horloge dat nagenoeg gelijk is, dat snap ik niet. Tenzij de 46mm makkelijker door te schuiven/in te ruilen is op iets anders.

2 likes

Ik overweeg meerdere opties, vandaar.

Ook niet al te grote pols, maar kan hem wel hebben in 46mm.

2 likes

Nice! Heb je een wrist shot van wat meer afstand? Zo lijkt hij echt huge namelijk! :smile:

:thinking:

4 likes

Ik zeg 46mm :+1:
(als je polsen het kunnen hebben)

Zelf eerst de Navitimer World gehad (46mm) en daarna de Navitimer 01 in 43mm … maar die laatste keuze heb ik mij altijd wat beklaagd en om die reden de Navitimer uiteindelijk ook geflipperd.

De 46mm heeft ook een prachtige zichtbodem, wat ontbreekt op de 43mm.

1 like

Maar een massief gouden case back heeft ook wel wat hoor! :smiling_face_with_three_hearts:

43mm houden! Prachtig horloge :heart_eyes:

Het is dat ik mijn hele verzameling er voor zou moeten verkopen maar anders… :wink:

1 like

Op basis van zo’n veel te dichtbij genomen wrist shot kun je niet beoordelen hoe een horloge toont op de pols. Elke keer dat ik een wrist shot maak verbaas ik me hoe veel groter een horloge elke keer weer oogt dan in werkelijkheid. :thinking:

1 like

Maar Dennis, we kennen je… Als je een 46mm wilt proberen te flipperen is er weinig animo… Laat staan voor zo’n bedrag. Niet voor niets staat deze in de stickers, nog te koop en wilt hij/zij hem ruilen met nog geld toe…

2 likes

2 likes

Wat hierboven ook al vaak gezegd is; 46mm is gigantisch en je moet bijna wel 20cm+ polsen hebben wil dat enigszins fatsoenlijk staan. Ik zou het mooi houden bij 43mm (wat ook al vrij groot is natuurlijk). Aan de andere kant, je moet doen wat jij mooi vindt. Daar gaat het uiteindelijk om :wink:

1 like

Het mag dan iets beter zitten op een flinke pols maar een horloge van 46 mm blijft gewoon erg aanwezig.
Sowieso vind ik ook op een grote pols omtrek een wat bescheidener formaat stijlvoller staan dan groot op groot.

En Jurtz flippert nogal graag horloges dat lijkt mij in deze prijsklasse ook wat lastiger met een 46mm. Breitling - goud en een prijs van 10k plus zal al best een uitdaging zijn.

2 likes

Lastig.
Dat full set is dat echt belangrijk voor het draag plezier?
De maat wel! Hiermee maak ik geen keuze want als jij 46 helemaal prima vind dan is het toch gewoon goed!

Ik moet zeggen dat de doos e.d. niet te vergelijken is met de 43. Jammer want man man wat een pracht set is die 43 toch compleet.

Dus om de doos en de boekjes en en had ik het nooit gedaan.
Omdat de 46 nieuw is had ik het ook nooit gedaan.
.omdat je de 46 qua dail mooier vind had ik een top reden gevonden .
Eigenlijk , mooier vinden is de enigste reden die ik kan verzinnen om dit te doen.

Bedenk, jij gaat toch weer flipperen .
De 46 is daar stuk minder geschikt voor!
Dit lijkt mij de grootste reden om het niet te doen.

2 likes

Tjonge. Inderdaad. Dat is echt het eerste horloge wat ik zie dat jou niet staat.
:v: