Breitling Navitimer of Rolex Submariner?

Vind 't duikersmodel van rolex altijd erg bijzonder. Sportief en elegant, past net zo makkelijk onder je sportsgear als je zondagspak.

Ben echter geen liefhebber van de datumloep, die zou ik eraf halen of een dweller kopen. Hoewel ik de kastvorm/dikte van de sub mooier vind.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de sub vervangen gaat worden of dat er een nieuw model uitkomt. Misschien interessant om daar eens in te duiken?

De navitimer is een stoer klokkie, maar valt bij mij niet onder de droomhorloges.
Maar ja, smaken verschillen. Het is al eerder gezegd, maar ik zou zeker adviseren om ze eens om de pols geprobeerd/vergeleken te hebben. Mocht je er echt wat meer de tijd voor willen nemen… wat ik doe is dan hommages/replicas een tijdje te dragen. Misschien dat je er dan pas echt achter komt dat je die Breitling misschien wel te druk vindt. Of de Rolex juist te ingetogen. Of, zoals mezelf, erger aan de datumloep.

suc6 met je keuze!

Ik zou gaan voor Sub en dan zonder datum of de seadweller.
Zonder druppel.
Daar knap ik op af.
Als je dan toch datum wil kom je op de dweller uit.
De breitling vind ik te druk, heb ik nooit van gehouden…

Navitimer? Zegt me verder niets… >X;)

En dat van die datum loep is elkaar napraten… ;)>X Het is juist Rolex-Rolex en het hoort gewoon bij de uitstraling… Maar een dweller is ook vet, juist door z’n dikke kast.

Kan ik je nog overhalen om over vintage na te denken… 16800 bijvoorbeeld met matte dial… :)-D

gr. Roel

Sommige mensen houden er gewoon echt niet van :slight_smile:
Op de Corum ben ik blij dat ie aan de binnenkant zit, maar liever helemaal niet…

Krabong Schreef:

En dat van die datum loep is elkaar napraten…
;)>X

Zou gaan voor het icoon de Sub! Als je de cyclops lelijk vind dan voor de oude Seadweller of een Sub no date!!

Sub is gewoon een icoon en de perfecte toolwatch!

Ik vind persoonlijk ze allebei een mooi horloge.
Zelf heb ik de navitimer (die ik namelijk niet zo heel vaak draag ! waarom weet ik niet denk dat ik te veel keus aan horloges heb B)- ) maar die je juist netjes en sportief kan dragen door de stalen band te verwisselen naar een croco band dan heb je juist twee soorten horloges .
De Rolex sub vind ik persoonlijk niet dat je dat voor netjes kan dragen daar is hij (vind ik ) te sportief voor .
Maar allebei worden de horloges nagemaakt veel neppers er tussen! dat vind ik wel heel jammer (maar ja wat doe je er aan 8-)) als ik voor de Rolex zal gaan zal ik de see-dweller doen is wat groter en poort meer (vind Ik).
Wat ook jammer is dat de sub een klein beetje ook is nagemaakt door de bekende merken zoals (Omega Seamster Co-Axial, Breitling Superocean Héritage.TAG Heuer Aquaracer Automatic 500M .IWC Aquatimer Automatic 2000)
Als ik mocht kiezen, koos ik voor de breitling navitimer
dit is de mijne
http://img168.imageshack.us/i/horlogetim009.jpg/][img]http://img168.imageshack.us/img168/4885/horlogetim009.th.jpg[/img

De seadweller (althans neem aan dat je het oude model bedoeld) is net zo groot en enkel iets dikker. Verder dikker glas, wijzerplaat scheelt 1mm en natuurlijk het heliumventiel.

:slight_smile:

Voor de liefhebbers het verschil uitgebreid:
http://bjsonline.com/watches/articles/0005.shtml

Oh mijn oom heeft de sea-dweller en volgens mij is hij 43 mm

beste bidle
je hebt helemaal gelijk :#

Beide hebben dezelfde diameter van 40mm. De nieuwe SD, de deepsea is idd een stuk groter en heeft een diameter van 43mm, maar is op alle fronten groter! :slight_smile:

[edit]
Was al aan het typen dus zag je bericht niet… Gelukkig maar dat ik gelijk heb, want anders heb ik hier nepperts liggen. :wink:
[/edit]

Dank allen voor het meedenken, het is er echter niet makkelijker op geworden.

