Zag dit voorbij komen op IG. Dacht eerst dat iemand een NOS Navitimer had gevonden, maar Breitling heeft de 806 opnieuw uitgebracht. Zelfde maat, nieuw mechanisch caliber (nou ja, omgekluste automaat zonder rotor) en… met faux-patina.
Een beetje zoals de Speedmaster 58, maar dan wel met tof kolomrad-uurwerk
Ikzelf vind hem erg tof geworden! En nog relatief betaalbaar, ondanks dat ‘ie limited is en het toch Breitling blijft. Wat mij betreft mogen ze doorgaan met reissues van andere modellen. Stel je voor, weer nieuwe oude Top Times, Co-Pilots, Premiers…
Leuk, lijkt mij ook beter draagbaar door de originele diameter. Wel jammer dat het een gelimiteerde opgave is van 1959 stuks. De faux lume vind ik minder.
Wat me overigens opvalt bij de remake is het gebrek aan scherpe lijnen aan de lug facetten. De originelen hebben veel scherpere lijnen. De kast van de remake lijkt bijna een licht gepolijste originele. Misser.
Bij de remake lopen de facetten ook ‘niet diep genoeg door’. Erg jammer, want bij vooraanzicht zijn de ‘achter uitslaande vleugels’ net typerend en erg aantrekkelijk voor deze kasten.