Breitling: nieuw begin of het einde?

Oh ja.
Het is voor mij een nieuwe grail. Maar wel graag in 38mm.

Mijn beste,

Inderdaad!!
Zo bezie ik het ook!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik denk dat het inderdaad hoog tijd wordt een overzichtelijke collectie te bouwen met herkenbare modellenlijnen. Breitling, maar bijvoorbeeld ook Omega, maken er een ratjetoe van.
Een duidelijker merkprofiel (prijsstelling, geen kwarts) lijkt me ook wijs.

De nieuwe modellen ogen minder protserig dan vele tot op heden, maar echt mooi kan ik ze nog niet vinden.

3 likes

Ik ben blij dat Sinn nog een fatsoenlijke Navitimer maakt.

3 likes

Krijg bij veel modellen het gevoel, dat heb ik ergens anders gezien. Maar opzich niet lelijk maar meer mainstream.

3 likes

Die nieuwe Navitimer 8 heeft een hoog glanzende, niets zeggende, niet erg functionele, voor krassen en vlekken bevattelijke bezel… wat moet je daar nou mee ???

*met niet erg functioneel bedoel ik: dat lullige goedkope driehoekje op 12 uur…

Ze slaan toch de plank behoorlijk mis, met dit model, een niet geslaagd aftreksel van deze vintage topper:

*Overigens… worden astronauten gekloond ???

6 likes

Beide heten Kelly dus zullen broers zijn :grinning:

1 like

Ik zie het niet zo positief tegemoet, het “nieuwe” logo, afscheid van quartz. De “goedkopere” modellen zijn naar mijn idee goed en leuk voor de mensen die kennis willen maken met het merk. Als ik kijk naar de nieuwe Navitimer 8, voor Breitling begrippen erg saai. De een vindt de huidige dials te druk, ik kan de gedetailleerde wijzerplaten wel waarderen. Als dit een voorbode is voor de rest van de collectie haak ik af, en koester ik de colt met de wings.

haha ok ! is op zich wel cool, gekloonde astronauten :rofl:

In het artikel stonden daar foto’s van Breitling horloges?

Heb ze niet opgemerkt…

1 like

Foeilelijk :nauseated_face:

1/2 doosje eieren…

Minder leveren voor meer geld op een grotere markt. Heritage betekent (voor de investeerders) niks, (merk)naamsbekendheid blijkbaar wel. Dit kan misschien een paar jaar goed gaan, maar dan gaat het verhaaltje als een nachtkaars uit. Ik zal Breitling niet al te zeer missen, heeft me sinds de pubertijd nooit meer echt aangesproken.

2 likes

Een nieuw begin denk ik: Breitling slaat zijn vleugels uit/af

Persoonlijk vind ik het misschien wel een verbetering… Maar als je deze nieuwe modellen mooi vindt kies je eerder voor andere merken die daar al in uitblinken. Je wil en Breitling die ook echt… een Breitling is toch? Heeft een eigen karakter, dit niet.

1 like

Begin van het einde ja. Wat een gedrochten die nieuwe modellen.

Iemand nog interesse in witgouden Breitling vleugels zonder de “B”? Heb ze er net afgepeuterd en zijn tenslotte van goud!

:face_with_raised_eyebrow:

1 like

Jouw mening :innocent:

Scherp van je…

1 like

Niet alleen z’n vleugels, ook z’n anker hebben ze laten zinken…

Ik vind die modellen ook niet zo. Ik ken Breitling als groot, druk en bling bling. Zo verliezen ze voor mij identiteit. Net alsof Panerai alleen maar kleine klokjes zou gaan maken, omdat huge uit zou zijn.

Wat Dao ook al zei, ik koop een Breitling voor juist de Breitling kenmerken. De Trans ocean modellen vind ik ook mooi, maar heb daar geen Breitling gevoel bij en koop een dergelijke klok liever van een ander merk.

Doch, ik snap ook wel dat merken moeten veranderen. De nieuwe generatie draagt volgens mij steeds meer een SmartWatch. Een chique klok als sieraad of iets dat vintage & ambacht uitstraalt zou daar op de lange termijn denk ik beter tegen opgewassen zijn dan een toolwatch als de Colt.

1 like

Wat Kern zegt spreekt mij opzich wel aan. 4 collecties, geen Quartz, terug naar de Roots. Breitling is in de geschiedenis al meerdere keren compleet van identiteit veranderd, soms goed, soms slecht. Ik ben voorzichtig optimistisch voor de toekomst van Breitling.

3 likes