Breitling: nieuw begin of het einde?

Een nieuw begin denk ik: Breitling slaat zijn vleugels uit/af

Persoonlijk vind ik het misschien wel een verbeteringā€¦ Maar als je deze nieuwe modellen mooi vindt kies je eerder voor andere merken die daar al in uitblinken. Je wil en Breitling die ook echtā€¦ een Breitling is toch? Heeft een eigen karakter, dit niet.

1 like

Begin van het einde ja. Wat een gedrochten die nieuwe modellen.

Iemand nog interesse in witgouden Breitling vleugels zonder de ā€œBā€? Heb ze er net afgepeuterd en zijn tenslotte van goud!

:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Jouw mening :innocent:

Scherp van jeā€¦

1 like

Niet alleen zā€™n vleugels, ook zā€™n anker hebben ze laten zinkenā€¦

Ik vind die modellen ook niet zo. Ik ken Breitling als groot, druk en bling bling. Zo verliezen ze voor mij identiteit. Net alsof Panerai alleen maar kleine klokjes zou gaan maken, omdat huge uit zou zijn.

Wat Dao ook al zei, ik koop een Breitling voor juist de Breitling kenmerken. De Trans ocean modellen vind ik ook mooi, maar heb daar geen Breitling gevoel bij en koop een dergelijke klok liever van een ander merk.

Doch, ik snap ook wel dat merken moeten veranderen. De nieuwe generatie draagt volgens mij steeds meer een SmartWatch. Een chique klok als sieraad of iets dat vintage & ambacht uitstraalt zou daar op de lange termijn denk ik beter tegen opgewassen zijn dan een toolwatch als de Colt.

1 like

Wat Kern zegt spreekt mij opzich wel aan. 4 collecties, geen Quartz, terug naar de Roots. Breitling is in de geschiedenis al meerdere keren compleet van identiteit veranderd, soms goed, soms slecht. Ik ben voorzichtig optimistisch voor de toekomst van Breitling.

3 likes

De smaak en wens van de mens veranderd. Als je niet tijdig mee buigt, raak je verouderd.

Wij (lees HF nerds) fan van het merk en de geschiedenis, zullen er aan moeten wennen. De nieuwe grote afzetmarkt niet.

2 likes

We hebben toch pas een deel van een van de lijnen gezien? Nu al een mening vormen lijkt me wat kort door de bocht. Modellen als de superocean, navitimer sliderule en chronomat vinden vast nog wel hun plaats in de lijnen denk ik. Het roer gaat om maar het zal vast geen u-turn worden.
Ik wacht af wat er nog meer komtā€¦ het hofer positioneren van het merk vind ik zo gek nogniet. Omega heeft zich dichter naar Rolex gepositioneerd in de markt dus deze beweging van breitling is voor mij geen onlogische

2 likes

mijn meissie draagt deze met trots. hij is en blijft prachtig!

10 likes

Eindelijk van die foeilelijke ā€˜kompasā€™ bezel afā€¦?!

Ik ben met mijn Chronomat 44GMT natuurlijk meer van de :sparkles: blingbling :sparkles: Breitlings :sunglasses: en moest daarom best wennen aan de nieuwe en wat saaie lijn.

Uiteindelijk vind ik ze niet lelijk, maar ook totaal niet onderscheidend.

2 likes

Bedankt

Geen van beide.

Breitling was de afgelopen 10 jaar geen schim van wat het ooit is geweest. Veel beroerder kan het haast niet worden zou je denkenā€¦

Het is een verse herstart met een redelijk ervaren kapitein. Mogelijk voordeel is dat modellijnen welke van de vorige directie moesten slagen betrekkelijk gemakkelijk overboord kunnen worden gekieperd. Denk hierbij aan de B50/B55 ed. wat redelijk onmogelijke horloges zijn. Van dat soort modellen heeft Breitling er overigens meer in het huidige programmaā€¦

De betere modellijnen als de Navitimer en de Superocean Heritage zullen waarschijnlijk slechts licht ā€œopgefristā€ worden. Als Captain Kern het daarnaast voor elkaar krijgt nog mooie modellen al dan niet gebaseerd op historisch verantwoorde Breitlings te vermarkten, het dealernetwerk te verkleinen/professionaliseren en het merk een fatsoenlijke identiteit mee te geven dan komt het vast goed met de grote B en wordt er over 2 jaar weer gesproken over Breitling met het respect dat het merk feitelijk verdient.

7 likes

Tijd zal het leren, help het ze hopen. Zelf niet erg onder de indruk.

Ik ging hier ook nog eens deftig op reageren maar ik denk dat jij het zonet heel mooi verwoord hebt.

Er wordt 1 lijn aangekondigd en iedereen staat op zijn achterste poten. Geef het nieuwe bestuur tijd om de volledige collectie te vernieuwen en laten we binnen een paar jaar nog eens oordelen.
Het is een prachtig merk, maar als ik de huidige modellen bekijk, loop ik er liefst van al in een grote boog omheen. Andere merken zoals bv Tudor zijn er goed in geslaagd om zich te herpositioneren in de markt, Breitling heeft meer dan genoeg potentieel om dat ook te doen denk ik.

2 likes

Wanneer zal de volledige lijn bekend worden gemaakt?
Op Baselworld?

1 like

Ze staan dit jaar blijkbaar niet op Baselworld . Misschien heeft dit ook te maken met de nieuwe weg die ze inslaan

O ik dacht dat het dit jaar de laatste keer voor Breitling op Baselworld was

1 like