Breitling: nieuw begin of het einde?

Eens. Het zal een modernisme-poging zijn, maar ik houd dan toch meer van de ouderwetse.

De nieuwe Navitimer modellen kunnen in relatie tot de eerdere uitgaven niet eens zo genoemd worden. Lijkt er nauwelijks op.
Niettemin een iconisch merk dat er voorlopig nog wel even is.

Return On Investment

1 like
6 likes

En George Kern kennen we allemaal van dit filmpje waarin hij simpelweg zegt: met wat marketing truckjes kan je vrij simpel de marge van je product verhogen.

Hoogtepuntje is toch wel de uitspraak “beautiful and useless product”

2 likes

Is al eerder op HF aan bod gekomen en ook deze keer zeg ik volmondig…No…Hell No!

1 like

Hell YES!

1 like

Ik hink op twee gedachten in dit alles; aan de ene kant denk ik dat Kern veel zinnige dingen wil doen die Breitling weer terug naar de top kan brengen, tegelijkertijd zijn er ook veel fans van wat Breitling in de post-1980 (Schneider) periode heeft gemaakt. En om dat af te doen als, goedkope bagger schiet mij dan ook wel een beetje in het verkeerde keelgat. Ik heb nu toevallig een Breitling Colt Chrono om, één van mijn fijnste horloges, maar (Super)quartz (slik!) en dus goedkope zooi. Ik wens ze veel succes maar ik word er bepaald niet vrolijk van.

3 likes

Waarop?

Oh ja.
Het is voor mij een nieuwe grail. Maar wel graag in 38mm.

Mijn beste,

Inderdaad!!
Zo bezie ik het ook!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik denk dat het inderdaad hoog tijd wordt een overzichtelijke collectie te bouwen met herkenbare modellenlijnen. Breitling, maar bijvoorbeeld ook Omega, maken er een ratjetoe van.
Een duidelijker merkprofiel (prijsstelling, geen kwarts) lijkt me ook wijs.

De nieuwe modellen ogen minder protserig dan vele tot op heden, maar echt mooi kan ik ze nog niet vinden.

3 likes

Ik ben blij dat Sinn nog een fatsoenlijke Navitimer maakt.

3 likes

Krijg bij veel modellen het gevoel, dat heb ik ergens anders gezien. Maar opzich niet lelijk maar meer mainstream.

3 likes

Die nieuwe Navitimer 8 heeft een hoog glanzende, niets zeggende, niet erg functionele, voor krassen en vlekken bevattelijke bezel… wat moet je daar nou mee ???

*met niet erg functioneel bedoel ik: dat lullige goedkope driehoekje op 12 uur…

Ze slaan toch de plank behoorlijk mis, met dit model, een niet geslaagd aftreksel van deze vintage topper:

*Overigens… worden astronauten gekloond ???

6 likes

Beide heten Kelly dus zullen broers zijn :grinning:

1 like

Ik zie het niet zo positief tegemoet, het “nieuwe” logo, afscheid van quartz. De “goedkopere” modellen zijn naar mijn idee goed en leuk voor de mensen die kennis willen maken met het merk. Als ik kijk naar de nieuwe Navitimer 8, voor Breitling begrippen erg saai. De een vindt de huidige dials te druk, ik kan de gedetailleerde wijzerplaten wel waarderen. Als dit een voorbode is voor de rest van de collectie haak ik af, en koester ik de colt met de wings.

haha ok ! is op zich wel cool, gekloonde astronauten :rofl:

In het artikel stonden daar foto’s van Breitling horloges?

Heb ze niet opgemerkt…

1 like

Foeilelijk :nauseated_face:

1/2 doosje eieren…

Minder leveren voor meer geld op een grotere markt. Heritage betekent (voor de investeerders) niks, (merk)naamsbekendheid blijkbaar wel. Dit kan misschien een paar jaar goed gaan, maar dan gaat het verhaaltje als een nachtkaars uit. Ik zal Breitling niet al te zeer missen, heeft me sinds de pubertijd nooit meer echt aangesproken.

2 likes