Breitling: nieuw begin of het einde?

En dat is ook waarom ik voor een 45 radiomir ging ipv een kleinere.
Daarbij herken ik in een kleinere panerai nog het ontwerp van een panerai.

De (her)nieuwe modellen van breitling zie ik geen breitling in. Als ze nu een kleinere voor ofzo maakten, dan herken ik het nog als een breitling. Maar nu heb ik er geen feeling bij.

Maar dat geldt voor mij. Een ander kijkt er misschien anders naar.

1 like

Ik heb gelezen bij een post van George Kern op instagram dat sommige (sportieve) modellen het wings logo blijven behouden. Desalnietemin is t op bijv. de colt helaas niet zo en ik kan gewoon niet wennen aan die look. Op de een of andere manier lijkt het niet te kloppen. De sportief ogende kast en band met de steriele wijzerplaat
 compleet niet mijn ding.

Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn Breitling net voor de vernieuwing heb gekocht. In een magazine las ik vandaag nog dat volgens hem de klanten zaten te springen om bescheiden en ingetogen modellen, volgens mij zijn de Breitlingfans juist voor uitgesproken en sprekende modellen (love it or hate it idee).

4 likes

Er is nieuws?

3 likes

Volgens mij zit die gewoon vast maar door die inkepingen lijkt het inderdaad alsof er wat te draaien valt.

Weet trouwens niet hoe dat bij een normale Navi zit


“New Collections Launched at First-Ever Breitling Summit” via @watchville

Nou de nieuwe navitimer 8 moddelen vind ik helemaal niks
 ze kunnen mij niet bekoren. De Premier lijn is wat dat betreft beter.

2 likes

Doet mij denken aan de uitspraak van G. Gekko: Greed is good.

Duidelijk een nieuw begin. De Schneider tijdperk horloges met de rider tabs zijn zo typerend dat alles zonder gewoon wennen is. Ik persoonlijk vindt de nieuwe Navitimer modellen zeer geslaagd, vooral die met de groene wijzerplaat en ook de Premier modellen zijn buitengewoon begerenswaardig. De tijd zal het leren, ik draag het merk een warm hart toe in ieder geval.

Ik denk dat het een nieuw begin is. Ze zullen waarschijnlijk een grotere markt aanspreken met de wat minder sportief/protserig ogende modellen. Breitling komt nu wat serieuzer over.

Deze nieuwe Premier vind ik trouwens wel erg mooi.

image

6 likes

Best mooi idd, maar voor rond de 8k!! is er nog zoveel ander moois te koop. Het merk sprak me al niet echt aan, maar nu nog veel minder.

1 like

Modellen zijn leuk maar anoniem zonder een duidelijke Breitling-identiteit. Het zou van alles kunnen zijn en dat is niet goed. Jammer voor een merk dat ooit zo’n sterk eigen gezicht had.

6 likes

Precies dit. Er kan net zo goed TW Steel op de Navitimer 8 of Hamilton op de nieuwe chrono staan

2 likes

Of Tag Heuer
Moest meteen aan deze denken. Wel verschillend maar ik zie Tag Heuer.

2 likes


image

2 likes

De prijzen zijn echt bizar verhoogd, gaat hem niet worden. Tenzij ze in het grijze circuit tegen 40% korting worden aangeboden.

Ik heb er een dubbel gevoel bij.

Ik vind de drukke, grote horloges van Breitling meestal niet mooi. Daarnaast is het wel goed dat er merken zijn met een eigen look on ontwerp. De nieuwe modellen vind ik dan in vergelijking een beetje saai en nietszeggend voor een relaunch. Als je dat vergelijkt met de navitimer kan ik mij toch niet aan het idee onttrekken dat er iets verloren gaat.

1 like

Deze 41mm uitvoering kan mij zeer bekoren. Aan de reacties hierboven te lezen, accioseert men Breitling met grote (44m+) , glimmende horloges. Ze zijn deze weg ergens halverwege de zero’s ingeslagen en nu ze iets meer terug naar hun roots gaan, lijkt het of er geen periode voor de grote glimmers bestaan heeft. Ze hadden een iets minder trend gevoelige koers moeten varen misschien. Hoe gaat het met Uboat trouwens?

4 likes

De nieuwere Navitimers zijn inderdaad erg mooi, maar voor dat geld is er toch heel veel ander moois te koop.

Is dat niet met alle horloges? Voor
alles is wel iets te vinden wat er op lijkt.