Breitling Navitimer 806 reissue

Zag dit voorbij komen op IG. Dacht eerst dat iemand een NOS Navitimer had gevonden, maar Breitling heeft de 806 opnieuw uitgebracht. Zelfde maat, nieuw mechanisch caliber (nou ja, omgekluste automaat zonder rotor) en… met faux-patina.

Fratello heeft er al een alleraardigst stukje over mogen typen: https://www.fratellowatches.com/breitling-navitimer-806-1959-reedition-breaking-news-live-pics/

Een beetje zoals de Speedmaster 58, maar dan wel met tof kolomrad-uurwerk :wink:

Ikzelf vind hem erg tof geworden! En nog relatief betaalbaar, ondanks dat ‘ie limited is en het toch Breitling blijft. Wat mij betreft mogen ze doorgaan met reissues van andere modellen. Stel je voor, weer nieuwe oude Top Times, Co-Pilots, Premiers…

13 likes

Leuk, lijkt mij ook beter draagbaar door de originele diameter. Wel jammer dat het een gelimiteerde opgave is van 1959 stuks. De faux lume vind ik minder.

1 like

Zouden ze deze dan ook opnieuw uitbrengen? Zou wel tof zijn! :grin:

:beers:

7 likes

Wat is betaalbaar, zonder de Fratello commercial te moeten lezen?

7900 CHF, wat ongeveer 7000 euro is (misschien komt daar nog BTW bij?)

1 like

Da’s dan ongeveer even duur als de Speedmaster 57.

Mocht beide voor mijn neus hebben zou het lastig kiezen zijn: qua looks wint de Speedmaster het nét, maar qua inhoud de Breitling.

Dat model is gemaakt voor verschillende merken. Niet typisch Breitling ofzo.
Dus opnieuw uitbrengen lijkt me niet nodig.

Deze zou ik best wel héél graag willen. Bjoetie!!!

Liever een big eye origineel, en met lichte subdials :blush:

6 likes

Wél benieuwd naar de leren banden die ze op de nieuwe gaan leveren.

Wat me overigens opvalt bij de remake is het gebrek aan scherpe lijnen aan de lug facetten. De originelen hebben veel scherpere lijnen. De kast van de remake lijkt bijna een licht gepolijste originele. Misser.

Als ik naar de foto’s op Fratello kijk ben ik dat echt totaal niet met je eens… maar da’s persoonlijk natuurlijk.

Hoe kom je daar bij?! Niet meer nodig?

Ik ken geen andere cp-1, een leonidas of zenith of heuer zijn toch wel degelijk andere kasten, of refereer je aan een dial Lay out?

Tja. Dan zouden veel horloge niet meer uit gebracht hoeven te worden… als er niet een bepaalde merk gebonden vormgeving gere-ssued wordt.

Beetje kort door de bocht reactie, of vergis ik mij?

:v:

Ik vind het opvallend

1 like

En ik zie het echt niet zo… :slight_smile:

1 like

Dat mag :slight_smile:

Bij de remake lopen de facetten ook ‘niet diep genoeg door’. Erg jammer, want bij vooraanzicht zijn de ‘achter uitslaande vleugels’ net typerend en erg aantrekkelijk voor deze kasten.

1 like

Hoe makkelijk eigenlijk om een re issue uit te brengen. Gewoon gelijk!
Snel geld. En weinig creativiteit. :sunglasses:

:beers:

En toch voorspel ik weinig succes. Beetje zoals de autavia heruitgave.

1 like

@serpentino.

:see_no_evil:

Limited. Dus verkopen en klaar.

1 like

Klopt, maar wss geen waardevaste investering… ach we zien wel he.

Uurwerk is wel triest trouwes, van het legendarische cal venus 178 naar een omgebouwde b09 automaat??