Breitling: nieuw begin of het einde?

Is dit het begin of het einde van het merk?
Wat vinden jullie?

6 likes

Begin. Kan niet anders. Uitstekende horlogetechniek, mooie, duidelijke historie en (eindelijk genoeg) mooie modellen.

3 likes

Ik vind die nieuwe w-platen wel HEEL erg sober… Ze moeten wel voorzichtig zijn niet een te groot deel van hun clientele te vervreemden van ze, veel mensen willen nou eenmaal die bling-bling Breitling.

Maffe foto van die 3 heren. Lijkt wel een drieling… :slight_smile:

11 likes

De twee buitenste zijn tweelingen. Daar middenin is heer Kern

1 like

Dit is het einde. Gebrek aan identiteit.
:worried:

5 likes

Geen cheap quartz meer, niets onder de 3500€…
Zwaai maar met handje naar die kunststof Colt Skyracer.

Dat deden we sowieso al…

10 likes

Ik denk dat Breitling veel te danken heeft aan zijn Quartz modellen. Vooral in de jaren 90, hoeveel Colts en Aerospaces zijn er wel niet verkocht.

1 like

…zet Edgard Koster er nog naast en het wordt helemaal leuk… :slight_smile: Google maar…

3 likes

Ik vind het helemaal niks. Kleurloos, fantasieloos pffff. Ik moet maar snel de laatste Colt 41 mm kopen want mooiere modellen komen er niet meer.

4 likes

Mag graag een Breitling dragen maar deze collectie is :sleeping::sleeping::sleeping::sleeping: End Of An Era.

2 likes

Terwijl de Asiaten niet vies zijn van bling bling dacht ik.

1 like

Teruggrijpen naar de historische modellen is goed, maar om een gedeelte van de huidige collectie ‘visual pollution’ te noemen gaat wat ver. Breitling heeft een following opgebouwd met juist die modellen, en wil die niet verliezen.

2 likes

De nieuwe collectie is net zo uiteenlopend als de coupes van de drie heren

18 likes

Dit doet me eigenlijk denken aan Zenith. Die sloegen ook helemaal door. Ach goed voor de vintage markt. De oude modellen zullen meer gewild worden.

Het merk is opgekocht door een investeringsmaatschappij meen ik?
Enige reden is natuurlijk de enorme naamsbekendheid en die moet nu bakken geld in het laatje gaan brengen. Lees: de investering moet zsm terugverdiend zijn en dan moet er flink rendement komen.

Er zal ongetwijfeld een slim marketingplan naar voren komen, want dat is toch hoe 80% van de hele horlogeindustrie werkt

1 like

ROI FTW :smile:

Klopt.
De verkeerde man is voor deze taak gekozen door de investeringsmaatschappij (CVC Capital Partners).
Het commentaar van diverse forumleden spreekt nu al boekdelen.

??

Wat mij betreft een enorme verbetering, maar ik was geen liefhebber van het merk zoals het was. Mijn mening doet er dus niet toe :wink:

3 likes