Breitling: nieuw begin of het einde?

Dat zou idd ook kunnen. Ik hoorde S&C erover … misschien heb ik t verkeerd begrepen. My bad dan :grimacing:

1 like

No worries

https://www.baselworld.com/en-US/E-Catalogue.aspx?me=130616

Volgens mij zijn ze er dit jaar nog bij

1 like

Die bezel…of ik moet er nog heel erg aan wennen, of de liefde komt nooit. Even afwachten maar.

Gek genoeg mis ik de wings niet heel erg op deze nieuwe Chronomat. Wat een gave klok!

1 like

Wil niet lullig doen, maar ik vind Breitling al aardig dood, één of twee mooie klokjes, maar dit ziet er een beetje uit als het einde😯. Dat is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak.

1 like

Ik hoop het wel… ga er dit een kijkje nemen. Zou mooi zijn de nieuwe reeks eens in t echt te zien met de bijkomende nieuwe “unreleast” modellen

1 like

Klopt maar Baselworld is eindig. Rikketik was de afgelopen edities zo mogelijk spannender…:wink:

1 like

Breitling vind je op Baselworld in Hal 1, C31. Niet moeilijk te vinden als je de Baselworld app even download.

Volgens een medewerkers van S&C zou dit wel de laatste keer zijn. Misschien ook wel logisch, Baselworld 2018 is ook een stuk kleiner dan volgend jaar en er zijn zoveel meer mogelijkheden om de markt te bereiken als een ouderwetse en dure “fair”.

Kijk… ik heb mijn oren weer te negatief gebruikt. Dacht dat ze er dit jaar al niet meer bij zouden zijn. Gelukkig nog 1 maal aanwezig dus :call_me_hand:

1 like

Wat betreft de titelvraag: geen idee, maar dit vind ik wel erg fraai:

2 likes

Denk dat het kwestie is van afwachten. George Kern zal dit merk gaan proberen Breitling weer op een hoger niveau te gaan krijgen. Daar is hij erg goed in, kijk maar naar IWC! De laatste IWC collecties zijn prachtig en steeds weer hoger niveau.
Het “Superquartz” tijdperk is ten einde…die markt wordt overgenomen door de smartwatches. De meeste liefhebbers van horloges in het hogere segment hebben toch liever een automaat of een handwinder.

Wat Baselworld betreft: misschien de laatste keer, zou mij niet verbazen als deze naar SIHH gaat (vergeet niet dat IWC ook bij SIHH staat) Breitling zou daar beter tot zijn recht zijn. Bij Baselworld is Breitling meer 13 in dozen tussen Omega en Tag Heuer.

IWC hoger niveau?
Overpriced en oversized zooi.
Geen schim van het merk dat de Pellaton opwinding uitbracht, cal. 89 maakte etc.

Ik vrees dat dit het begin van het eind is voor Breitling.

1 like

Sorry maar deze uitspraak vind ik echt onzin. Ik ken zoveel mensen die graag een quartz dragen en geen smartwatch omdat ze een automaat lastig vinden en gewoon een nauwkeurig polshorloge willen. Is dit gebaseerd op cijfers?

4 likes

Smaken verschillen gelukkig…Wat een gedrocht…

1 like

… plus André Kuipers. Over future gesproken… :laughing:

Dat hoef jij niet te vinden, dat is gewoon zo.

1 like

Als Breitling stopt met hun Superquartz dan is dat inderdaad gewoon zo. Maar ik denk dat @Dreski het anders bedoelt.

Smartwatches snoepen voornamelijk aan de onmzet van de betaalbare prijsklasse. Merendeels quartz, maar ook betaalbare mechanische horloges.
Er is niet zo veel aanbod in (echte) HAQ uurwerken: Met GS, Citizen Chronomaster, en Breitling Superquartz heb je het leeuwedeel al te pakken. (Bulova, en Precidrive bv vormen een beetje een tussenklasse, niets mis mee maar zonder TC).

De reden van Breitling om hier uit te stappen is niet primair dat deze modellen bedreigd worden door smartwatches, maar dat ze willen opschuiven in de horloge hiërarchie. Terwijl ze in hun onderste prijssegment mogelijk wat omzet zullen verliezen, willen ze dat overcompenseren door meer richting Veblen goed te bewegen, en meer marge per artikel te maken.

Ikzelf wordt vanaf het begin van de quartz tijd al warmer van mechanische horloges, maar er is best plaats voor een enkele quartz. Een HAQ horloge is dan best leuk, en een titanium Aerospace voor als ik liever niet met een G Shock wil lopen (en dat komt best vaak voor) zat wel eens in mijn achterhoofd.

Ik denk dat dreski bedoelt dat er best plaats was voor Breitlings met quartz uurwerk, juist met hun Superquartz uurwerken.

6 likes

Dat snap ik. Daarom gaf ik ook aan dat @dreski dat niet hoeft te vinden maar dat het gewoon zo is. Superquartz, HAQ, TC en RC zal niet vervangen worden door Smart. Precies om de reden die @dreski gaf. :wink:

“This, however, does not mean a discontinuation of Breitling’s professional electronic watches – although those are quartz-based too, Kern consistently makes a distinction between simple quartz watches and these professional, Breitling-specific models that he refers to as “electronic watches.” Therefore, Emergency watches and the like will continue to very much remain a part of Breitling’s selection, whereas basic quartz watches will be gone entirely. On this note I might actually have to pick one of those Skyracers up. Gone will be all the Colt quartz models too, including the small ladies’ watches (these irrespective of the movement inside).”

www.ablogtowatch.com/georges-kern-breitling-coming-years/

Ik hoop dat ze ook is gaan stoppen met Breitling for Bentley. Ik begrijp helemaal niks van die ‘‘kamper’’ collectie.

5 likes