Breitling Navitimer of Rolex Submariner?

Hmm, na flink sparen en mijn horloge collectie uitdunnen heb ik nu het bedrag bij elkaar om mijn droom horloge te kunnen kopen maar nu puntje bij paaltje komt begin ik te twijfelen. De Breitling B1 laat ik voor wat hij is, ik heb toch liever een automaat maar ik merk dat er eigenlijk 2 horloges zijn die boven aan mijn lijst staan. . . de Rolex Submariner (uivoering met datum) en de Breitling Navitimer (uitvoering groter dan 40mm). Ik weet nu echter niet welke het mooist/verstandigst is om te kopen :frowning:

Daarom de vraag:

Welke zouden jullie kiezen? En vooral, waarom?

Alvast bedankt voor het meedenken(tu)

Persoonlijk neig ik naar Breitling al is het puur om het robuuste en het stoere grote uiterlijk, en het lekkere zware staal om je pols, wat zo zijn charme heeft…
En eigenlijk zou ik zeggen ga voor de BREITLING AVENGER!!!, hahah maar dat is mijn persoonlijke smaak, en een Navitimer (nieuwe versie) zijn zowiezo allemaal mooie klokken!

En aan de andere kant is de Subamriner Date een uiterst nette duiker, ligt er denk ik ook aan wat jouw smaak is, en waarvoor je het horloge wil gebruiken, je gaat eerder zwemmen en alles met een Rolex Submariner omdat ie daarvoor bedoeld is…

Moeilijke keuze aangezien je ook moeilijk een keuze maakt tussen een Bentley en een Rolls Royce…
Of een Mercedes S klasse en een Maybach.

Zonder twijfel de Rolex Submariner.

Is niet te groot, niet te klein. Niet te opvallend, niet te onopvallend. Gewoonweg 1 van de mooiste designs ooit gemaakt …en veel gekopieerd!

Mooi tijdloos design en veel waardevaster dan de Breitling.

Succes met de keuze.

De Navitimer,

de Submariner is mooi, dat zeker.

De Navitimer heeft een uitgesproken, veel minder gekopieerd, design.

Daarnaast is het niet veranderen van je design over 50 jaar niet gelijk ook tijdloos. Hier is dat wel het geval, maar dat is niet altijd.

De Rolex is waardevaster, maar dat komt enkel door de naam.
Iedereen kent het merk, er worden absurde prijzen voor gegeven. (Meer dan Nieuwprijs!) Zeker op veilingen.
(Het gaat hier niet over exotische of one-of-a-kind modelen …)

De Navitimer is één van de meest waardevaste horloges van Breitling.
Vooral door het design.

Noot: Waardevast= verliest het minst de waarde van de nieuwprijs (Rolex en Breitling)

Ga eens naar een dealer van Rolex, dan eens naar één van Breitling.
Pas, vergelijk en oordeel.

Veel succes!

De Submariner…

Tijdloos en een mooie geschiedenis. Mocht hij tegenvallen kun je hem altijd nog voor een goede prijs doorverkopen en daarna de Breitling nemen. Wanneer je het andersom doet verlies je meer geld imo.

Rolex, is gewoonweg het ultieme design icoon! Navitimer is fraai, maar nothing beats a Rolex!!

Zit zelf ook al heel lang te twijfelen over een Rolex. Als ik ze zie vind ik ze fantastisch mooi maar om de pols vind ik het altijd zo ingetogen, wat saai zelfs. En dan vraag ik me steeds af hoe lang ik daar van kan genieten.

Zonder twijfel de Submariner.
Ik heb nu zelf een jaar de oude SD en ik heb er geen minuut spijt van gehad. De SD is het meest gedragen horloge uit mijn collectie.
Ik heb inmiddels dan ook een enorme voorliefde voor Rolex gekregen. Mede ook doordat ik me er verder in ben gaan verdiepen.
Het is inmiddels zo erg dat er waarschijnlijk enkele horloges gaan verdwijnen en op den duur vervangen gaan worden door een GMT II.
Maar ik sluit me aan bij wat al eerder gezegd is. Ga beide passen en beslis dan. Snuffel ook eens door het rolexforum.nl en hun forumsponsors.

Michel

Oh oh wat moeilijk…alle twee zijn het schitterende klokken. De Navi wat opvallender dan de Sub.

Toch zou ik voor de Navi gaan waarom? een niet alledaagse vorm, uiterlijk.

De Sub is ingetogen en mooi en het grote nadeel ervan is dat je continu je eigen weer moet verdedigen tegen jan en alleman dat het absoluut een “echte” is en dan nog twijfelen ze eraan en dat is op den duur erug vermoeiend.

Ik heb het meegemaakt dat een ex collega van mij een echte Rolex sub omhad (ik wist dat het een echte was) en dat er toch andere collega’s er aan twijfelden en als je zei van echt waar het is een originele dan nog kregen ze een schijnheilige domme lach op hun face …en dat is echt op den duur heel vermoeiend, oke wij als horloge freacken staan daar boven maar toch…:frowning:

Erg jammer voor het merk Rolex wat natuurlijk niet wegneemt dat het een prachtmerk is met een schitterende geschiedenis. Succes met deze moeilijke maar toch luxe keuze(tu)

tja, simpel, de Rolex natuurlijk. (maar ook leuk om te lezen dat we allemaal anders denken :))

ennuh El penumbra… je kan er heeel lang van genieten van die ingetogen schoonheid.

