Dank allen voor het meedenken, het is er echter
niet makkelijker op geworden.
Ik zie mezelf als een Breitling liefhebber en heb
er dus ook een paar waaronder met name mijn B2 en
m’n Colt GMT de favorieten zijn. Recentelijk heb
ik mijn Chronomat en Aerospace verkocht omdat ik
deze te klein vond. De Navitimer heeft altijd heel
erg gelonkt ivm de ‘looks’ en de afmetingen maar
finacieel bleef hij altijd buiten bereik. Tot nu
Maar ja, dan is het budget er en dan blijkt dat
ineens het horloge wat altijd stiekem op een
gedeelde eerste plaats op de wishlist stond ineens
bereikbaar is. Weliswaar niet nieuw maar door het
tijdloze design maakt dat niets uit vind ik.
Qua Rolex wil ik dan toch het liefst de date
versie (met loep want dat hoort gewoon bij
Rolex(tu)) en dat het design veel gekopieerd is
zie ik als een compliment naar ‘the one and
only’.
Het zijn inderdaad twee totaal verschillende soort
horloges en dat is deels wat het zo moeilijk
maakt:(
Op een ander moment denk ik dan weer, joh je hebt
al een paar Breitlings dus nu tijd voor wat
anders. . . Moeilijk, moeilijk maar ik geef toe
ook een fijn dilemma. Ik pieker dan ook lekker nog
even verder.
Zodra de knoop is doorgehakt laat ik het weten!!!
En van de Navitimer zijn nog wel wat leuke varianten te vinden… :)-D
Zo, even de knuppel in het hoenderhok. Weg van de betreden Breitling / Rolex paden! Iedereen die het zich kan veroorloven kijkt naar een Breitling of een Rolex en velen die het zich niet kunnen veroorloven kopen een akelig nauwkeurige replica… Kortom, beide horloges ziet m.i. te veel, te vaak. (Op zonnige terrasje, langs het voetbalveld, bij een handelaar in gebruikte auto’s, etc).
Een IWC zie je dus niet zo vaak! De Aquatimer is technisch net zo als beide andere horloges, is al vintage (en dat is een voordeel volgens mij) en ziet er fantastisch uit: ingetogen, smaakvol. Hoe langer je kijkt, hoe mooier hij wordt.
(enne… voor de duidelijkheid: ja, ik heb ook een Rolex; een technisch prachtig horloge dat fantastisch is afgewerkt. Maar ik draag 'm nooit om de redenen die ik hierboven heb genoemd).
Maar je draagt een horloge toch alleen voor jezelf? Dus ongeacht of er eventueel ook fout publiek mee loopt, wat uiteraard wel meer met Breitling en Rolex dan met andere merken gebeurt. Zolang je er zelf van geniet…
Verder vind ik persoonlijk de Aquatimer niet de allermooiste (vanwege de lelijke lugs/bandaanzet) en IWC ook niet echt weg van de betreden paden. Ik geloof dat Marc het met deze opties ook al moeilijk genoeg heeft!
Ik zou een Breitling Navitimer kopen en dan wel de 24uurs Cosmonaute, indien mogelijk. Het is n.l. het eerste polshorloge wat door Amerikaanse astronauten in de ruimte gedragen werd. Het was Scott Carpenter, die op 24 mei 1962 in de Aurora 7 drie rondjes om de aarde vloog met zo’n horloge om de pols/arm.
Bij eerdere vluchten had iig John Glenn een Heuer stopwatch om de arm.
Bovendien blijft mijn Rolex dan nog ietsje exclusiever:D:D