Breitling Navitimer 806-36 uit 1970, echt of niet?

Ik kan een Breitling Navitimer uit 1970 kopen. Het is een 806 - 36 met een Valjoux 7730 uurwerk.

Voordat ik de knoop door ga hakken zou ik het toch even met jullie willen checken. Ik vind namelijk de opmaak van de wijzerplaat niet zo scherp. Vraag is of het een originele wijzerplaat is of dat het een opgemaakte is. Hoe ziet een originele wijzerplaat eruit onder een vergroting?
En of het überhaupt een goed en kloppend exemplaar is. De gravure op het deksel lijkt me ook wat oppervlakkig en hier en daar een beetje slordig zelfs. Het serienummer heb ik verwijderd in de foto trouwens…

Dank alvast!

Mooi horloge, ben zeker geen expert dus volgende is alleen een mening. Vraag me namelijk af of de print techniek toen mischien wat ruwer was dan nu. Lumen en wijzers twijfel ikzelf over maar nogmaals ben geen expert.

edit: hmmmm die subdials zijn ook anders… en die letters ingezoomd…

Volgens mij horen de subdails van de ribbeltjes te hebben?

4 likes

Misschien dat @ReneJK iets kan zeggen. Ben sowieso benieuwd waar hij zich nu bevindt, met deze crisis en op wereldreis.

1 like

:flushed:wat is mee gebeurd ?? het is te geloven dat water schade zijn geweest
De wijzers zijn compleet opgevreten :open_mouth: ik zou toch de binnen kant willen zien voor een aankoop

Lumen uit de wjizers gevallen, dat kan gebeuren met vintage horloges. Maar dat vind ik het minst rare wat ik aan het horloge zie zo’n beetje. :smile::wink:

2 likes

Nee dat is volkomen normaal bij horloges van deze leeftijd.

Maar @koekoek verklaar je nader, wat is er zo vreemd?

1 like

Ik vind de lume op de hourmarkers en 12 wel erg vreemd eigenlijk.

1 like

Wat al gezegd is: de subdials zijn helemaal plat, waar ik zou verwachten dat ze inderdaad dat patroon zouden laten zien.

1 like

Ik twijfel ook aan deze plaat. Mijn navi uit 1964 met Venus uurwerk heeft trouwens swiss made T ipv
T swiss made T zoals hier te zien is.
Verder vertonen de subdials ribbels.

1 like

Volgens mij in Panama, man die verzameling die hij toen bij had op die HF meeting :astonished: en gewoon rustig even buiten een sigaretje roken :joy:

2 likes

Er zou een VJ7736 in moeten zitten gezien het typenummer toch? Ook hier twijfel:

Subdials (ribbels)

Gravering (dunne letter B, layout?)
image

1 like

Is de prijs to good to be true?

1 like

Nee prijs is marktconform maar wel lager dan smetteloze vergelijkbare modellen.

De vraag is nu zijn er modellen die wel platte sub dials hebben? Ik las ergens dat dit model heel kort gemaakt is en in ieder geval grotere subdials heeft dan de versies met Venus 178 of Valjoux 72 uurwerken. @AmsterdamVintageWatches heeft ook wel eens 806 modellen in de collectie zag ik, Jasper zou ik je expertise mogen aanspreken?

Ik zie via google wel navitimers die ook platte sub dials hebben.

Maar ik zou liever net boven marktprijs betalen voor een prachtig horloge dan net iets onder marktprijs betalen voor een minder mooi horloge (en wellicht twijfelachtig).

1 like

Eens maar ik vind hem niet perse minder mooi, het twijfelachtige is wel een probleem. Vervelende is dat modellen in deze staat vaak veel duurder zijn. In vind de grotere subdials van de Valjoux 7730 en 7740 ook mooier…

Hoe meer ik er naar kijk hoe minder ik de lume op de plaat vertrouw moet ik eerlijk zeggen. Is er in de advertentie iets gezegd over de opmaak van de plaat?

Nee de verkoper is horlogemaker en zegt dat alles origineel is. Jaar garantie…niks over opmaak van de plaat…

Alphons heeft ReneJK opgeroepen, ik hoop voor jou dat hij reageert.

Je bent nog niet zo lang op dit forum en hij is al een tijdje niet meer zo actief, maar dat is de expert.
En niet een of andere zelfbenoemde wijsneus maar gewoon echt serieus de expert op dit gebied.

2 likes

Dank voor alle adviezen en tips tot nu toe!

Hier het uurwerk, het is natuurlijk een 7736 en geen 7730