El penumbra Schreef:

Zit zelf ook al heel lang te twijfelen over een
Rolex. Als ik ze zie vind ik ze fantastisch mooi
maar om de pols vind ik het altijd zo ingetogen,
wat saai zelfs. En dan vraag ik me steeds af hoe
lang ik daar van kan genieten.

ik vind ze alle twee mooi , heb ze ook alle twee gehad en zou als er 1 van 2 terug kon komen een sub nemen.
de belangrijkste rede voor mij is het gemak en draagbaarheid.
maar het hangt wel van de rest van je collectie af … nu ik bijv al 3 seamasters heb zou ik ook goed voor het verschil in stijl de navitimer kunnen nemen.

veel succes en ik ben benieuwd wat het gaat worden (tu)

Feit is dat een Rolex waardevaster is. Ik weet niet of je met alle geweld nieuw wil kopen, als je bijvoorbeeeld bij William Wien een nieuwe Navitimer kan kopen voor 3000 euro zul je maar een zeer kleine afschrijving hebben. Dat voor wat betreft het financiele gedeelte.

Qua uiterlijk zijn het twee totaal verschillende horloge’s. Beide worden gezien, de Breitling in mijn ervaring zelfs iets meer vanwege het gepolijste verhaal. Daarnaast komt ook de nieuwe Sub eraan, terwijl de standaard Navitimer inmiddels al 50 (?) jaar hetzelfde is.

Ik zou dus voor de Navitimer gaan, maar dat komt ook gedeeltelijk omdat ik er zelf een heb.

Moeilijk maar tegelijkertijd ook een mooi dillema! :wink:

Ik zou voor de Submariner gaan en wel omdat ik die het meest veelzijdig vind.

In de zomer op staal zodat hij meekan op vakantie of naar het strand, in de winter netjes op een zwart lederen band, lekker onopvallend.

Daarnaast de uitstraling, Breitlings heb ik nooit écht mooi gevonden en iedere keer als ik in de vitrines kijk worden ze niet veel mooier (in mijn ogen). De Submariners diverse malen gezien en gepast, en dat is toch wel echt heel mooi, verveelt m.i. nooit.

Koop je een jong gebruikte bij 1 van de bekende leveranciers dan zit je financieel ook nog eens goed (scherpe prijs, weinig afschrijving bij wederverkoop en vertrouwd).

frenk Schreef:

tja, simpel, de Rolex natuurlijk. (maar ook leuk
om te lezen dat we allemaal anders denken :))

ennuh El penumbra… je kan er heeel lang van
genieten van die ingetogen schoonheid.

El penumbra Schreef:


Zit zelf ook al heel lang te twijfelen over een
Rolex. Als ik ze zie vind ik ze fantastisch
mooi
maar om de pols vind ik het altijd zo
ingetogen,
wat saai zelfs. En dan vraag ik me steeds af
hoe
lang ik daar van kan genieten.

Ik geloof je direct maar ik heb er voor mezelf nog (teveel) twijfels over.

Het zijn wel twee grootheden van heel verschillende aard die je moet vergelijken.

Ik zou zelf voor de Navitimer gaan omdat ik nou eenmaal graag wat wil spelen met een horloge. Wijzertjes, knopjes, veel te lezen op de wijzerplaat. Ik vind het allemaal geweldig.

Ik zeg de sub! De Navitimer is wel een icoon, maar ik vind de Sub toch écht mooier.

Ik zou dan trouwens voor de LV gaan…

Veel voorpret toegewenst! (tu)

Absoluut de Navitimer!
In mijn ogen maakt Breitling voornamelijk ‘patserhorloges’, vooral de Breitling for Bentley serie heeft hier veel ‘last’ van. De Navitimer heeft dit niet over zich, het is een tijdloos icoon.
Ik vind de Rolex een afgezaagde keuze, zelf houd ik ook niet zo van duikers.

Ook is de Breitling veel eleganter, men kan er een prachtige krokodillenleren band om dragen.
Veel succes met de keuze!

Om het nog wat lastiger te maken, ik zet ze even naast elkaar…

@ XXoF,

Ik zou voor de Rolex Submariner gaan. Een prachtig horloge die (net als de Breitling overerigens) heeft waargemaakt dat zijn design tijdloos is. Daarnaast is het een stevig en erg goed gemaakt horloge. Voor de rest ben ik niet zo bekend met de restwaarde van een Breitling, maar die van Rolex zit wel snor. Al is dat voor je droomhorloge misschien niet zo erg van belang…

Succes en veel plezier met de keuze, als ik jou was zou ik gewoon eens naar de juwelier stappen en ze beiden passen. Op basis daarvan worden al weer een heleboel meer dingen duidelijk lijkt mij.

@ Mark08

Een Mercedes S-klasse en een Maybach zijn ook helemaal niet te vergelijken hoor…

Twee absolute iconen in horlogeland. En op beide valt niets af te dingen! (tu) Zelf zou ik neigen naar de Navitimer, omdat die mij qua design en historie meer aanspreekt dan de Sub. Maar als jij kiest voor de Sub, dan snap ik dat helemaal, zonder dat je 't hoeft uit te leggen.
Een dergelijke keuze is ook zo persoonlijk. Denk er in ieder geval goed over na. Dat is sowieso het verstandigste wat je kunt doen.