Breitling: nieuw begin of het einde?

:slight_smile: Quartz - in feite iedere elektronische tijdmeting - is natuurlijk feitelijk piepjong, terwijl we al zo’n 6 eeuwen klokken en horloges kennen. Quartz lijkt te lijden onder het eigen succes: zonder intensief “tweaken” zijn de resultaten al spectaculair precies en dus hoeft het niet beter. Jammer, naar mijn mening.

Wat betreft de co-axiale echappementen: een echappement dat om en nabij 20 jr geleden in productie is gegaan is tegen de achtergrond van eeuwen klok en horlogeproductie natuurlijk hardstikke nieuw. :wink:

2 likes

Wacht even, John Travolta is dus niet cool meer? Mijn wereldbeeld is bij deze aan diggelen


:wink:

1 like

Toevallig op WUS eenzelfde discussie, en ook daar zien de puristen de toekomst met de nieuwe CEO sceptisch tegemoet
 Ik ben benieuwd hoe de plannen n.a.v Baselworld zullen worden ontvangen.

2 likes

De vraag is welke purist je het vraagt. Je hebt fans van het oude Breitling, en fans van Breitling onder Schneider (vanaf midden jaren tachtig). De rider tabs die de Schneider horloges zo typeert, dat is echt voorbij. Onder Kern gaat Breitling een derde fase in, of dat een hit wordt gaan we meemaken.

Wellicht dag Baselworld meer info geeft over de visie van Kern, al hebben ze wel al een en ander prijs gegeven. Op de site van Baselworld staat al de gewijzigde Navitimer en de gewijzigde Chronomat
 De Chronomat is er wat mij betreft niet op vooruit gegaan


1 like

Die nieuwe zien er verschrikkelijk saai uit. Erg jammer, denk zeker dat dit het einde is. Ik was zelf in de markt voor een nieuwe breitling superocean II 42mm, maar die ga ik nu sowieso niet kopen, omdat ik niet weet wat ik van de toekomst van het bedrijf moet verwachten op deze manier.

1 like

Hoezo? Als ze bij de dealers nog op voorraad zijn krijg je gewoon fabrieksgarantie (volgens mij 3 jaar zonder inhouse uurwerk & 5 jaar met inhouse uurwerk, maakt niet uit welk model.

Dat is waar maar een merk waarvan de CEO sommige van z’n eigen horloges lelijk en goedkoop noemt, vind ik maar niks

1 like

Is hopelijk een fase, voor hij uitgefasseerd wordt.
Ik heb Zenith en zijn vorige CEO in het achterhoofd. Dar merk is er ook sterker uitgekomen.

1 like

Mee eens, al is het misschien wel de laatste kans om er nog een te kopen met wings en anker:slight_smile:

1 like

Of de oude modellen nemen alleen maar toe in waarde :wink:

4 likes

Ik zie ineens waar de inspiratie vandaan komt.

7 likes

Ze willen zich ook meer op de aziatische markt richten


De meningen zijn verdeeld zo te lezen, alhoewel de meeste toch redelijk negatief zijn. Het is nu dus afwachten wat de toekomst hierover laat zien en wie er gelijk heeft.
Tot zover dank voor jullie input in dit topic, welke aangenaam is gebleven😁

Ik heb nog weinig positieve reacties gelezen
 ik denk overigens dat als hij de “wings” er niet vanaf had gehaald, hij veel meer krediet zou hebben gehad. Maar volgens mij is Kern er zelf wel heel erg blij mee


2 likes

Kijk en oordeel:


Gelukkig zijn er nog ankers en wings bij diverse modellen, maar voor hoelang?

2 likes

Die zullen ook verdwijnen, overigens vind ik de nieuwe horloges allemaal erg saai. De Colt hebben ze ook veranderd, voor mij geen Breitling meer.

3 likes

De Avenger series valt nu (ineens?) onder de Chronomat collectie? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Die verdwijnen allemaal als ik het goed heb begrepen.

2 likes

Is dat niet precies wat Panerai tegenwoordig doet?

OT: Mijn wens dat er uit nog een symetrische 43mm+ Montbrillant uit zal komen is met de weg van Kern toch wel te vergeten

Waarom zit er trouwens een draaibare lunette op de Navitimer 8 serie?