Ik zie mezelf als een Breitling liefhebber en heb er dus ook een paar waaronder met name mijn B2 en m’n Colt GMT de favorieten zijn. Recentelijk heb ik mijn Chronomat en Aerospace verkocht omdat ik deze te klein vond. De Navitimer heeft altijd heel erg gelonkt ivm de ‘looks’ en de afmetingen maar finacieel bleef hij altijd buiten bereik. Tot nu :slight_smile:

Maar ja, dan is het budget er en dan blijkt dat ineens het horloge wat altijd stiekem op een gedeelde eerste plaats op de wishlist stond ineens bereikbaar is. Weliswaar niet nieuw maar door het tijdloze design maakt dat niets uit vind ik.

Qua Rolex wil ik dan toch het liefst de date versie (met loep want dat hoort gewoon bij Rolex(tu)) en dat het design veel gekopieerd is zie ik als een compliment naar ‘the one and only’.

Het zijn inderdaad twee totaal verschillende soort horloges en dat is deels wat het zo moeilijk maakt:(

Op een ander moment denk ik dan weer, joh je hebt al een paar Breitlings dus nu tijd voor wat anders. . . Moeilijk, moeilijk maar ik geef toe ook een fijn dilemma. Ik pieker dan ook lekker nog even verder.

Zodra de knoop is doorgehakt laat ik het weten!!!

Beste Bidle
Heb mijn oom maar even op gebeld (want zat me niet lekker haha)blijkt ook een sea dweller deepsea te zijn .
Hij is 43mm en kan tot 3900 meter diep hij gebruikt hem ook voor duiken en de sub kan zegt hij maar tot 300 meter.
Hij is ook duurder hij heeft er 6,500€ er voor betaald. En mijn navitimer koste mij 4000€ met stalen band .

Ik zou toch zeker voor de Sub voor mij is de afleesbaarheid toch wel een belangrijke factor aan het worden de Breitling vind ik erg mooi maar ook erg druk
succes met je keuze

gr Pieter

XXoF Schreef:

De Navitimer heeft altijd heel
erg gelonkt ivm de ‘looks’ en de afmetingen maar
finacieel bleef hij altijd buiten bereik. Tot nu
:slight_smile:

Hoi XXOF, als het echt jouw holy grail is, iets waar je jaren naar hebt verlangd, iedere maand geld opzij hebt gelegd, steeds weer jezelf verlekkeren in de boekjes … dan zou ik in dit geval toch gaan voor datgene wat je altijd al wilde. De Navitimer.

tim-1985 Schreef:

Beste Bidle
Heb mijn oom maar even op gebeld (want zat me niet
lekker haha)blijkt ook een sea dweller deepsea te
zijn .
Hij is 43mm en kan tot 3900 meter diep hij
gebruikt hem ook voor duiken en de sub kan zegt
hij maar tot 300 meter.
Hij is ook duurder hij heeft er 6,500€ er voor
betaald. En mijn navitimer koste mij 4000€ met
stalen band .

Kijk dat klopt als een bus. De deepsea is overigens op de markt erg in prijs gedaald en staat links en rechts te koop voor 5600,-. Heb hem zelf ook een tijde gehad maar vond de band veels te smal. Wat mij betreft echt een misser van rolex. Sub kan idd tot 300m en de oude SD tot 1200m.

De Submariner komt uit '54
De Superocean komt uit '57

De héritage komt dus van de oorspronkelijke Superocean.

In die tijd kwamen er veel ‘zwarte bezel’ duikers op de markt.

Net zoals men nu altijd maar pvd’s op de markt brengt …

Het lijkt op elkaar, maar daarom is het niet namaken IMHO .

No offence :slight_smile: , gewoon mijn mening :slight_smile:

Maar beste Bidle
Voordat geld koop ik dan liever Een Panerai PAM024 Luminor Submersible wat jij dan ?

Mathias Schreef:

De Submariner komt uit '54
De Superocean komt uit '57

De héritage komt dus van de oorspronkelijke
Superocean.

In die tijd kwamen er veel ‘zwarte bezel’ duikers
op de markt.

Net zoals men nu altijd maar pvd’s op de markt
brengt …

Het lijkt op elkaar, maar daarom is het niet
namaken IMHO .

No offence :slight_smile: , gewoon mijn mening :slight_smile:

Bedankt van je u uitleg Mathias
Nou beste XXoF
Dat lijkt me dan duidelijk voor u moet voor de héritage gaan
Hij Bestaat langer heeft een langer geschiedenis is goedkoper is groter (dus meer van deze tijd vind ik)en is ook een Breitling en lijkt op een sub behalven de band (dat is wel jammer vind ik ) of (Omega Seamster hoe zit het met deze eigelijk mathias ?)haha

De Seamaster 300 is van '57

Het wordt wel duidelijk denk ik :smiley:

Krabong Schreef:

om over vintage na te
denken… 16800 bijvoorbeeld met matte dial…
:)-D

gr. Roel

Ik vind 't glanzende juist wel chique :stuck_out_tongue: