Een omgebouwde B01 automaat. De B01 is echt een goed en inhouse uurwerk, prima keuze dus lijkt me. Juist mooi toch dat ze het trouw aan het origineel houden en een handwinder doen ipv automaat.
Niet als het een omgebouwde automaat betreft ipv een purpose built handopwinder, VIND IK.
Laat ons zeggen dat ik dat even geloofwaardig vind als de faux patina.
Aangezien ik een beetje betrokken geweest ben met de ontwikkeling wat antwoorden op vragen en opmerkingen
-
de facetten zijn echt scherp en de kast is een 1 op 1 remake van het origineel , net zo scherp als ze origineel uitgebracht werden . misschien vertekenen de foto’s een beetje ? en vergeet niet dat door het nieuwe uurwerk de pushers op een iets andere plaats zitten en de aanhechting van de lugs een miniscuul beetje veranderen , misschien bedoel je dat ?
-
'faux patina’
dit is de lume kleur waar ze origineel mee uitgebracht werden , deze kleur is overgenomen van zeer vroege fleuren foto’s vh origineel en van de best bewaarde NOS modellen , lume wordt met de hand aangebracht op deze re-issues en materiaal zo dicht mogelijk met kleur en textuur bij het originele tritium -
het is een aangepaste B01 zonder datum en zonder automaat zodat de kast van de reissue (en de functies) 1:1 aangehouden konden worden vh origineel , dus de re-ssie is precies even dik , breed , smal etc als het origineel maar nu met 70 uur power reserve
-
snel ? ermmm… dan weet je niet hoeveel werk er in gaat zitten om een uurwerk aan te passen en alle details absoluut correct te krijgen , meer dan een jaar ontwikkeling en honderden zo niet duizenden uren werk. vergeet niet dat er geen enkele originele sjabloon oid bewaard gebleven is en alles opnieuw ontworpen en gemaakt moest worden tm de vorm vd wijzers aan toe , en 1/10e millimeter te dikke wijzer kan gewoon niet , dus het moet goed
Hier nog met een andere set wijzers (vorige set) maar met de lume in de juiste kleur (niet veranderde kleur vd foto’s)
Mooi horoge.
Alleen zoals met iedere remake, voor mij mist de charme wat een echt vintage horloge heeft.
Ik vind het juist gaaf dat een horloge echt 50/60 jaar oud is en allerlei krasjes en verwering heeft.
Nee niet zoals dat eigenlijk.
Dat is een NOS exemplaar neem ik aan.
Ik bedoel gebruikte en gedragen horloges. Een horloge wat een verhaal heeft.
Ik heb niet zoveel met NOS.
Hij is niet NOS , wel weinig gedragen en weggelegd
Maar een re-issue die er uitziet alsof hij 50-60 jaar gedragen is heeft 0 kans om opnieuw uitgebracht te worden
Haha nee dat snap ik.
Ik ben gewoon niet van de re-issues.
Maar desalniettemin, mooi horloge en ik kan goed snappen dat er mensen wel warm voor lopen!
Shut up and take my money😂
Wat een schitterend exemplaar!
Schitterend! Zelfs al ben ik persoonlijk niet zo vd cijfers op de plaat.
Ik hou het wel bij mijn Old Navitimer echter, zeker gezien de prijs die ik even niet kan ophoesten…
Eigenlijk de eerste re-edition van een horloge die ik echt de moeite waard vind, maar hij is wel flink aan de prijs…
Geef mij maar de real deal.
Originelen hebben een ziel, vergelijk het met een kitcar.
Tissot 817, Lemania 817, Bucherer 817, Rodania 817…
Teveel gelijkenissen. Totaal geen Breitling identiteit mijn inziens.
Mooie vintage chrono dat dan weer wel.